Vitezomanul Gică și-a luat mașină mică. A băgat-o în priză și a făcut o criză

Acasa >

Articol

Printre discuțiile prelungite ce țopăie în spațiul public se numără și cele despre mașinile full electrice. Nu știu ce organism verde care militează pentru răspândirea autoturismelor ce se bagă în priză protesta față de noile reglementări ale programului „Rabla”, smiorcăindu-se că prima pentru cumpărarea unei mașini full electrice e prea mică. Ori de câte ori se oprește furnizarea energiei electrice, din senin, mă întreb ce s-or face ăia care dețin doar o astfel de mașină. Mă rog, să spunem că îi poți înțelege pe cei ce folosesc astfel de autoturisme pentru drumuri scurte prin oraș, dar ce te faci dacă ai de străbătut o distanță de 400 – 500 de km, ai pus troșcoleta la încărcat și rețeaua electrică, care e vai de steaua ei, bubuie. Am spus-o și cu alte ocazii, România nu e pregătită pentru a trece masiv la transportul electric: stațiile de încărcare sunt o raritate, iar infrastructura „Electrica” e veche și dă rateturi la orice adiere de vânt. Așa că, până ne iluzionăm că salvăm planeta înlocuind mașinile clasice cu cele electrice, mai bine ne-am salva neuronii omorâți la fiecare episod de furie declanșat de pana de curent. Nu de alta, dar teza ipocrită potrivit căreai mașinile electrice nu poluează poate fi înghițită doar de cei ce asociază direct poluarea cu fumul scos de țeava de eșapament. Da, mașinile electrice nu scot fum, dar câtă poluare presupune fabricarea și distrugerea acelor baterii, ca să nu mai vorbim de faptul că nu consumă energie verde? Îi putem înțelege pe producătorii care încearcă să-și vândă „electricele” pe patru roți când militează pentru creșterea primei acordate în cazul achiziționării de mașini electrice, pentru că își apără afacerea. E un demers cât se poate de pragmatic. Sunt mai greu de înțeles cei ce susțin agresiv înțesarea drumurilor cu astfel de mijloace de deplasare, încercând să-ți vâre pe gât amăgitoarele avantaje, dar nesuflând o vorbuliță despre realele dezavantaje. Ultimele rapoarte privind piața auto din România arată o scădere simțitoare a vânzărilor de mașini electrice, tendința aceasta conducându-ne spre ideea că nesustenabilitatea planului de „înverzire” a parcului auto începe să fie tot mai bine înțeleasă și că realismul câștigă teren în fața entuziasmului și a modei. Măcar în această privință începem să devenim cerebrali, să cântărim corect avantajele și dezavantajele, să ținem cont de condițiile din România în materie de utilizat mașini electrice. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată
Autor
16 martie 2025 la 19:21

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Dragos BAKO
acum 20 ore
Dezgropați și proptiți în geam
Vi-i mai amintiți pe cei 15 mii de specialiști ai Convenției Democrate, pe care ni-i fluturau pe sub...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 1 zi
Medic? Stetoscop? Bisturiu? Nu, dosar cu șină
Cine crede că dosarul cu șină a dispărut din biroul și din mentalitatea funcționărimii românești, nu a înțeles...
Editorialul zilei
2 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 3 zile
O altfel de bursă, o altfel de prăbușire, aceeași revenire
Sâmbătă, pe când Papa Francisc pleca din această lume, lăsând urii un adversar mai puțin, sub cupola de...
Editorialul zilei
3 min de citit
Autor Dragos BAKO
acum 6 zile
Uite, nu-ți iau lanțul de la gât, dar fac bani din telefonul tău vechi
Zilele trecute o voce plină de entuziasm anunța la radio că România ar putea obține două tone de...
Editorialul zilei
3 min de citit