Care ar putea fi ruta ocolitoare pentru Calea Dumbrăvii? Simplu: Vasile Aaron-Lazaret-Terezian-Ștrand

Acasa >

Articol

Când am aflat că municipalitatea intenționează să reconfigureze porțiunea de pe Calea Dumbrăvii aflată între intersecția cu B-dul Mihai Viteazu și cea cu B-dul Vasile Milea, pentru a fluidiza traficul, recunosc, m-a lovit un val de curiozitate. Oricine circulă prin zonă știe că atât respectivul tronson, cât și străduțele paralele sunt foarte aglomerate, îndeosebi la orele de vârf. Din acest motiv, curiozitatea era ceva mai mare decât în alte cazuri. Citind însă proiectul de hotărâre în care se vorbește despre intențiile administrației locale, n-am înțeles cum se va reuși descongestionarea traficului. Se va turna un nou covor asfaltic. Asta nu schimbă cu nimic lucrurile. Vor fi amenajate trei sau patru benzi de circulație. Nimic nou sub soare. Se va construi o pistă pentru biciclete, lată de 3 metri. Se știe, problema e traficul auto, deci nici cu această floare nu se face primăvară. Se va moderniza iluminatul public și se vor crea spații verzi. Nici aceste investiții nu rezolvă problema aglomerației. Ni se mai explică în proiectul de hotărâre că unul dintre rezultatele acestei modernizări va fi reducerea noxelor în zonă. Presupunând că, în acest moment, trec pe acolo, la orele de vârf, 5000 de mașini și că pe viitor se vor înghesui pe acolo tot atâtea, cum reduci noxele? Cu cei câțiva arbuști plantați? Își închipuie cineva că cei ce se deplasează acum cu mașina pe Calea Dumbrăvii vor încăleca pe biciclete pentru a rula pe noile piste? Oameni buni, putem reveni cu picioarele pe pământ sau am rămas înțepeniți în proiecte aparent verzi, nesustenabile? Faptul că cei mai mulți sibieni circulă cu mașina e o realitate pe care nu o vor schimba strădaniile înverzite ale administrației locale. Și atunci nu e normal să faci ceva pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic? E foarte bine că se montează lămpi LED, că se plantează arbuști, că se schimbă rețelele de canalizare, dar -alo!- problema traficului sufocat e tot acolo. Care ar fi rutele ocolitoare? Să mergi prin Vasile Aaron, Lazaret, Terezian și apoi Ștrand? Nu de alta, dar infrastructura stradală din zona Calea Dumbrăvii nu mai permite preluarea traficului peste limita de acum, de pe cea mai smart arteră a burgului. Carevasăzică, ne mai amăgim încă o dată cu o investiție cu descriere pompoasă, cu elemente ”smart”, dar care cu rezolvă cu adevărat principala problemă, aceea a traficului sufocat. Din nou, avem parte de soluții iluzorii ce țin de imagine, nu de esența problemei. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată
Autor
31 octombrie 2023 la 15:59

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 2 zile
Dezgropați și proptiți în geam
Vi-i mai amintiți pe cei 15 mii de specialiști ai Convenției Democrate, pe care ni-i fluturau pe sub...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 3 zile
Medic? Stetoscop? Bisturiu? Nu, dosar cu șină
Cine crede că dosarul cu șină a dispărut din biroul și din mentalitatea funcționărimii românești, nu a înțeles...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 5 zile
O altfel de bursă, o altfel de prăbușire, aceeași revenire
Sâmbătă, pe când Papa Francisc pleca din această lume, lăsând urii un adversar mai puțin, sub cupola de...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 1 săptămână
Uite, nu-ți iau lanțul de la gât, dar fac bani din telefonul tău vechi
Zilele trecute o voce plină de entuziasm anunța la radio că România ar putea obține două tone de...
Editorialul zilei
3 min de citit