logo
Secrete de sănătate şi frumuseţe
Andra MARINESCU
2171 vizualizari
Secrete de sănătate şi frumuseţe
© ieatgrass.com
Când vine vorba de frumuseţe, femeile sunt întotdeauna interesate de noi secrete. Sãnãtatea şi frumuseţea depind în primul rând de genã, însã stilul de viaţã, alimentaţia şi felul în care ne acordãm atenţia şi îngrijirea cuvenite reprezintã factori esenţiali. În acest articol, vã prezentãm câteva secrete de sãnãtate şi frumuseţe şi moduri în care le puteţi include în rutina dumneavoastrã zilnicã.

Aveţi grijă la alimentaţie!

Consumaţi cât mai multe fructe şi legume proaspete. Ele sunt pli­ne de vitamine, minerale, antioxi­danţi şi fibre. Fructele şi legumele sunt bogate în calorii, având un aport energetic asupra organis­mului, putând să vă menţină într-o formă fizică de invidiat.
Reduceţi consumul de zahăr. Eliminaţi produsele care au mult zahăr adăugat, precum cerealele, bomboanele, iaurtul, băuturile ră­coritoare şi produsele coapte. Evi­taţi sucurile cu cofeină şi reduceţi consumul de carne şi grăsimi.

Aveţi grijă de pielea dumneavoastră!

Multe dintre cauzele externe de îmbătrânire a pielii sunt determinate de starea generală de sănă­tate, dar şi de stilul de viaţă din fiecare zi. Alegerile nesă­nătoase pot provoca îmbătrânirea prema­tură a pielii, iar acest lucru vă va face să păreţi în vârstă, mai repede.

Folosiţi remedii naturiste de înfrumuseţare!

Potrivit www.sfatulmedicului.ro, cosmeticele fabricate cu ingre­diente artificiale au pierdut pro­cente importante de popularitate în ultimii ani, după ce oamenii de ştiinţă au adus în atenţia publicului larg efectele nocive pe care substanţele chimice le au asupra pielii şi sănătăţii în general.
Frumuseţea naturală se poate menţine, din fericire, cu ajutorul remediilor naturiste, care utilizează doar ingrediente naturale, lipsite de efecte secundare şi cu adevărat eficiente din punct de vedere estetic. Câteva exemple utile pot fi:
- Îngrijirea feţei. Punctele negre pot fi eliminate cu ajutorul feliilor de roşii proaspete, aplicate direct pe zonele afectate; sau folosirea sucului de lămâie după extragerea punctelor negre.
- Îngrijirea picioarelor. Pentru eliminarea ţesutului mort de pe călcâie şi hidratarea tălpilor, se poate folosi o mască exfoliantă făcută în casă, din ulei de măsline şi zahăr cristalizat.
- Îngrijirea corporală. Hidratarea intensă a corpului se poate realiza prin prepararea unei loţiuni făcute în casă, din amestecarea unor părţi egale de miere cu ulei vege­tal (de măsline, de jojoba, de cocos, de argan etc.).
- Îngrijirea mâinilor. Mâinile sunt cele care trădează, de cele mai multe ori, vârsta şi măsura în care o persoană îşi îngrijeşte corpul. Frumuseţea naturală se reflectă şi în modul în care arată mâinile, de aceea este important să le acordaţi o atenţie deosebită.

Nu fumaţi!

Dacă fumaţi sau vă petreceţi timpul alături de un fumător, trebuie să ştiţi că fumul de ţigară este dău­nător şi vă îmbătrâneşte pielea. Cercetările au arătat că expunerea la fumul de ţigară accentuează în mod semnificativ ridurile şi uscă­ciunea pielii. Acest lucru este cauzat parţial de fumul de ţigară, dar şi de faptul că acesta epui­zează nivelurile de vitamina C din organism, un ingredient-cheie pen­tru menţinerea umidităţii şi elasticităţii pielii. S-a constatat că persoanele care fumează mai mulţi ani au tendinţa de a avea o nuanţă gălbuie, cearcăne, dinţi îngălbeniţi şi un aspect nesănătos al tenului.

Evitaţi expunerea prelungită la soare!

Expunerea la soare accentuează procesul de îmbătrânire a pielii. Pielea neprotejată şi expusă la soare are un aspect pătat. Pistruii se pot transforma în pete maro, iar pielea va avea un aspect uscat, ridat şi va deveni mai puţin elastică. Riscul de apariţie a cancerului de piele va creşte în mod semnificativ în urma expunerii la soare. Dacă doriţi să evitaţi îmbătrânirea pielii, dar nu doriţi să evitaţi soarele, folosiţi creme cu protecţie solară ce vă vor proteja, atât împotriva UVA, cât şi UVB (cu factor de protecţie solară de 15 sau mai mare) şi folosiţi-le pe tot parcursul anului, chiar şi în zilele noroase. Evitaţi bronzarea artificială (solarul)!

