E loc sub soarele Sibiului pentru toată lumea?

Traficul din Sibiu devine, pe zi ce trece, tot mai sufocat, iar la ore de vârf horcăie supărător. Nu e o problemă cu care se confruntă doar orașul de pe Cibin, municipii precum Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Constanța sau Timișoara, bașca Bucureștiul, aflându-se în aceeași situație. Aglomerarea străzilor din orașe, sufocarea până la paralizie temporară a traficului reprezintă consecințele dezvoltării, fenomenul fiind unul firesc. Ne place că se extind cartierele rezidențiale, zonele industriale, că avem o creștere economică bazată pe aceste dezvoltări, atunci să ne asumăm și efectele pe care le generează. Sibiul are o infrastructură rutieră nu foarte ofertantă pentru un trafic fluid și nu e vina nimănui, pur și simplu așa a fost construit orașul în vremuri în care populația era mai puțin numeroasă și nu existau atâtea cartiere și fabrici. Totuși, câte ceva s-ar mai putea face. De exemplu, un studiu de trafic realizat în teren, pe străzile aglomerate, la ore de vârf, nu în birouri, nu de experți din țări în care există alte probleme. Observăm preocuparea asiduă pentru amenajarea pistelor de biciclete și lărgirea trotuarelor. E bine că există astfel de inițiative, dar ce facem cu interminabilele cozi de mașini. Vor spune unii că oamenii trebuie determinați să renunțe la autoturisme, să circule cu bicicleta, cu trotineta sau autobuzul. Să fim serioși: cei care își duc copiii cu mașina la școală până în buza intrării nu vor renunța la transportul pe patru roți. Auzeam de curând că bulevardul Victoriei trebuie reconfigurat, că i-ar prinde bine niște piste de biciclete și trotuare mai largi. Păi, în afară de porțiunea de trotuar dintre străzile Rennes și Justiției, care e mai îngustă și de porcăria din fața Palatului de Justiție, restul sunt decente, în comparație cu alte străzi unde trecătorii abia au loc să circule. Cât despre pista de biciclete, să avem pardon, foarte aproape de bulevardul Victoriei avem pista de pe Școala de Înot, care străbate Parcul Sub Arini și ajunge în Dumbravă, ca să nu o mai aducem în discuție și pe cea de pe Calea Dumbrăvii. Pentru a pricepe și cei mai puțin înțelegători vom repeta că nu avem nimic împotriva pistelor pentru biciclete, doar că ele ar trebui amenajate în așa fel încât să interconecteze toate zonele Sibiului, nu să șerpuiască în paralel la mică distanță una de cealaltă, ducând în același loc (vezi exemplul pe care l-am mai invocat cu pistele de pe Calea Dumbrăvii, Parcul Sub Arini – Aleea Călăreților – Dumbrava și cea de pe Theodor Aman care e pe vine). Având în vedere că majoritatea sibienilor circulă cu mașina (ne place sau nu, asta e realitatea), n-ar fi normal să existe oarece preocupări și pentru fluidizarea traficului, astfel încât să nu-ți petreci o bună parte din zi în coloana de mașini? De acord, haideți să încurajăm mersul pe jos, pe bicicletă, să lățim trotuarele, să construim piste, dar să facem ceva și pentru cei care se deplasează cu mașina. Nu de alta, dar sunt și ei plătitori de taxe și impozite (apropo, pentru mașină plătești impozit, pentru bicicletă și trotinetă nu) și nu e normal să fie tratați ca o cantitate neglijabilă. Poate că e la modă să ne preocupăm de variantele de deplasare nepoluante, dar până una alta, moda e modă, iar realitatea e realitate. Una care doare și exasperează. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată
Autor
17 noiembrie 2022 la 16:00
Distribuie articolul:

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 1 zi
Angajați mulți, gazetari tot mai puțini
Pe nesimțite. Așa a trecut un an de când am vorbit pentru ultima oară cu bunul meu prieten...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 3 zile
Șampanie și ură
Nu am fost și nu voi fi niciodată un fan al lui Ion Iliescu, pentru că îl asociez...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 5 zile
Să ținem cultura vie, cu câte-o paranghelie!
Știm că lumea se trage tot mai mult la umbra celor facile, că preocupările sunt tot mai superficiale,...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 6 zile
Proști ca gardul, dar îți umflă cardul
Uneori, politicienii români seamănă leit cu niște maneliști care își cântă succesele financiare obținute prin virtuți denumite generic...
Editorialul zilei
3 min de citit
acum 1 săptămână
Marile schimbări: alte șosete, alți nădragi, alte țepe
Am constatat încă o dată că nu se face gaură în cer dacă te deconectezi pentru câteva zile...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dumitru CHISELIȚĂ
acum 1 săptămână
Oroarea de a avea angajaţi de o anumită vârstă
Am înţeles, din investigaţiile mele şi din ascultatul poveştilor de/din viaţă ale altora din liga 40 +, că...
Editorialul zilei
4 min de citit
Autor Dumitru CHISELIȚĂ
acum 1 săptămână
Veşnicele generaţii de sacrificiu care strâng cureaua în vreme ce alţii prosperă
Aşa cum bogaţii sunt cei mai tari sfătuitori în materie de "vai ce bine e să fii sărac",...
Editorialul zilei
4 min de citit
Autor Dumitru CHISELIȚĂ
acum 1 săptămână
“Omagiu”, volumul doi, dar cu alt preşedinte
Citesc postarea unui membru al guvernului. Începe superb cu "În deplină consonanță cu poziția Președintelui Nicușor Dan...". Şi...
Editorialul zilei
4 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 2 săptămâni
Cine „am câștigat”?
Boala băgatului capului în poză pare să se țină scai de noi. În contextul războiului din Ucraina, e...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 2 săptămâni
Niște băieți pacifiști: n-ar da în corupție, nici măcar cu o floare
Marea luptă împotriva corupției a început bine: CCR a declarat neconstituțională obligativitatea publicării declarațiilor de avere pentru soți,...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 2 săptămâni
Când o iei în freză, schimbi coafura și ești ca nou
Avem o veste proastă pentru cei ce au mestecat iluzia unui alt mod de a se face politică...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 2 săptămâni
O încălzire globală, pusă la rece
Sunt momente în care regret că m-am grăbit cu schimbul de haine groase și mi-am băgat ghetele la...
Editorialul zilei
3 min de citit