Centura de ocolire Sibiu – Sud care va ușura accesul în Zona Industrială Vest din Sibiu ar urma să aibă peste 10 kilometri, să nu fie în regim de autostradă, ci de drum județean cu trei benzi, iar investiția maximă să fie de 22 milioane euro pentru o economie de 55 milioane euro anual.
Consiliul Județean Sibiu a lansat zilele acestea licitația publică pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Sibiu Sud.
Planul variantei ocolitoare Sibiu Sud prevede un traseu care începe din DN1, de pe teritoriul comunei Cristian, ocolește teritoriul Aeroportului Sibiu, leagă partea vestică a municipiului Sibiu, respectiv cartierele Turnișor și Valea Aurie și iese, prin pădure, în zona Scolii de Câini, ajunge la Calea Cisnădiei și apoi traversează Cartierul Arhitecţilor, trece prin zona Avangarden și iese în zona Dedeman, de unde poate fi continuat spre DN1 şi viitoarea autostradă spre Pitești.
Suprafața terenului pe care îl va ocupa viitoarea variantă ocolitoare este de aproximativ 120.000 mp, potrivit Caietului de sarcini.
Economii duble față de investiție. Anual
Varianta ocolitoare poate asigura accesul ușor în Zona Industrială de Vest și s-ar extinde pe teritoriile a patru localități învecinate: Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie și Cristian.
„Potrivit PMDU, costurile realizării acestei șosele, care, atenție, nu trebuie să fie una cu profil de autostradă, ci doar una de viteză, cu două benzi pe sens, ar fi de maxim 22 milioane de euro, pentru puțin peste 10 kilometri de șosea, dar ar genera economii de 55 milioane de euro anual, cu un număr de aproape 9 milioane de deplasări”, prevede documentația
Efectele secundare vor fi fluidizarea traficului urban, reducerea zgomotului în zonele tranzitate astăzi de mașini, reducerea poluării.
Pentru realizarea variantei ocolitoare Sibiu Sud autoritățile cer evitarea traversării Rezervației naturale "Parcul Natural Dumbrava Sibiului”.
„Varianta ocolitoare Sibiu sud are destinaţia de cale de comunicaţie rutieră cu funcţionalitate şi caracteristici tehnice ale unui drum județean. Proiectul propus tratează aspecte legate de dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, accesul facil al autovehiculelor destinate situațiilor de urgență, creșterea atractivității și competivităţii zonei. Varianta ocolitoare poate asigura accesul uşor în Zona Industrială de Vest și s-ar extinde pe teritoriile a patru localităţi învecinate: Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie și Cristian și va avea o lungime de aproximativ 15 km”, prevede documentația.
Platforma drumului judeţean va trebui să cuprindă partea carosabilă formată din minim două benzi de circulație cu o lățime de minim 3 metri, acostamente de minim 0,75 metri, șanțuri de minim 1 metru, zone de siguranță de minim 1,5 metri.
Drumul va avea două poduri cu o lățime de minim 7 metri si trotuare de o parte și alta a acestuia de minim 1,2 metri.
Vor exista două intersectii noi la drumul național DN1 (E81), iar drumul va fi dotat cu elementele de semnalizare corespunzătoare.
Acces facil către pârtiile de ski
Implementarea acestui proiect va contribui la realizarea unui transport rutier durabil, va conduce la o dezvoltare sistematică și armonioasă a zonei de intervenție, la creșterea calitaţii mediului și a calității vieţii, la creșterea atractivității/valorii zonei, la creșterea potențialului economic al zonei, atragerea atenției potențialilor investitori și apariția unor noi locuri de muncă, accesul mai facil către pârtiile de ski de la Păltiniș,
către zonele turistice recunoscute din mărginimea Sibiului: Râul Sadului, Sibiel, Poiana Sibiului, Jina etc.
Proiectul ar urma să țină cont și de dezvoltările imobiliare din zonele respective, documentația precizând faptul că „proiectantul va analiza tendintele dezvoltărilor imobiliare care participa activ la creșterea orasului, va urmări repartiția acestora în teritoriu și va identifica oportunitatea realizării investiţiei, ținând cont de nevoile, dimensiunile și problemele derivate din acestea.