Transportatorii români trag semnalul de alarmă: închiderea Văii Oltului va duce la scumpiri!

Acasa >

Articol

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) transmite, referitor la Închiderea Văii Oltului şi a altor restricţii de pe teritoriul României, va duce la costuri mai mari cu combustibilul și cu întreținerea vehiculelor, costuri care vor fi "inevitabil transferate în prețurile bunurilor și serviciilor, afectând economia largã și consumatorii finali".

Imagine intercalată
Imagine intercalată

UNTRR solicită Ministerului Transporturilor și CNAIR ca restricțiile de circulație pe Valea Oltului și de la podul dintre Giurgiu și Ruse să se aplice în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic. 

Aceste restricţii "vor afecta și mai mult activitatea operatorilor de transport rutier, care se confruntã deja cu creșterea accizelor la motorinã, timpii mari de așteptare la frontiere și cu restricții de circulație instituie de autorități din cauza caniculei", se arată în comunicatul UNTRR.

Conform transportatorilor, rute ocolitoare care sunt propuse ca variante aleternative la închiderea Văii Oltului "vor afecta și mai mult autovehiculele de transport marfã și persoane, care circulă zilnic pe acea secțiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare și chiar imposibilitatea efectuării tuturor curselor programate".

"Închiderea circulației pe timp de zi este o problemă considerabilă, în alte țări se lucreazã 24/7 pentru realizarea acestor lucrări, dar în România mediul de afaceri și cetățenii absorb cu ușurință aceste costuri suplimentare, ceea ce determinã autoritãțile sã nu își modifice abordarea", mai transmite UNTRR.

Decizia de a închide Valea Oltului pe timp de zi va avea un efect perturbator asupra lanțului de aprovizionare. Transportatorii vor trebui sã își ajusteze itinerariile, ceea ce va duce la creșterea costurilor operaționale, se mai arată în comunicat. Printre alte probleme generate de închiderea pe timp de zi a circulaţiei pe Valea Oltului şi utilizarea rutelor mai lungi "va crește timpii de transport, ceea ce poate duce la întârzieri semnificative în livrarea mãrfurilor, afectând toate sectoarele economice deservite de transportatorii rutieri, care depind de livrãri punctuale și în special transportul de mãrfuri perisabile".

Alte problema ar mai fi: că rutele alternative propuse nu sunt suficiente pentru a prelua întregul volum de trafic deviat de pe DN7, că devierea traficului de mare tonaj pe drumuri alternative mai puțin adaptate va crea un risc suplimentar pentru siguranța rutieră şi că şoferii vor trebui sã se adapteze la noi condiții de trafic și orare de muncã prelungite, ceea ce poate afecta siguranța și eficiența operaționalã. 

04 iulie 2024 la 12:43

Leave a Reply

Stiri similare:

Vezi mai multe >
Autor Maria-Antonia OANA
acum 9 minute
Mesajul Ruxandrei Cibu Deaconu, pentru sibieni, după vot: „O mobilizare a noastră, a tuturor, ne poate aduce România pe care ne-o dorim cu toții!”
Senatoarea USR de Sibiu a fost printre politicienii care a votat la primele ore ale dimineții. Aceasta s-a...
Actualitate
1 min de citit
Autor Maria-Antonia OANA
acum 2 ore
Bogdan Trif a votat pentru „un președinte care să unească românii”
Deputatul PSD Bogdan Trif a fost primul politician care a votat în Sibiu la alegerile prezidențiale. Acesta a...
Actualitate
1 min de citit
Autor b.o.n.
acum 12 ore
Bărbat sibian de 55 de ani, dat dispărut de două săptămâni, de familie
Poliţiştii sibieni caută un bărbat în vârstă de 55 de ani care nu a mai putut fi contactat...
Actualitate
1 min de citit
Autor b.o.n.
acum 12 ore
Transportul buletinelor de vot către secțiile de votare, fără incidente. Secțiile de votare, păzite de angajații MAI pe timpul nopții
Datele centralizate la nivelul  județului Sibiu arată că misiunile de asigurare a protecției buletinelor de vot și a...
Actualitate
1 min de citit