Miercuri dimineaţa, la Sala Pavilion a Casei de Cultură a oraşului Avrig s-a desfăşurat şedinţa de instruire a preşedinţilor şi locţiitorilor secţiilor de votare pentru Alegerile Prezidenţiale din data de 2 noiembrie (zona Ţara Oltului).
Au participat aproape 100 de persoane (jurişti, absolvenţi de studii superioare- juridice sau de altă specialitate, persoane cu o bună reputaţie în societate), preşedinţi şi locţiitori ai secţiilor de votare ce vor fi organizate în oraşele Avrig şi Tălmaciu, precum şi în comunele Boiţa, Turnu Roşu, Racoviţa, Porumbacu de Jos, Cîrţa, Cîrţişoara şi Arpaşu de Jos.
În deschiderea întâlnirii, reprezentantul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” Sibiu a prezentat celor prezenţi câteva reguli importante referitoare la măsurile ce s-au luat şi care trebuie avute în vedere pentru evitarea apariţiei unor situaţii nefericite (incendii) la secţiile de votare din acest teritoriu.
Apoi, reprezentanţi ai Biroului Electoral Judeţean Sibiu şi ai Autorităţii Electorale Permanente au făcut o trecere în revistă a principalelor aspecte legislative şi organizatorice pentru desfăşurarea normală şi legală a proceselor electorale, cu un accent deosebit pe câteva situaţii speciale, ce s-ar putea ivi, în scopul evitării unor interpretări greşite.
Instructajul a continuat cu prezentările făcute de reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale Sibiu, care au oferit viitorilor preşedinţi şi locţiitori ai birourilor secţiilor de votare detalii referitoare la modul de raportare a prezenţei la vot (simulări şi raportare oficială), despre folosirea telefoanelor mobile şi fixe primite pentru acest exerciţiu democratic.
Ultima parte a instructajului de miercuri a fost asigurată de responsabilii Direcţiei Judeţene de Statistică Sibiu, care au prezentat modul de completare a buletinelor de vot, chei de control, compziţia dosarelor cu rezultatele alegerilor etc.
De asemenea, în cadrul întâlnirii au fost făcute precizări lămuritoare referitoare la modul de preluare şi predare a tuturor materialelor folosite la procesul de votare, încheierea proceselor verbale necesare la unele etape ale acţiunii, menţionarea aspectelor legate de decontarea unor cheltuieli, alte aspecte organizatorice.
În cazul în care au existat unele neclarităţi, cei interesaţi au putut solicita lămuriri, fiecare situaţie fiind clarificată.
În cursul zilei de vineri, după un program deja stabilit, preşedinţii secţiilor de votare din zonă, precum şi primarii fiecărei unităţi administrativ- teritoriale, se vor prezenta la Primăria oraşului Avrig pentru preluarea tuturor materialelor ce vor fi folosite în cadrul procesului de votare.
De puțin timp, în Tălmaciu a fost demarată procedura pentru crearea Structurii comunitare consultative pentru prevenirea separării copilului de familie....
De puțin timp, în Tălmaciu a fost demarată procedura pentru crearea Structurii comunitare consultative pentru prevenirea separării copilului de familie....
Valabilitatea Planului Urbanistic General al orașului Avrig și a Regulamentului Local de Urbanism, aprobate în urmă cu 10 ani prin...
Valabilitatea Planului Urbanistic General al orașului Avrig și a Regulamentului Local de Urbanism, aprobate în urmă cu 10 ani prin...
„Micul artist” este tema ediției din acest an a Concursului județean „Jocurile copilăriei”, organizat de Clubul Copiilor Avrig (structură a...
„Micul artist” este tema ediției din acest an a Concursului județean „Jocurile copilăriei”, organizat de Clubul Copiilor Avrig (structură a...
Nr. crt.
Data întreruperii
Localitatea/Adresa
Intervalul orar
1.
17.05.2024
SADU, TOCILE, Strada DEALUL VIILOR - parţial
09:00 – 13:00
2.
20.05.2024
SIBIU, Calea ŞURII MICI
09:00 – 15:00 ...
Nr. crt.
Data întreruperii
Localitatea/Adresa
Intervalul orar
1.
17.05.2024
SADU, TOCILE, Strada DEALUL VIILOR - parţial
09:00 – 13:00
2.
20.05.2024
SIBIU, Calea ŞURII MICI
09:00 – 15:00 ...