Primăria Sibiu continuă modernizarea sistemului de alarmare publică din municipiu și din stațiunea Păltiniș, printr-un program multianual implementat etapizat. Până în prezent, 23 dintre cele 35 de sirene electrice existente au fost înlocuite cu unele electronice, de ultimă generație.
O nouă etapă a programului de modernizare va fi pusă în aplicare în această săptămână, prin instalarea a încă cinci sirene electronice. Lucrările se desfășoară în baza unui contract semnat de Primăria Sibiu cu S.C. Axatel Service S.R.L., în valoare de 318.000 lei. Echipamentele vor fi montate de specialiștii firmei contractate, împreună cu personalul Serviciului pentru Situații de Urgență al Primăriei, în următoarele locații: strada Rusciorului, strada Semaforului, Calea Cisnădiei, strada Frigoriferului și Piața 1 Decembrie 1918, unde vor fi demontate sirenele vechi și înlocuite cu cele moderne.
Comparativ cu sirenele vechi, noile echipamente electronice sunt considerabil mai performante, fiind capabile să comunice cu centrala de alarmare prin patru medii de transmisie simultană: rețea de telefonie mobilă GSM și vocală, rețele de calculatoare (ethernet), linie telefonică dedicată și canal radio dedicat.
Alte caracteristici tehnice ale noilor sirene electrice:
În cadrul aceleiași acțiuni, terminalul GSM va fi modernizat, urmând să permită, spre exemplu, declanșarea alarmei de pe telefonul mobil.
Pentru ca sistemul de alarmare publică să funcționeze, se fac zilnic verificări de către personalul de specialitate al Serviciului pentru Situații de Urgență din cadrul Primăriei Sibiu, dar și din centrul operațional ISU/IGSU, efectuându-se lucrările necesare pentru mentenanță.