Tribuna
Viaductul Kogălniceanu - 400 metri suspendaţi peste calea ferată
Sorana MAIER
10570 vizualizari
Viaductul Kogălniceanu - 400 metri suspendaţi peste calea ferată
Cel mai mare şi mai scump şantier al Sibiului se apropie de final şi, cel mai probabil, viaductul Kogălniceanu va fi deschis circulaţiei în luna noiembrie * Cu o valoare de peste 6 milioane de euro, construcţia este un adevărat gigant, în care au intrat 900 de tone de fier, 5.000 de metri cubi de beton, 700 tone de armătură, toate susţinute pe nu mai puţin de 72 de piloţi, foraţi la 17 metri adâncime. Viaductul este prevăzut cu benzi de circulaţie auto, cu piste pentru biciclişti, cu trotuare. Accesul pe podul propriu-zis se face pe rampe, dinspre strada Kogălniceanu şi dinspre Calea Şurii Mici, rampe pe care sunt montaţi şi parapeţi care să reducă disconfortul fonic pentru locuitorii din zonă.

Peste aproximativ o lună, şoferi, pie­toni sau biciclişti vor putea să tra­ver­seze linii­le de cale ferată din zona haltei Turnişor, peste cea mai mare şi mai scumpă construcţie ridicată la Si­biu în ultimii ani - viaductul Ko­găl­niceanu.
Acesta face legătura dintre Calea Şurii Mici şi strada Mi­hail Kogăl­ni­ceanu din Sibiu, este realizat de aso­cierea SC Geiger Transilvania SRL - SC Construcţii SA – SC Sinecon SRL – SC Wilhelm Geiger Gmbh şi are o va­loare de 28.232.746,37 lei (TVA inclus), bani pe care Primăria Sibiu i-a obţinut printr-o finanţare europeană.


Primarul interimar al Si­biului, Astrid Fodor, spune că lucrările sunt în grafic, iar circulaţia va fi deschisă cel mai probabil în luna noiem­brie.
Constructorii lucrează a­cum la ultimele detalii, la sistemul de iluminat, la as­faltarea legăturilor cu străzile din jur şi la panourile fonice.
Doar fierul folosit la ridi­carea acestei structuri cân­tăreşte 900 de tone, cărora li se adaugă 5.000 de metri cubi de beton, 700 tone de armătură, toate susţinute pe nu mai puţin de 72 de piloţi, foraţi la 17 metri adâncime.

Viaductul are două benzi de circulaţie auto, cu piste pentru biciclişti, cu trotuare, accesul pe podul propriu-zis se face pe rampe, dinspre ambele străzi.
Şantierul nu s-a oprit a­proa­pe deloc din vara anului trecut, de când a început, iar structura lui metalică a fost montată noaptea pentru a nu afecta traficul feroviar.
Viaductul depăşeşte 400 de metri lungime, din care pasajul propriu-zis măsoară 252 metri în lungime, iar rampele de acces au 70 de metri pe Kogălniceanu şi 70 de metri pe Calea Şurii Mici.
Carosabilul de pe pod este format din două straturi de asfalt, o hidroizolaţie per­formantă şi un strat de pro­tecţie a hidroizolaţiei.


Pietonii şi cicliştii vor avea acces pe pasaj utilizând scă­rile şi pistele de ciclişti cu o  lăţime de doi metri, care asi­gură astfel două sensuri de circulaţie de câte un metru fiecare. Lungimea pistei de biciclişti pe Calea Şurii Mici este de 123 metri, respectiv 137 metri pentru pista de pe M. Kogălniceanu, iar pistele sunt proiectate pe structură metalică de rezistenţă. Atât pasajul, rampele cât şi pis­tele de biciclişti sunt ilu­minate.

FOTO: Ovidiu SOPA






comentarii
2 comentarii

D-le Laz?r dac? ar fi fost sa locuie?ti dumneata l
Locatar
22.11.2015 22:15
Problema cea mai mare la constructie este ca nu s-a discutat cu cetatenii din zona, nu s-au cerut pareri, nu s-a tinut seama de nevoile locuitorilor din zona.
Asta este marea problema a celor care conduc: lipsa de comunicare cu cetatenii carora le reprezinta interesele.
Acum la cateva luni de la deschidere nu am vazut acea fluidizare a soselei Alba Iulia, si a altor trasee, traficul e redus pe viaduct.
Iar pentru "deschiderea partii de vest" nu cred ca e de ajuns si cred ca erau alte rute care trebuiau realizate si in mod sigur cu costuri mai mici. Oricum din ce am vazut in alte tari, as fi preferat varianta subterana.
Constructia oricum are mai multe probleme:
-de acces spre anumite strazi (din si inspre Caramidariei, de sub viaduct spre Kogalniceanu etc)
-de siguranta a pasarelelor si pistelor de biciclisti (risc cadere peste balustrada, alunecare pe tabla din care e confectionata, risc de lovire la cap in anumite zone, risc de cadere printre partile balustradei etc)
-a ingreunat sau chiar blocat accesul la mai multe firme de instalatii mari din zona si nu numai, -nu a fost semnalizata restrictionarea accesului pe anumite strazi si ca urmare a fost un accident in urma caruia a izbucnit un incendiu ce a afectat mai multe strazi care au ramas fara gaz aproape o zi (in plina iarna), iar fara curent 24 ore, curentul oricum nu a fost adus la parametrii decat dupa cca 2 luni cand s-a montat cutia de distributie distrusa de incendiu si s-au refacut circuitele,
-trotuarele realizate sunt atat de inguste in anumite zone incat nu poti trece cu caruciorul sau nu poti merge cu copilul pe trotuar (in unele zone latimea este sub 70 cm)
-probleme tehnice care vor afecta siguranta in viitor (la prinderile panourilor de reducere zgomot etc)
Un Sibian
13.03.2016 22:56
Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

casino

CibinFEST

Profesional PN

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia