Ciocolata Dubai și batonul fruntaș „made in Mediaș”

Acasa >

Articol

Când eram copil și la școală vreun coleg intra în jocul înșelător al altuia, învățătoarea ne spunea că e de ajuns ca un nebun să arunce o piatră în apă, ca zece oameni zdraveni să se arunce după ea. Pe vremea aceea nu auzise nimeni de bloggeri, vloggeri sau influenceri, personaje care azi, indiferent dacă au sau nu ceva în cap, pot mobiliza batalioane de naivi care să le urmeze sfaturile și să-i imite, asemenea maimuțelor de la zoo. E plin mediul virtual de inși care dau sfaturi, îți creionează traseul vieții, ei fiind, în realitate, niște eșuați ai propriilor destine. Nu contează ce spui, ce ai în cap, important e să ai o puzderie de urmăritori, de fani, de cele mai multe ori la fel de mintoși ca tine. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Se vorbește în această perioadă, până la isterie globală, despre ciocolata Dubai, un produs pe care l-a făcut celebru o duduie ce a fabricat o poveste banală, mânjită cu acest produs. Nu a fost decât un pas până la pandemia de bălit la celebrul desert. Aproape că ești un nimeni cu acte dacă nu ai mâncat sau nu îți dorești să mănânci o tabletă din faimoasa ciocolată, altfel un produs obișnuit. Cineva care a testat-o mi-a spus că nu e mare lucru de gustul ei foarte dulce, dar, deh, gusturile nu se discută. Obișnuiam să cumpăr ciocolată de casă făcută după rețeta din copilărie, de la o cofetărie din Mediaș. Uite că nu s-a găsit niciun influencer care să promoveze batonul ce îi trimite pe mulți cu gândul în liniștitele zile ale irepetabilei copilării. 

Ori nu i-a venit vreunui blogger ideea ori nu e ciocolata destul de „cool” pentru a te afișa cu ea în lume (dacă -totuși- se apucă cineva de bloggerit pe această temă, vreau drepturi de autor). Că una e să spui că molfăi ceva „de la Dubai” și alta e să te scobești între dinți pe malul Târnavei. Sunt destui părinți care își educă (?) odraslele cu sfaturi căpătate de la influenceri și nenumărate dudui ce se transformă de bună voie în cobai, urmând curele unor bloggerițe celebre, nutriționiste de ocazie și de-o vară. Supremația ambalajului constituie o molimă ce macină nu doar România, ci întreaga lume. E suficient ca un milion de urmăritori să se uite în gura unui șmecheraș orientat, ce se căpătuiește de pe urma lor, ca să nu mai conteze că în cavitatea lui bucală găsești doar carii ori că dinspre aceeași gaură întunecată vine un miros greu.    

Autor
08 octombrie 2024 la 12:17

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 2 zile
Dezgropați și proptiți în geam
Vi-i mai amintiți pe cei 15 mii de specialiști ai Convenției Democrate, pe care ni-i fluturau pe sub...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 3 zile
Medic? Stetoscop? Bisturiu? Nu, dosar cu șină
Cine crede că dosarul cu șină a dispărut din biroul și din mentalitatea funcționărimii românești, nu a înțeles...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 5 zile
O altfel de bursă, o altfel de prăbușire, aceeași revenire
Sâmbătă, pe când Papa Francisc pleca din această lume, lăsând urii un adversar mai puțin, sub cupola de...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 1 săptămână
Uite, nu-ți iau lanțul de la gât, dar fac bani din telefonul tău vechi
Zilele trecute o voce plină de entuziasm anunța la radio că România ar putea obține două tone de...
Editorialul zilei
3 min de citit