Ce este m-commerce şi cum va evolua în 2022

Telefonul mobil a devenit un instrument nelipsit din viaţa de zi cu zi, ne însoţeşte peste tot şi poate fi util în aproape toate activităţile desfăşurate. Comerţul nu avea cum să rămână în urmă şi, prin urmare, agenţiile de servicii SEO şi marketing online au fost nevoite să îşi adapateze strategiile la noile tendinţe şi să includă mobile commerce-ul în practicile lor.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

 

Ce este m-commerce? 

 

Cele mai recente informaţii relevă că două treimi din populaţia globală foloseşte un telefon mobil, iar acest lucru a revoluţionat modul în care este înteles în prezent comerţul electronic. Astflel a apărut un nou concept denumit m-commerce.

Vorbim despre m-comerce atunci când ne referim la achiziţiile realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil, smartphone sau tabletă, prin aplicaţii speciale sau prin browser.

 

Avantajele m-commerce-ului

 

  • Portabilitatea dispozitivelor mobile permite achiziţiile din orice loc şi la orice oră.

  • Facilitează segmentarea publicului după zona geografică, vârstă, sex şi multe alte criterii.

  • Creează un public ţintă mult mai larg, iar digitizarea brandului generează o creştere considerabilă a audienţei.

  • Platformele sunt responsive şi adaptate pentru toate tipurile de dispozitive portabile. Astfel, utilizatorii au asigurată cea mai bună experienţă de utilizare în timpul achiziţiilor.

  • Strategiile m-commerce facilitează promovarea mărcii pe reţelele sociale.

 

 

Strategii de optimizare a campaniilor de m-commerce

 

Întrucât utilizatorii de smartphone doresc să beneficieze de viteza şi de uşurinţa de utilizare, marca trebuie promovată astfel încât, atât site-ul, cât si aplicaţiile de mobil, să raspundă cât mai bine acestor nevoi. Acest lucru se poate realiza folosind mai multe strategii:

  • Adaptarea conţinutului pentru toate dispozitivele şi platformele.

  • Crearea unui conţinut cât mai relevant care să ajute clientul să obţină toate informaţiile de care are nevoie şi să cumpere exact ceea ce îi trebuie.

  • Crearea unui sistem de plată cât mai facil.

  • Minimizarea proceselor astfel încât să nu necesite prea mult efort din partea utilizatorului.

  • Includerea CTA-urilor atrăgătoare şi convingătoare care să stimuleze conversiile.

  • Utilizarea instrumentelor oferite de reţelele sociale pentru a efectua cumpărături.

 

Cum va fi m-commerce-ul în 2022

 

M-commerce-ul creşte exponenţial de la an la an. Un studiu publicat în revista Forbes estimează că la finalul anului 2022 va ajunge la cifra de 845 de miliarde de dolari şi va genera mai bine de 50% din vânzările e-commerce-ului.

Tot mai mulţi utilizatori aleg să folosească telefonul mobil, atât pentru a căuta produsele de care au nevoie, cât şi pentru a le achiziţiona. Ei renunţă la utilizarea laptopului şi aleg să utilizeze smartphone-ul sau tableta pentru a parcurge tot procesul.

Companiile sunt nevoite să folosească inteligenţa artificială pentru a crea strategii personalizate, menite să satisfacă cât mai bine necesităţile şi preferinţele utilizatorilor. Astfel, creşte gradul de satisfacţie al utilizatorului şi conversiile cresc.

Nu trebuie omis faptul că apariţia 5G va fi un catalizator pentru e-commerce. Creşterea vitezei internetului favorizează dezvoltarea inteligenţei artificiale, consumul de conţinut şi procesele de achiziţie. De aceea, în anul 2022 este esenţial ca toate companiile să profite de oportunităţile cu care vine tehnologia 5G şi să o încorporeze în strategiile de business. 

 

26 martie 2022 la 18:06

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Comunicat de presa
acum 16 minute
Transilvania Tattoo Expo prezintă în premieră, una din atracţiile Sibiului: povestea adevărată a fiului lui Vlad „Dracula” Ţepeş, înmormântat în Biserica Evanghelică
Pentru prima dată, artiştii tatuatori, Ovidiu Popârţan din Sibiu şi Marius Jucan din Cluj, împreună cu istorici locali...
Actualitate
4 min de citit
Autor Nedeia Dicu
acum 35 minute
În Muzeul ASTRA, fără două roți. Doar pe două picioare
În seara aceasta sibienii pot să viziteze muzeele din oraș, programul acestora fiind prelungit până la ora 24,00,...
Actualitate
1 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 1 oră
Femeie reținută la Sibiu pentru înșelăciune: a păcălit o bătrână folosind un pretext religios
O femeie în vârstă de 53 de ani,  din județul Vâlcea, a fost reținută de polițiști, fiind cercetată...
Actualitate
2 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 2 ore
Măsuri speciale de siguranță în județul Sibiu pentru al doilea tur al alegerilor prezidențiale
Pentru desfășurarea în siguranță a celui de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale, angajații Ministerului Afacerilor Interne (MAI) din...
Actualitate
2 min de citit