Articol
Mai bine de două ore, participanții la activitate au călătorit în lumea satului autentic românesc și au reușit să creeze o șezătoare autentică, în cadrul căreia au cântat, au recitat, au spus ghicitori, au jucat și au descoperit vechi obiceiuri și tradiții (torsul și pregătitul lânii pentru țesut, depănatul, pieptănatul fuioarelor de cânepă, prelucrarea pielii de animale și confecționarea opincilor, croșetatul etc).
La șezătoarea copiilor din Mârșa au participat părinți sau bunici ai elevilor, cadre didactice din cadrul școlii, reprezentanți ai comunității locale, primarul orașului Avrig, Adrian Dumitru David, un grup al ”Șezătorii din Bibliotecă” (Avrig), reprezentanți ai Clubului Copiilor Avrig, diverși alți invitați.
”În atmosfera vremurilor de altădată, am cântat, am depănat amintiri, am descoperit obiceiuri. Activitatea desfășurată a întărit relațiile dintre școală, familie și comunitate, facilitând comunicarea și îmbunătățirea rezultatelor școlare, promovând valorile românești în rândul tinerei generații”, au transmis reprezentanții Liceului Tehnologic Mârșa, la finalul activității.
Prin proiectul PNRAS – PROIECT ABANDON ȘCOLAR LICEUL TEHNOLOGIC MÂRȘA, elevii vor beneficia de diverse activități privind îmbunătățirea rezultatelor școlare, creșterea stimei de sine, a motivației pentru învățare și prevenirea abandonului școlar. Datorită acestui proiect, instituția de învățământ din Mârșa beneficiază de un grant mediu, în valoare de 900.228 lei, repartizată pe activități MATE, activități de intervenție și digitalizarea procesului educațional.