Cel mai mare şi mai scump şantier al Sibiului se apropie de final şi, cel mai probabil, viaductul Kogălniceanu va fi deschis circulaţiei în luna noiembrie * Cu o valoare de peste 6 milioane de euro, construcţia este un adevărat gigant, în care au intrat 900 de tone de fier, 5.000 de metri cubi de beton, 700 tone de armătură, toate susţinute pe nu mai puţin de 72 de piloţi, foraţi la 17 metri adâncime.
Viaductul este prevăzut cu benzi de circulaţie auto, cu piste pentru biciclişti, cu trotuare. Accesul pe podul propriu-zis se face pe rampe, dinspre strada Kogălniceanu şi dinspre Calea Şurii Mici, rampe pe care sunt montaţi şi parapeţi care să reducă disconfortul fonic pentru locuitorii din zonă.
Peste aproximativ o lună, şoferi, pietoni sau biciclişti vor putea să traverseze liniile de cale ferată din zona haltei Turnişor, peste cea mai mare şi mai scumpă construcţie ridicată la Sibiu în ultimii ani - viaductul Kogălniceanu.
Acesta face legătura dintre Calea Şurii Mici şi strada Mihail Kogălniceanu din Sibiu, este realizat de asocierea SC Geiger Transilvania SRL - SC Construcţii SA – SC Sinecon SRL – SC Wilhelm Geiger Gmbh şi are o valoare de 28.232.746,37 lei (TVA inclus), bani pe care Primăria Sibiu i-a obţinut printr-o finanţare europeană.
Primarul interimar al Sibiului, Astrid Fodor, spune că lucrările sunt în grafic, iar circulaţia va fi deschisă cel mai probabil în luna noiembrie.
Constructorii lucrează acum la ultimele detalii, la sistemul de iluminat, la asfaltarea legăturilor cu străzile din jur şi la panourile fonice.
Doar fierul folosit la ridicarea acestei structuri cântăreşte 900 de tone, cărora li se adaugă 5.000 de metri cubi de beton, 700 tone de armătură, toate susţinute pe nu mai puţin de 72 de piloţi, foraţi la 17 metri adâncime.
Viaductul are două benzi de circulaţie auto, cu piste pentru biciclişti, cu trotuare, accesul pe podul propriu-zis se face pe rampe, dinspre ambele străzi.
Şantierul nu s-a oprit aproape deloc din vara anului trecut, de când a început, iar structura lui metalică a fost montată noaptea pentru a nu afecta traficul feroviar.
Viaductul depăşeşte 400 de metri lungime, din care pasajul propriu-zis măsoară 252 metri în lungime, iar rampele de acces au 70 de metri pe Kogălniceanu şi 70 de metri pe Calea Şurii Mici.
Carosabilul de pe pod este format din două straturi de asfalt, o hidroizolaţie performantă şi un strat de protecţie a hidroizolaţiei.
Pietonii şi cicliştii vor avea acces pe pasaj utilizând scările şi pistele de ciclişti cu o lăţime de doi metri, care asigură astfel două sensuri de circulaţie de câte un metru fiecare. Lungimea pistei de biciclişti pe Calea Şurii Mici este de 123 metri, respectiv 137 metri pentru pista de pe M. Kogălniceanu, iar pistele sunt proiectate pe structură metalică de rezistenţă. Atât pasajul, rampele cât şi pistele de biciclişti sunt iluminate.
FOTO: Ovidiu SOPA
Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Memorialul Închisoarea Pitești și Muzeul Național Brukenthal prezintă, în perioada 24 mai – 24...
Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Memorialul Închisoarea Pitești și Muzeul Național Brukenthal prezintă, în perioada 24 mai – 24...
Polițiștii Biroului Rutier Sibiu aun intervenit, miercuri dimienaţa, la un accident produs pe Calea Dumbrăvii.
În timp ce conducea o trotinetă...
Polițiștii Biroului Rutier Sibiu aun intervenit, miercuri dimienaţa, la un accident produs pe Calea Dumbrăvii.
În timp ce conducea o trotinetă...
Muzeul Județean Olt va găzdui începând din 15 mai expoziția "Capodopere. Arta din România, de la clasic la contemporan. Colecția...
Muzeul Județean Olt va găzdui începând din 15 mai expoziția "Capodopere. Arta din România, de la clasic la contemporan. Colecția...
În perioada 25-28 aprilie la Timișoara a avut loc etapa națională a Olimpiadei de limbi clasice, greacă veche și latină....
În perioada 25-28 aprilie la Timișoara a avut loc etapa națională a Olimpiadei de limbi clasice, greacă veche și latină....
Aeroportul Internațional Sibiu este o piesă centrală în strategia de dezvoltare economică și turistică a județului Sibiu. Cu toate acestea,...
Aeroportul Internațional Sibiu este o piesă centrală în strategia de dezvoltare economică și turistică a județului Sibiu. Cu toate acestea,...
Consiliul Județean Sibiu a continuat invesțiile în diverse domenii de activitate în luna aprilie.
Astfel, au fost încheiate - demarate mai multe...
Consiliul Județean Sibiu a continuat invesțiile în diverse domenii de activitate în luna aprilie.
Astfel, au fost încheiate - demarate mai multe...