VIDEO. Deszăpezirea continuă pe Transfăgărășan. Cel mai spectaculos drum din România se redeschide la mijlocul lunii iunie

Acasa >

Articol

Stratul gros de zăpadă, care în unele locuri ajunge și la trei metri, este înlăturat în aceste zile de drumari, care lucrează la deszăpezirea Transfăgărășanului.

Imagine intercalată
Imagine intercalată

„Continuăm deszăpezirea Transfăgărășanului! Suntem în linie dreaptă pentru deschiderea celui mai spectaculos drum din România până la mijlocul lunii iunie. În acest moment intervenim cu un ansamblu întreg de utilaje de mare capacitate care fac tot posibilul să curețe cât mai repede și eficient stratul de zăpadă care, pe alocuri depășește în continuare chiar si 3 metri. Mult a fost, puțin a rămas!”, a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.Custom Image

După ce în sezonul rece drumul a fost complet închis traficului, deszăpezirea a început la 1 mai 2024, cu zonele în care nu exista risc de avalanșă. Cu acel prilej, autoritățile au anunțat faptul în acest an avem mai puțină zăpadă comparativ cu alți ani și că vor putea deschide acest drum cu mult înainte de data obișnuită de 1 iulie.

În data de 9 mai, echipele de deszăpezire ajunseseră în zona cea mai dificilă, expusă avalanșelor și cu un strat foarte gros de zăpadă bătătorită și înghețată.

Transfăgărășanul – DN7C, cel mai spectaculos drum alpin din România,  începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, având o lungime de 151 km.

„Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari și a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km. Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna)”, potrivit Wikipedia.

Transfăgărășanul  ajunge în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2.042 m, fiind astfel al doilea ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C) din Munții Parâng, care urcă până la 2145 m.

Autor
22 mai 2024 la 21:56

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Ovidiu BOICA
acum 12 minute
Pipkins și Colak, câte 23 de puncte în victoria ”vulturilor” la Galați. Amfitrionul Ciotlăuș, marcatorul meciului
Cu toate că sibienii au obținut și cea de-a treia victorie în CSM Galați, un jucător al gazdelor...
Actualitate
2 min de citit
Autor Ovidiu BOICA
acum 15 minute
CSU câștigă în trei meciuri întâlnirea cu Galațiul, în play-out-ul Ligii Naționale. Mureșul, următorul adversar al sibienilor
”Galben-albaștrii” au câștigat, în această seară, și al treilea meci din disputa cu CSM Galați, urmând să joace...
Actualitate
3 min de citit
Autor b.o.n.
acum 1 oră
Polițiștii caută o tânără de 19 ani, din Ighișul Nou, dispărută de la domiciliu
Polițiștii sibieni au fost sesizați, miercuri după-amiază, de către o femeie cu privire la faptul că în jurul...
Actualitate
1 min de citit
Autor Mihai POP
acum 3 ore
Săptămâna viitoare încep lucrările la segmentul Mârșa – Arpaș al autostrăzii Boița – Făgăraș. Este cel mai scump lot de lucrări
Cu o valoare de 1,54 miliarde de lei, fără TVA, segmentul de autostradă dintre Mârșa și Apoldu de...
Eveniment
4 min de citit