Proprietarii de terenuri în zona Tocile care doresc să-și reglementeze situația dreptului de proprietate asupra acestor imobile, în conformitate cu prevederile Legii nr. 123/2023 pentru modificarea și completarea Legii Fondului Funciar nr. 18/1991, trebuie să se prezinte la Primăria Sadu cu o serie de documente necesare încheierii acestei operațiuni.
Dosarul complet, care va fi depus la sediul administrației locale, trebuie să cuprindă următoarele documente: adeverință de înscriere în Registrul Agricol al comunei (documentul este emis de Primăria comunei Sadu și atestă suprafața de teren deținută); adeverință pentru lipsa unei cărți funciare deschise pentru terenul respectiv (emisă de Primăria comunei Sadu); declarație notarială pe propria răspundere, din care să rezulte că terenul nu a fost cooperativizat, înstrăinat (vândut sau atribuit), nu face obiectul unor litigii și nu este revendicat de alți moștenitori; documentație cadastrală completă – întocmită de un specialist autorizat (O.C.P.I./A.N.C.P.I.), care să cuprindă memoriu tehnic, suprafața totală și suprafața propusă, extras de carte funciară, planuri de încadrare, amplasament și delimitare, proces-verbal de vecinătate, extras din planul cadastral actualizat și extras din registrul cadastral actualizat; certificat de atestare fiscală (documentul este emis de Primăria comunei Sadu). Pentru ca cererea să poată fi analizată și validată de Comisia Locală de Fond Funciar Sadu, dosarul depus trebuie să cuprindă, obligatoriu, toate documentele menționate.
Responsabilii Primăriei comunei Sadu informează că această procedură vizează în mod deosebit terenurile din zona Tocile, termenul de depunere a documentației urmând a fi anunțat în perioada imediat următoare. De asemenea, reprezentanții administrației publice locale (Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Sadu) își afirmă disponibilitatea de a oferi celor interesați detalii suplimentare și sprijin în întocmirea dosarului.