Tribuna
PNL
A 10-a ediţie a Colectei Naţionale de Alimente, sub sloganul "Împreună hrănim speranţa"
A 10-a ediţie a Colectei Naţionale de Alimente, sub sloganul

 

Federaţia Băncilor pentru Alimente din România (FBAR) anunţă cea de-a 10-a ediţie a Colectei Naţionale de Alimente, sub sloganul "Împreună hrănim speranţa". Campania va avea loc în perioada 19-21 aprilie 2024.

Colecta Naţională de Alimente, una dintre cele mai mari campanii de solidaritate la nivel naţional, organizată de Federaţia Băncilor pentru Alimente din România - FBAR, îm­preună cu cele nouă Bănci Regionale din Bucu­reşti, Cluj, Roman, Braşov, Oradea, Timişoara, Constanţa şi Galaţi, revine şi anul acesta în preajma sărbătorilor de Paşte. Campania mobilizează de fiecare dată mii de voluntari şi sute de organizaţii partenere, uniţi de misiunea de a-i sprijini pe cei mai vulnerabili dintre semenii noştri, iar această ediţie conti­nuă maratonul de solidaritate şi generozitate.

Ediţia de Paşte din acest an se va desfăşura în 828 de magazine ale partenerilor tradiţionali ai Băncilor pentru Alimente, care susţin constant misiunea acestora de a combate şi reduce risipa alimentară şi sărăcia:

- În toate cele 355 magazine Lidl din ţară;

- În toate cele 377 magazine PENNY/ REWE din ţară;

- În 41 magazine Auchan România;

- În 55 magazine Kaufland România.

În judeţele Cluj, Alba, Sibiu şi Bistriţa-Năsăud, deservite de Banca pentru Alimente Cluj, participă la colectă 88 magazine, iar anul trecut la colecta de Crăciun au fost donate în regiunea Cluj 40,2 tone alimente, echivalente a 80.400 porţii de hrană.

O invitaţie la solidaritate: în toate aceste magazine, în cele trei zile de campanie, clienţii sunt invitaţi să facă un gest simplu şi concret de sprijin faţă de cei care au mai mare nevoie, achiziţionând şi donând alimente neperisabile precum făină, orez, mălai, ulei, zahăr, conserve de carne şi peşte, cereale, paste făinoase, patiserie ambalată, biscuiţi, ciocolată, sosuri, gemuri, seminţe şi fructe uscate, ceai şi cafea. Alimentele pot fi donate în cutiile sau coşurile special amenajate, aflate după casele de marcat.

Mii de voluntari implicaţi: ediţia aniversară va beneficia de sprijinul a peste 4.700 voluntari dedicaţi, care vor contribui la colectarea, sortarea, distribuirea donaţiilor,  vor însufleţi campania şi vor oferi sprijin clienţilor din maga­zine. Voluntarii, recunoscuţi după vestele porto­calii, vor fi prezenţi la intrarea şi pe culoarele magazinelor partenere, îndrumând şi oferind sprijin celor care doresc să se implice. Aceştia vor distribui pungile portocalii, simbol al campaniei, în care se pot dona alimentele.

Impactul donaţiilor: toate alimentele donate vor fi distribuite în scurt timp după colectare, prin intermediul Băncilor pentru Alimente şi a numeroaselor organizaţii partenere, către cei mai vulnerabili: copii din centre de zi şi de plasament, familii sărace, vârstnici din cămine şi multe persoane aflate în dificultate.

Un bilanţ impresionant: campania, cunoscută în 30 de state din Europa unde funcţionează Bănci pentru Alimente, a demarat în România în 2019, în parteneriat cu Lidl România. Dacă la prima ediţie erau doar 12 magazine implicate, an de an, s-au alăturat alţi parteneri importanţi, PENNY/REWE, Auchan, Kaufland, iar numărul magazinelor a ajuns astăzi la 832. Peste 423 de tone de alimente donate în cele 9 ediţii desfăşurate până acum, 510 ONG-uri partenere implicate, peste 120.000 de suflete hrănite, sunt doar o parte din cifrele care vorbesc despre impactul semnificativ al acestei campanii.

"Generozitatea românilor, implicarea partenerilor noştri, devotamentul sutelor de organizaţii şi dedicarea miilor de voluntari ne inspiră şi ne motivează să facem din Colecta Naţională de Alimente un simbol al solidarităţii în România. Cu nouă ediţii în spate, demonstrăm că împreună putem schimba vieţile celor greu încercaţi, fie că este vorba de o familie săracă, un bunic rămas fără sprijin sau o mamă singură cu copiii. Într-un context social şi economic dificil, implicarea fiecăruia dintre noi este crucială. Invităm toţi cetăţenii să se alăture acestei campanii aniversare şi să contribuie la hrănirea speranţei celor care au mai mare nevoie." - Gabriel Sescu, Preşedinte Federaţia Băncilor pentru Alimente din România - FBAR

O realitate îngrijorătoare: în ţara noastră, peste 4 milioane de români, adică 21,2% din populaţie, trăiesc în pragul sărăciei, iar o mare parte dintre aceştia sunt copii (conform datelor INS din 2022). Resursele financiare limitate şi creşterea preţurilor fac din ce în ce mai dificil accesul la o alimentaţie nutritivă şi demnă, afectând în mod semnificativ calitatea vieţii, mai ales pentru categoriile vulnerabile. Campania se desfăşoară în parteneriat cu: Lidl România, PENNY/REWE România, Auchan România, Kaufland România şi este posibilă cu sprijinul CHEP România şi Edenred România.






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Festivalul Gradinilor Sibiu

Comunicat de presa

Comunicat de presa

Comunicat de presa

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
adi eco
Licitatie publica

ACCENT MEDIA