Tribuna
SEVIS
Tren urban pe ruta Șelimbăr – zona industrială vest – Aeroportul Internațional Sibiu și cartierul Tilișca. Primăria Sibiu pregătește un parteneriat cu Primăria Șelimbăr
Sorana MAIER
7751 vizualizari
Tren urban pe ruta Șelimbăr – zona industrială vest – Aeroportul Internațional Sibiu și cartierul Tilișca. Primăria Sibiu pregătește un parteneriat cu Primăria Șelimbăr

Primăria Sibiu va solicita finanțare europeană pentru realizarea trenului urban care să lege, într-o primă etapă, Sibiul de Șelimbăr, zona industrială vest și Aeroportul Sibiu, cu o ramificație spre cartierul Tilișca, și a pregătit semnarea unui acord cu Primăria Șelimbăr.

“Continuăm demersurile pentru realizarea trenului periurban Sibiu. Pentru o mai bună conectivitate între zona periurbană și municipiul Sibiu, traseul trenului urban va include, într-o primă etapă, legătura dintre Șelimbăr, zona industrială vest și Aeroportul Sibiu. Pentru aceasta este necesară încheierea unui acord de parteneriat între Municipiul Sibiu și comuna Șelimbăr. Am purtat discuții cu domnul primar Grecu și mi-a confirmat întreaga sa deschidere pentru a sprijini acest proiect care va crește și îmbunătăți mobilitatea în zonă. Prin acest acord Municipiul Sibiu va fi mandatat să pregătească și să depună documentația necesară pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Cele două consilii locale vor trebui să aprobe Acordul de parteneriat și documentul să fie semnat, iar apoi Primăria Sibiu va depune la Ministerul Transporturilor fișa de proiect în vederea aprobării finanțării pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice, respectiv studiu de fezabilitate, proiect tehnic, alte documentații de specialitate. Ulterior, Primăria Sibiu va face demersurile pentru încheierea unui Acord de parteneriat și cu CFR pentru implementarea proiectului.

Acordul de parteneriat între Sibiu și Șelimbăr este necesar pentru că Primăria Sibiu intenționează să solicite finanțare din fonduri europene nu doar pentru realizarea  efectivă a proiectului, ci și pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pregătirii şi implementării acestui proiect. Pentru a obține aceste fonduri este necesar acordul celor două unități administrativ –teritoriale de pe viitorul traseu al trenului (etapa I).

De asemenea, parteneriatul este necesar pentru stabilirea rolurilor și obligațiilor care revin administrațiilor locale din Sibiu și respectiv Șelimbăr în realizarea proiectului și mai ales pentru prima etapă, aceea a elaborării documentațiilor tehnice și economice. Acordul de parteneriat va fi supus aprobării în ședința Consiliului Local Sibiu de la sfârșitul acestei luni, același demers fiind inițiat și de Primăria Șelimbăr.

 

Situația actuală a proiectului

Primăria Sibiu a purtat discuții și o corespondență amplă cu Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Transporturilor și CFR sucursala Brașov despre necesitatea introducerii acestui nou mijloc de transport în comun, precum și pe tema finanțării proiectului din fonduri europene, transmite administrația locală.

O echipă de experți în domeniu contractată de Primăria Sibiu a realizat studiul de trafic pentru acest obiectiv, zona studiată cuprinzând întreg municipiul Sibiu și zona periurbană adiacentă (Șelimbăr, Cristian și Cisnădie).

Au fost analizate patru scenarii pentru traseu, din care, cel care oferă cele mai multe beneficii, este pe ruta Șelimbăr – zona industrială vest/Aeroportul Internațional Sibiu, cu ramificație înspre cartierul Tilișca. Acest traseu oferă posibilitatea extinderii către Cisnădie, într-o a doua etapă a II-a a proiectului. Traseul propus se suprapune în proporție de aproximativ 80% pe liniile CFR existente, iar diferența va fi asigurată prin utilizarea liniilor industriale existente în municipiul Sibiu.

În documentația elaborată de echipa de experți sunt prevăzute, pe lângă descrierea traseului, și amplasarea stațiilor, dublarea unor secțiuni de cale ferată pentru a permite încrucișarea trenurilor, înlocuirea unor elemente uzate ale căii ferate publice, amenajarea infrastructurii pentru încărcarea vehiculelor electrice pe baterii, instalarea de panouri fonoabsorbante, precum și a altor sisteme care să prevină accesul neautorizat în zona de siguranță feroviară, achiziționarea de trenuri ușoare, electrice/hibrid, etc.





comentarii
8 comentarii

Cum se poate ajunge din Cisnădie în Sibiu via Selimbar fara sa se traverseze DN1 ? Trenul te duce la gara nu la destinație.
21.01.2021 13:57
Poate va ganditi si la niste pasaje pe sub calea ferata care sa asigure siguranta auto si fluenta mai mare.inclusiv dn1
Cetatean
21.01.2021 14:04
ALO nu mai este campanie electorala......ati gresit articolul.
Vorbim vorbe de atatia ani......si nu se face nimic doar sau decat studii de fesabilitate pt a cheltuiiiiiii baniii de cine trebuie.
Mister69
21.01.2021 15:08
AlooooPrimaria!!!!Acum ce faceti?Incepeti cu centura sud s-au calea ferata Sibiu-Selimbar sau niciuna,numai bateti toaca ca nu aveti ce face.Acuma nu mai sunteti in campania electorala.
gogu
21.01.2021 16:21
in zona industriala, acum linia de tren, se opreste intr-o hala de productie. oare cum gandeste primaria prelungirea ei pana la aeroport?
tren aerian?
21.01.2021 20:13
achtung
inca tara nu are buget
pina ajung banii la sibiu mai aruncati niste euroi pe fezabilitate si alte prostii
de minciuni sint satul
andrei v
22.01.2021 01:54
De ce, deja, autobuze de la tursib nu vin pana la selimbar ? Asta este o solutia de mobilitate care nu Costa mult (in comparatie cu un tren)
Pascal-Olivier
22.01.2021 08:39
Inițiatorii proiectului au fost in urma cu câțiva ani o firma din Germania care se orintau probabil spre fonduri europene Înțeleg sa aibă amploare transportul feroviar acolo unde sunt distante de sute de km și este deja o infrastructura care nu presupune investiții majore dar în rest de ce sa revină la un mijloc de transport din secolul XIX.
22.01.2021 14:05
Din aceeasi categorie
Electrica Furnizare

publicare anunturi

Somarest

Q-House

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia