Din 5 noiembrie 2023 pentru anumite contravenţii nu se mai aplică în mod obligatoriu avertismentul ca sancţiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov, din care face parte și Sibiul, informează operatorii economici faptul că începând cu data de 5 noiembrie 2023 pentru anumite contravenţii nu se mai aplică în mod obligatoriu avertismentul ca sancţiune conform H.G nr. 937/2023 pentru modificarea anexei nr. 1 la H.G. nr. 33/2018 privind stabilirea contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii nr. 270/2017. 

Imagine intercalată
Imagine intercalată

        Actul normativ abrogă o serie de contravenții care intrau sub incidența Legii prevenirii (respectiv pentru care se aplica în mod obligatoriu la prima abatere avertisment), astfel: 

  • contravențiile prevăzute la art. 336 alin. (1) lit. a), b), d) -f), h), s) și ș), art. 336 alin. (31 ) și alin. (32 ) și art. 337 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

· nedepunerea de către contribuabil/plătitor la termenele prevăzute de lege a declarațiilor de înregistrare fiscală, de radiere a înregistrării fiscale sau de mențiuni;

· neîndeplinirea de către contribuabil/plătitor la termen a obligațiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor și veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume, precum și orice informații în legătură cu impozitele, taxele, contribuțiile, bunurile și veniturile impozabile, dacă legea prevede declararea acestora; 

· nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației prevăzute la art. 118 alin. (7), respectiv a obligației contribuabilul de a da, la finalizarea inspecției fiscale, a unei declarații scrise, din care să rezulte că au fost puse la dispoziție toate documentele și informațiile solicitate pentru inspecția fiscală; 

· nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligațiilor de întocmire a dosarului prețurilor de transfer în condițiile și la termenele prevăzute prin ordinul președintelui A.N.A.F., precum și nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației de a prezenta dosarul prețurilor de transfer la solicitarea organului fiscal central în condițiile art. 108 alin. (2); 

· nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației de a păstra, precum și a obligației de a prezenta organului fiscal, a datelor arhivate în format electronic și a aplicațiilor informatice cu ajutorul cărora le-a generat, potrivit art. 109 alin. (4); 

· nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informațiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59; 

· nerespectarea de către persoana supusă verificării situației fiscale personale a obligației de a depune declarația de patrimoniu și de venituri, potrivit art.138 alin. (7); 

· efectuarea de operaţiuni intracomunitare de către persoanele care au obligaţia înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari fără a fi înscrise, conform legii, în acest registru; 

· nedepunerea în termen a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la sosirea în România, respectiv a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la plecarea din România, de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal; 

· nedepunerea în termenul de 45 de zile a scrisorii de garanție/poliței de asigurare de garanție de către debitorul care a notificat organul fiscal potrivit art. 233 alin. (21 ); 

· nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declarațiilor recapitulative reglementate de normele din Codul fiscal privind taxa pe valoarea adăugată; 

· depunerea de declarații recapitulative incorecte ori incomplete. Ø contravențiile prevăzute la art. 10 lit. f) -h), j) și u) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Enumerăm unele dintre acestea: 

  • contravențiile prevăzute la art. 10 lit. f) -h), j) și u) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Enumerăm unele dintre acestea:

· emiterea bonului fiscal conținând date eronate, altele decât cele prevăzute la lit. c), sau fără ca acesta să conțină toate datele prevăzute la art. 4 alin. (1) sau alin. (2), după caz;

 · neînmânarea bonului fiscal clientului de către operatorul aparatului de marcat electronic    fiscal și/sau neeliberarea facturii la solicitarea clientului; 

· neîndeplinirea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligației de a afișa anunțul de atenționare prevăzut la art. 1 alin. (11). 

· încălcarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (12) lit. a) -d); 

  • nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (12) lit. e) sau f); 

 

  • contravențiile prevăzute la art. 3 alin. (1) din O.U.G. nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată.  Enumerăm unele dintre acestea: 

· utilizarea de către unitățile prevăzute la art. 1 a unor terminale de plată care nu sunt instalate potrivit prevederilor art. 2 alin. (1); 

· nerespectarea prevederilor art. 2; 

· distrugerea, deteriorarea sau modificarea tehnică a terminalelor de plată care pot provoca înregistrări eronate sau pot genera fraude; 

     · nerespectarea dispozițiilor art. 1 alin. (1), (3) și (8) referitoare la: 

-obligația persoanelor juridice care desfășoară activități de comerț cu amănuntul și cu ridicata, respectiv de prestări de servicii, care realizează în cursul unui an încasări în numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit, de credit sau preplătite, prin intermediul unui terminal POS și/sau al altor soluții moderne de acceptare, inclusiv aplicații ce facilitează acceptarea plăților electronice; 

– obligația operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publică și a instituțiilor și autorităților publice de a accepta încasări și prin intermediul cardurilor de debit, de credit sau preplătite, atât prin intermediul unui terminal POS, cât și prin aplicații care facilitează acceptarea plăților electronice, respectiv de a accepta încasarea sumelor printr-un sistem electronic de plată la distanță/online. 

· refuzul persoanelor juridice prevăzute la art. 1 alin. (3) de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit și cardurile de credit; 

· refuzul instituțiilor prevăzute la art. 1 alin. (4) de a implementa sistemul de acordare de avansuri în numerar pentru utilizatorii cardurilor de debit și cardurilor de credit; 

· lipsa afișării semnului prevăzut la art. 1 alin. (5) a informațiilor privind serviciul de acordare a avansurilor în numerar și a costurilor serviciului;

 · refuzul instituțiilor acceptante de carduri de a instala terminale de plată în termenul prevăzut la art. 2 alin. (1); 

  • contravențiile prevăzute la art. 493 alin. (2) lit. a) și b), precum și alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

           Contribuabilii pot obţine informaţii suplimentare :

– prin intermediul Serviciului Spaţiu Privat Virtual – Formularul Unic de Contact, Secţiunea Asistenţă şi îndrumare în domeniul fiscal;

– telefonic, apelând Call Center-ul A.N.A.F la nr. 031.403.91.60.

31 octombrie 2023 la 08:28

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Comunicat de presa
acum 1 oră
Transilvania Tattoo Expo prezintă în premieră, una din atracţiile Sibiului: povestea adevărată a fiului lui Vlad „Dracula” Ţepeş, înmormântat în Biserica Evanghelică
Pentru prima dată, artiştii tatuatori, Ovidiu Popârţan din Sibiu şi Marius Jucan din Cluj, împreună cu istorici locali...
Actualitate
4 min de citit
Autor Nedeia Dicu
acum 1 oră
Magie, iluzionism și efecte speciale, pe scena Sălii Thalia
Duminică, Sala Thalia se transformă într-un adevărat loc al magiei și al circului. Cei mici sunt invitați să...
Cultură
1 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 2 ore
Femeie reținută la Sibiu pentru înșelăciune: a păcălit o bătrână folosind un pretext religios
O femeie în vârstă de 53 de ani,  din județul Vâlcea, a fost reținută de polițiști, fiind cercetată...
Actualitate
2 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 2 ore
Măsuri speciale de siguranță în județul Sibiu pentru al doilea tur al alegerilor prezidențiale
Pentru desfășurarea în siguranță a celui de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale, angajații Ministerului Afacerilor Interne (MAI) din...
Actualitate
2 min de citit