Sindicaliștii din CNAIR ies în stradă. "Compania este sabotată din interior”

Acasa >

Articol

Membrii Sindicatului „Elie Radu” din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere protestează pe 20 februarie în București. Se fac acuzații grave la adresa conducerii companiei, de la sabotaj la neachitarea orelor suplimentare și expunerea angajaților la accidente.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

Drumuri distruse, angajați concediați, siguranța rutieră ignorată. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere desființează Agențiile de Control și Încasare, renunță la verificarea vehiculelor de supratonaj și atacă drepturile salariaților, spun sindicaliștii.

CNAIR este sabotată din interior.

“Suntem în pragul unui dezastru rutier și social! Desființarea Agențiilor de Control și Încasare (ACI), lipsa unui control al vehiculelor care nu respectă masele și dimensiunile maxime admise, distrugerea negocierilor colective și încălcarea drepturilor salariaților sunt atacuri directe la siguranța infrastructurii rutiere și la angajații care o întrețin! CNAIR este sabotată din interior, iar noi nu vom sta cu mâinile în sân! Pe 20 februarie, angajații C.N.A.I.R.-S.A. ies în stradă! Dacă guvernanții nu iau măsuri rapide, vom bloca activitatea și vom protesta în toată țara! Nu vom permite ca drumurile României să fie distruse, iar angajații care le întrețin să fie transformați în sclavi!”, transmit reprezentanții sindicatului „Elie Radu”.

Se desființează Agențiile de Control și Încasare. Urmează concedieri colective.

“C.N.A.I.R.- S.A., în calitate de administrator de infrastructură rutieră, are obligația legală de a menține integritatea drumurilor și siguranța participanților la trafic. Asigurarea conformității vehiculelor cu standardele de masă și gabarit contribuie la creșterea siguranței rutiere (vehiculele care depășesc limitele pot crea situații periculoase), protecția infrastructurii, reducând costurile de întreținere și reparație a drumurilor. Totuși, aceasta nu vrea să mai presteze o astfel de activitate, ci preferă să desființeze ACI-urile, cu consecința concedierii colective a salariaților săi și a diminuării veniturilor sale și la bugetul de stat! De ce nu vrem să mai controlăm vehiculele și să mai încasăm venituri? Este o întrebare la care fiecare poate să dea un răspuns! Poate fi vorba de încercarea de distrugere a acestei companii? De distrugere a infrastructurii rutiere? De protejarea transportatorilor? Sau de pierdere forței de muncă calificată? Niciodată nu vom reuși să ținem pasul cu reparațiile la structura existentă mai ales dacă aceasta se degradează într-un ritm mult mai rapid din cauza nerespectării condițiilor privind masele si dimensiunile maxim admise!”, mai spun sindicaliștii.

Deficit de personal și muncitori expuși accidentelor.

Reprezentanții sindicaliștilor susțin că în cadrul C.N.A.I.R.- S.A. există un deficit acut de salariați calificați, ingineri, tehnicieni, mecanici de utilaje, șoferi etc. Aceștia preferă munca în domeniul privat unde salariile sunt mai mari. La ora actuală s-a ajuns în situația în care salariații existenți au concedii de odihnă de luat pe doi-trei ani de zile și nu pot să plece în concedii. Acumularea excesivă de ore suplimentare se face în special în perioada de iarnă.

“Acest deficit de personal se regăsește în special la nivelul districtelor. De exemplu, în cadrul Districtului Feleac (din cadrul DRDP Cluj) sunt doar 2 muncitori, ceea ce face imposibilă asigurarea permanenței și intervențiilor la accidente. Salariații sunt chemați la muncă suplimentară, deși acordarea de timp liber trebuie să se facă în termen de 60 de zile, acest lucru nu este posibil, nu sunt plătite aceste ore suplimentare, de multe ori fiind nevoiți să promovăm acțiuni în instanță. Muncitorii sunt expuși accidentelor din cauza lipsei de personal și de echipamente adecvate pentru semnalizare si protecție în zona drumului. Astfel, au fost situații în care au salariații au fost spulberați de pe partea carosabilă în timp ce executau activitățile de serviciu, din cauza lipsei și dotărilor cu echipamente și utilaje de protecție a acestora (CIC Săliște 4 muncitori, DRDP Craiova – deces, DRDP București – deces , etc )”, mai precizează reprezentanții sindicatului „Elie Radu” din cadrul CNAIR.

Autor
18 februarie 2025 la 10:02

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Ovidiu BOICA
acum 10 ore
(FOTO) Trofeul Festivalului ”Lucreția Ciobanu” pleacă la Giurgiu. Visul maestrului Ioan Macrea, împlinit după șase decenii…
Ediția a VIII-a a Festivalului-Concurs al Cântecului Popular Românesc ”Lucreția Ciobanu” a adus pe scena Centrului Cultural ”Ion...
Actualitate
5 min de citit
acum 13 ore
Muzeul în care se minunau academicienii români, s-ar fi mutat americanii, iar chinezii salutau „prietenia dintre popoare”
Între cele peste 1.500 de obiecte care formează colecțiile Muzeului Etnografic Rășinari, am găsit „Cartea de aur” în...
Actualitate
5 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 14 ore
1 Mai la Sibiu: de la Ziua Muncii, la o zi liberă: „Nu găseai mici și cârnați așa de ușor”
„Ziua Muncii” s-a transformat de-a lungul anilor, dintr-o zi de sărbătoare populară, într-o o zi liberă de relaxare....
Actualitate
3 min de citit