Cine să te enerveze în Sibiu? Normal, niște calmatoare

Acasa >

Articol

În vreme ce traficul din Sibiu e tot mai aglomerat, șoferii sunt tot mai nervoși, municipalitatea se iluzionează cu amplasarea calmatoarelor pe mai toate străzile, indiferent dacă sunt ori ba intens circulate, dacă e sau nu nevoie de ele în respectiva zonă. Poate cei care se ocupă cu plantarea acelor opritoare își închipuie că, spunându-li-se și calmatoare, au un efect de liniștire asupra conducătorilor auto. Nu, nu au, ci, dimpotrivă, îi enervează și mai mult. Putem vedea în străinătate ori în alte orașe ale României sisteme care determină încetinirea vitezei în apropierea trecerilor de pietoni, mult mai bine gândite, eficiente și, foarte important, fără să te trimită la ateliere de reparații. Nu e nevoie să circuli cu viteză mare pentru ca acele calmatoare să îți afecteze piese ale mașinii. Trecerea peste ele e un șoc pe care îl vor resimți mașina și ulterior bugetul. O fi o soluție la îndemână, probabil mai ieftină decât cele ce nu îți afectează suspensiile, bucșele, capetele de bară, dar până îngropăm banii în atâtea și atâtea lucrări inutile s-ar fi putut amplasa, măcar în zonele intens circulate, niște sisteme mai acătări. Ți se rupe sufletul de biata mașină ori de câte ori treci peste o porcărie din aceea trântită în mijlocul drumului și îți vin în minte două lucruri: vizita la service într-un viitor apropiat și decidenții din instituția edilitară pe care îi pomenești într-un mod nu tocmai flatant. O fi o neconștientizată politică de sprijinire a industriei locale de reparații de mașini, promovată de municipalitate? Poate că cei din instituția edilitară nu își dau seama cât bine le fac mecanicilor, cât le dau de lucru, dar aceștia din urmă ar trebui să le fie recunoscători. Dacă am mai scăpat de gropile din asfalt, mulțumită iernii blânde, ceva tot trebuia să ne dea de furcă, pentru că nu se cade să circuli liniștit fără să ți se aștearnă în drum fel și fel de capcane. Firește, calmatoarele au rolul lor, pot preveni accidente, dar eficiența lor nu trebuie să aibă efecte secundare sub formă de pagube. După cum spuneam, există sisteme bune, care nu atacă integritatea mașinii și, implicit, a bugetului proprietarului. Dacă tot ne batem cu pumnii în piept că făurim un oraș ”smart” am putea depăși limita amenajărilor de pe Calea Dumbrăvii. Nu de alta, dar calmatoarele din oraș sunt mai degrabă ”stupid” decât ”smart”, că tot ne plac termenii de împrumut.

Imagine intercalată
Imagine intercalată
Autor
29 martie 2023 la 12:25

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 2 zile
Dezgropați și proptiți în geam
Vi-i mai amintiți pe cei 15 mii de specialiști ai Convenției Democrate, pe care ni-i fluturau pe sub...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 3 zile
Medic? Stetoscop? Bisturiu? Nu, dosar cu șină
Cine crede că dosarul cu șină a dispărut din biroul și din mentalitatea funcționărimii românești, nu a înțeles...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 5 zile
O altfel de bursă, o altfel de prăbușire, aceeași revenire
Sâmbătă, pe când Papa Francisc pleca din această lume, lăsând urii un adversar mai puțin, sub cupola de...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 1 săptămână
Uite, nu-ți iau lanțul de la gât, dar fac bani din telefonul tău vechi
Zilele trecute o voce plină de entuziasm anunța la radio că România ar putea obține două tone de...
Editorialul zilei
3 min de citit