Faceţi exerciţii fizice!

De asemenea, potrivit aceleiaşi surse, o viaţă sedentară contribuie la îmbătrânirea pielii, întrucât excerciţiile fizice sunt cele care ajută la tonifierea musculaturii şi îmbunătăţirea circulaţiei sanguine. Activitatea fizică ar trebui să fie o parte importantă a programului antiîmbătrânire a pielii.

Evitaţi expunerea la frig!

În plus, vântul rece şi tempera­turile scăzute contribuie la îmbă­trânirea pielii prin uscarea aces­teia. De aceea, în astfel de condiţii este necesară folosirea unei cre­me hidratante bune. Este important să folosiţi cremele hidra­tante deşi vă aflaţi în încăpere, în­tru­cât şi aerul din camerele încălzite încurajează uscarea pielii. Luaţi în considerare şi folosirea unui umi­di­ficator pentru a vă păstra pielea mult mai sănătoasă şi pentru a reduce efectele îmbătrânirii pielii.

Reduceţi stresul!

Poate aţi auzit de expresia: nu te încrunta, că vei face riduri. Atunci când o persoană este stresată şi încruntată, muşchii feţei se vor încorda pentru a rezulta expresia respectivă. Pentru a ajuta la redu­cerea îmbătrânirii pielii cauzată de stres, este indicat să conştientizaţi nivelul de stres şi să încercaţi să variaţi expresiile faciale în timpul zilei. Menţinerea sub control a stresului vă va ajuta să arătaţi şi să vă simţiţi mai tinere.

Dormiţi cu faţa în sus şi odihniţi-vă suficient!

Felul în care vă odihniţi pe per­nă, în acelaşi mod, în fiecare noapte, ani la rând, duce la apariţia anumitor riduri. Numite linii de somn, aceste riduri se agravează şi nu mai dispar, nici atunci când nu dormiţi greşit.
Femeile care au tendinţa de a dormi pe o parte, vor vedea cel mai rapid cum aceste linii încep să persiste pe obraji şi bărbie. Prea puţin somn vă va face să păreţi şi să vă simţiţi obosiţi. Unul dintre primele locuri care semnalează deprivarea de somn este zona de sub ochi: cearcănele, pungile şi lăsarea pielii sub ochi. Lipsa de somn este un factor declanşator important pentru pierderea me­moriei, simptomele de depresie care includ un interes scăzut în activităţile de zi cu zi şi gândirea negativă. Cercetările au de­mon­strat că pentru majoritatea adulţilor este necesar un somn de opt-nouă ore pe noapte.

Faceţi gimnastică facială!

Nu exageraţi cu expresii faciale pentru a vă menţine aspectul tânăr al pielii. Mişcările faciale repetitive duc de fapt la formarea de linii fine şi de riduri. De fiecare dată când folosiţi un muşchi facial, contribuiţi la formarea unei linii faciale. Pe măsură ce pielea îmbătrâneşte şi îşi pierde elasticitatea, aceasta nu îşi mai revine atât de bine la poziţia iniţială, iar şanţurile din timpul expresiei faciale vor rămâne permanente sub forma ridurilor şi a liniilor fine. Faceţi exerciţii zilnice pentru obraji şi pomeţi, care ajută la menţinerea elasticităţii pielii şi la tonifierea musculaturii feţei, pronunţând literele: A, E, I O, U sau A, U, X.

Puteţi apela la injecţiile cu toxină botulinică

Unii medici recomandă injecta­rea cu anumite substanţe pentru persoanele cu un stil de viaţă ocu­pat. Radiofrecvenţa este o pro­cedură care oferă o alternativă la liftingul tradiţional.
Cercetările ştiinţifice din dome­niul antiîmbătrânire continuă să ofere noi opţiuni de tratament, mai promiţătoare. Medicul der­matolog vă poate recomanda dife­rite op­ţiuni, inclusiv în ce priveşte utiliza­rea de produse eliberate fără prescripţie medicală. În timpul consultaţiei, medicul vă va examina pielea şi va discuta cu dumnea­voastră legat de aşteptările pe care le aveţi şi vă va indica opţiunile adecvate de tratament.



comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

kogalniceanu

smeralda

marquardt

SmartUP

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia