Scriam cu ceva timp în urmă că reclamele difuzate azi pe posturile de radio și TV sunt din ce în mai slabe, ca să nu spun că unele dintre ele par să fie creația unor imberbi. Zilele trecute l-am auzit pe unul dintre principalii creatori din industria de publicitate remarcând același lucru. Omul e autorul unora dintre cele mai bune spoturi difuzate în România (rămase în conștiința publicului și după mulți ani), a învățat meserie în anii de pionierat ai marketingului românesc, a evoluat în vremuri în care te descurcai cum puteai, învățai din propriile greșeli și construiai solid.


Pe lângă observația legată de tot mai neinspiratele spoturi, acesta a mai pus pe tapet o problemă și anume tot mai slaba pregătire ce seceră aproape toate domeniile de activitate. Din nou, e un lucru despre care am vorbit și noi și pe care îl resimțim, pe zi ce trece, la fiece pas. Mulți dintre angajatori nu au înțeles, pe vremea când existau mai mulți profesioniști pe piață, că un angajat bun îți aduce o seamă de avantaje. Firește, un angajat bun trebuie și bine plătit. Problema e că azi găsești foarte rar inși pricepuți în adevăratul sens al cuvântului la ceea ce fac. Jurnaliștii se luptă cu gramatica, cei din publicitate cu lipsa de talent și inspirație, inginerii cu noțiunile de bază, dascălii cu pedagogia, proaspetele generații de absolvenți nereușind, de multe ori, să dea legitimitate patalamalei. Poate că în prezent unii dintre angajatori au înțeles lecția eficienței și ar fi dispuși să plătească bine un angajat priceput, dar ia-l de unde nu-i.
Ce legătură au toate astea cu remarca de la început, referitoare la reclamele tot mai slabe? Există o legătură, pentru că reclamele și felul în care sunt ele percepute vorbesc despre starea societății. Cei ce vor să promoveze produse și servicii o fac într-un mod de multe ori neinspirat pentru că sunt slab pregătiți, iar consumatorul, receptiv la mesajul îndoielnic, are și el ștacheta coborâtă.
Situația devine dramatică atunci când cel ce gândește o reclamă renunță la o idee ingenioasă, conștient de degradarea intelectuală a publicului. Și uite așa amatorismul iese la iveală în toată splendoarea sa, într-un domeniu barometru. Din păcate, publicitatea nu e singura industrie în care vârfurile s-au tocit și diletantismul are pretenții de profesionalism.


S-a reuşit, în decurs de puţine generaţii, să se distrugă cam toate abilităţile românului (şi nu doar ale lui) de...
S-a reuşit, în decurs de puţine generaţii, să se distrugă cam toate abilităţile românului (şi nu doar ale lui) de...
Pentru că plecarea lui Iohannis de la preşedinţie mă lasă extrem de rece, vă spun altceva. Că, de mai multă...
Pentru că plecarea lui Iohannis de la preşedinţie mă lasă extrem de rece, vă spun altceva. Că, de mai multă...
Așa cum gospodinele își trăiau, pe vremuri, viața în concordanță cu episoadele telenovelelor, la fel începem și noi să ne...
Așa cum gospodinele își trăiau, pe vremuri, viața în concordanță cu episoadele telenovelelor, la fel începem și noi să ne...
Ipocrizia unor politici europene reprezintă, probabil, unul dintre factorii care au dat apă la moara celor ce privesc cu scepticism...
Ipocrizia unor politici europene reprezintă, probabil, unul dintre factorii care au dat apă la moara celor ce privesc cu scepticism...
Ieri dimineață, o televiziune de știri prezenta situația disperată a unui băiețel de patru ani și jumătate, născut cu o...
Ieri dimineață, o televiziune de știri prezenta situația disperată a unui băiețel de patru ani și jumătate, născut cu o...
Există câteva categorii sociale și profesionale de care politicienii se îndrăgostesc, brusc, în preajma alegerilor. Pensionarii sunt mereu „de serviciu”...
Există câteva categorii sociale și profesionale de care politicienii se îndrăgostesc, brusc, în preajma alegerilor. Pensionarii sunt mereu „de serviciu”...