Să fim ”tiriști” din fragedă pruncie, să semănăm pe drumuri pericol și urgie!

Acasa >

Articol

Nu puține sunt accidentele de circulație provocate de adolescenți teribiliști care și-au luat permisul de conducere imediat după majorat, confundând șoseaua cu un circuit de Formula 1. Lipsa de experiență, părerea excelentă despre propriile abilități într-ale șofatului combinate cu viteza excesivă duc, de multe ori, la nenorociri. Ce poate face un astfel de adolescent cu un autoturism? Prăpăd. Ei, dar ce ar putea tot el cu o ditamai hardughia de autotren? Mai bine nu ne gândim. În inconștiența lor, ai noștri cioplitori de legi au decis ca vârsta la care cineva poate să devină pretendent la ”mâna” permisului de conducere pentru autotrenuri (denumite generic TIR-uri) să fie de doar 18 ani. Dacă limita s-ar fi menținut la 21 de ani, ar fi existat o perioadă de acomodare cu șofatul, cu traficul, de trei ani, la volanul unui autoturism. Acum, odată cu scăderea pragului, cel ce obține permisul de conducere pentru un mastodont pe roți pornește la drum fără prea multă experiență în condus. Paradoxal, pe fondul creșterii infracțiunilor rutiere, la noi se activează indulgența legislativă. Ce se poate întâmpla când la volanul unui TIR se întâlnesc lipsa de experiență, teribilismul și inconștiența? Să mai adăugăm și nițeluș alcool sau vreun oarece consum de droguri? O hardughie scăpată de sub control pe șosea poate semăna moarte în trafic, însă cei care ar trebui să pună ordine în legi sunt cuprinși de febra relaxărilor. Zice-se că măsura e consecința lipsei forței de muncă din domeniul transporturilor. Ce s-au gândit inconștienții care au găsit această soluție? Că vor rezolva problema, punând în mâinile unor adolescenți fără experiență volanul unor camioane ce se pot tansforma în pericol public. Încă o dată, cei ce propun legi au dovedit că nu se gândesc și la consecințele ideilor lor prostești, că se mulțumesc să rezolve parțial o problemă. Nimic de zis, există și printre ”tiriștii” cu experiență inși ce produc accidente grave, dar reducerea limitei de vârstă la care poți obține permisul pentru categoria respectivă e un demers periculos, riscant, care poate contribui la un climat nesigur pe șosele. Un autotren nu e un autoturism, iar impactul cu un TIR e, de cele mai multe ori fatal. Dacă -Doamne Ferește- numărul accidentelor provocate de tinerii conducători de TIR va crește, cine răspunde? În niciun caz cei care au decis că vârsta de 18 ani e numai bună pentru a te putea urca la volanul unui astfel de mastodont. Încă o măsură tâmpită, pe lângă multe altele, dar asta nu doar că ne face viața grea, ci poate să o și curme. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată
Autor
27 noiembrie 2022 la 13:21

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 1 zi
Dezgropați și proptiți în geam
Vi-i mai amintiți pe cei 15 mii de specialiști ai Convenției Democrate, pe care ni-i fluturau pe sub...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 2 zile
Medic? Stetoscop? Bisturiu? Nu, dosar cu șină
Cine crede că dosarul cu șină a dispărut din biroul și din mentalitatea funcționărimii românești, nu a înțeles...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 4 zile
O altfel de bursă, o altfel de prăbușire, aceeași revenire
Sâmbătă, pe când Papa Francisc pleca din această lume, lăsând urii un adversar mai puțin, sub cupola de...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 1 săptămână
Uite, nu-ți iau lanțul de la gât, dar fac bani din telefonul tău vechi
Zilele trecute o voce plină de entuziasm anunța la radio că România ar putea obține două tone de...
Editorialul zilei
3 min de citit