Articol
Stratul gros de zăpadă, care în unele locuri ajunge și la trei metri, este înlăturat în aceste zile de drumari, care lucrează la deszăpezirea Transfăgărășanului.
„Continuăm deszăpezirea Transfăgărășanului! Suntem în linie dreaptă pentru deschiderea celui mai spectaculos drum din România până la mijlocul lunii iunie. În acest moment intervenim cu un ansamblu întreg de utilaje de mare capacitate care fac tot posibilul să curețe cât mai repede și eficient stratul de zăpadă care, pe alocuri depășește în continuare chiar si 3 metri. Mult a fost, puțin a rămas!”, a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.
După ce în sezonul rece drumul a fost complet închis traficului, deszăpezirea a început la 1 mai 2024, cu zonele în care nu exista risc de avalanșă. Cu acel prilej, autoritățile au anunțat faptul în acest an avem mai puțină zăpadă comparativ cu alți ani și că vor putea deschide acest drum cu mult înainte de data obișnuită de 1 iulie.
În data de 9 mai, echipele de deszăpezire ajunseseră în zona cea mai dificilă, expusă avalanșelor și cu un strat foarte gros de zăpadă bătătorită și înghețată.
Transfăgărășanul – DN7C, cel mai spectaculos drum alpin din România, începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, având o lungime de 151 km.
„Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari și a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km. Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna)”, potrivit Wikipedia.
Transfăgărășanul ajunge în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2.042 m, fiind astfel al doilea ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C) din Munții Parâng, care urcă până la 2145 m.