Chiar așa: de ce s-au scumpit parcările din Sibiu?

Acasa >

Articol

Când am citit proiectul de hotărâre în care se propunea scumpirea parcărilor din Sibiu (proiect votat în legislativul local), mi-a atras atenția faptul că tarifele nu mai fuseseră majorate din 2018. Nu mi-am pus întrebarea „de ce e musai să se scumpească parcările?”, dar am auzit ieri pe cineva rostind interogația, probabil mai mult pentru sine. Or fi oarece rațiuni în acest demers, nu zic nu, doar că poate ar trebui să se țină cont și de situația din teren. Sibiul nu stă grozav la capitolul „parcări”, mai ales în zona centrală. E drept, nici infrastructura centrului istoric nu permite acest lucru, cât despre parcările subterane și etajate, ele rămân, deocamdată, niște proiecte îndrăznețe ce nu au putere să se ridice de pe hârtie. Și totuși, Sibiul e un oraș turistic, cu o droaie de evenimente ce atrag vizitatori din toată țara; care vizitatori vin și cu mașina, deci au nevoie de locuri de parcare. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată

De creat, nu s-au mai creat spații noi (cu excepția parcării din Hipodrom) pentru ca localnicii și turiștii să aibă unde să-și lase mașina, dar de scumpit, s-au scumpit. Ca să nu mai vorbim de faptul că, spre deosebire de alte orașe, în Sibiu plătești parcare inclusiv sâmbătă și duminică, ceea ce nu e neapărat o politică de încurajare a turismului de weekend. 

Majorarea cu 50% a tarifelor nu e un capăt de lume, dar nu e nici o bagatelă. Dacă de mâine s-ar scumpi toate cu 50% (așa cum s-au scumpit parcările), nu știu cât de încântați am fi. Da, știu, au trecut șapte ani de la ultima creștere a tarifelor, dar pe omul de rând, poate nu foarte informat în această privință, nu îl interesează acest amănunt. El știe una și bună: în oraș, locurile de parcare sunt tot insuficiente, doar că acum sunt și mai scumpe. 

Presimt că iar se vor năpusti niște sfătoși să ne dea exemplu tarifele din Germania, Franța sau Italia. Păi să raporteze prețurile parcărilor de acolo la salariile din țările respective și mai discutăm după aceea. Cât despre cei ce ne tot îndeamnă să încălecăm pe bicicletă dacă nu ne convine lipsa parcărilor ori să luăm strada la pas, le-aș reaminti că în costurile pe care le implică deținerea unei mașini se regăsesc o mulțime de taxe ce ajung în bugetul statului. Carevasăzică, dacă omul tot „decartează” un purcoi de bani ca să circule cu mașina, normal ar fi să i se și întoarcă oarece servicii mai acătări.  

Autor
03 martie 2025 la 14:24

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 1 zi
Dezgropați și proptiți în geam
Vi-i mai amintiți pe cei 15 mii de specialiști ai Convenției Democrate, pe care ni-i fluturau pe sub...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 3 zile
Medic? Stetoscop? Bisturiu? Nu, dosar cu șină
Cine crede că dosarul cu șină a dispărut din biroul și din mentalitatea funcționărimii românești, nu a înțeles...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 4 zile
O altfel de bursă, o altfel de prăbușire, aceeași revenire
Sâmbătă, pe când Papa Francisc pleca din această lume, lăsând urii un adversar mai puțin, sub cupola de...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 1 săptămână
Uite, nu-ți iau lanțul de la gât, dar fac bani din telefonul tău vechi
Zilele trecute o voce plină de entuziasm anunța la radio că România ar putea obține două tone de...
Editorialul zilei
3 min de citit