Primăria Sibiu a creat prin proiectul „SALT-Sibiu: Administrație de Calitate, Accesibilă Locuitorilor prin Tehnologie", finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa prioritară 2, instrumente digitale de comunicare cu sibienii.
Unul dintre acestea este noua PLATFORMĂ DE E-ADMINISTRAȚIE, accesibilă online pe adresa https://e-administratie.sibiu.ro/cmsse, centralizând toate demersurile electronice pe care cetățenii la au la dispoziție în relația cu Primăria Sibiu.
Aspectul platformei este clar, simplu și bine organizat, iar sibienii trebuie doar să selecteze din listă serviciul dorit, apoi tipul de document.
Pe platformă se pot realiza mai multe tipuri de plăți, aproximativ 100. Puteți plăti atât taxele și impozitele locale, cât și amenzile de circulație, amenzile aplicate de Poliția Locală, taxele de emitere a diverselor documente, taxa de regularizare, taxa judiciară de timbru, etc.
Puteți depune documente online, de la sesizări până la solicitări de emitere a unor documente.
Emiterea documentelor în format electronic este posibilă prin noua platformă: certificatul fiscal, certificatul de urbanism, certificatul de nomenclatură stradală sunt doar câteva exemple de documente care se vor emite și online de acum.
Pentru a putea utiliza toate serviciile oferite de noua platformă, trebuie creat un cont. Cei care au cont pe platforma veche, pot folosi aceleași date de conectare pentru a accesa noua platformă. Crearea unui cont durează câteva minute, procesul fiind foarte simplu, fiind explicat, pas cu pas.
Apoi trebuie validat contul cu CertMe, un instrument de verificare a identității persoanei care solicită un cont pentru ca datele cu caracter personal să fie protejate.
Ghișeul digital
O altă componentă a proiectului este Ghișeul digital, disponibil la sediul Primăriei 24/24 de ore, 7 zile din 7.
Acesta poate fi folosit pentru depunerea de documente, fie că este vorba despre cereri, formulare sau despre sesizări și reclamații:
Pentru a-l accesa este nevoie de parcurgerea anumitor pași:
– Alegeți din meniu tipul de document pe care doriți să îl depuneți și urmați pașii indicați pe ecran
– Introduceți cartea de identitatea în fanta dedicată și completați datele de contact (nr. telefon și e-mail) pe care să vă transmitem răspunsul
– Introduceți foile în fanta pentru documente și veți primi un număr de înregistrare generat de registratura electronică a Primăriei
– Documentele sunt apoi preluate și transmise serviciului din Primărie abilitat să le soluționeze.
Plata impozitelor locale și a diverselor taxe
La ghișeu puteți plăti peste 100 de tipuri de taxe și impozite, dintre care menționăm: impozitele pe teren, casă sau mașină, taxa de salubrizare, taxe pentru eliberarea unor documente, taxe de timbru și amenzi, inclusiv cele de circulație. Aveți nevoie de cartea de identitate și de un card bancar. Plata se face în câțiva pași simpli:
– Selectați de pe ecranul tactil ce impozit sau taxă doriți să achitați
– Introduceți cartea de identitate în fanta marcată, pentru a fi scanată
– Completați restul detaliilor marcate cu câmpuri roșii cu ajutorul tastaturii de pe ghișeu
– Selectați de pe ecran „Plătește” și urmați procedura unei plăți obișnuite
– Ridicați chitanța! Nu se emit duplicate și este dovada plății, pe care trebuie să o păstrați.