Strada a fost ieri inaugurată oficial, după ce reţelele, carosabilul şi trotuarele au fost refăcute şi au fost create piste de biciclete separate de carosabil şi pe ambele sensuri. Strada face legătura şi cu Tineretului, iar după ce Moara de Scoarţă intră în şantier, va fi folosită ca rută ocolitoare.
Strada Viitorului din Sibiu a fost redeschisă după un şantier care a durat aproape trei ani şi la finalul căruia mare parte din reţele au fost înlocuite, carosabilul este asfaltat, iar alături de trotuarele refăcute au fost create piste de biciclete separate de carosabil.
Primarul Sibiului, Klaus Iohannis, care a marcat ieri deschiderea oficială a străzii, a spus că durata mare a şantierului s-a datorat reţelelor subterane care în parte au trebuit înlocuite, parţial ocolite şi pentru care a fost nevoie de schimbarea proiectelor în câteva rânduri, dar şi crizei care a făcut ca municipalitatea să amâne finanţarea unei părţi a lucrării.
Pe strada lungă de 1,7 kilometri, reţeaua de canalizare a fost reabilitată, au fost introduse noi conducte, guri de scurgere, cămine de vizitare şi guri de descărcare. Reţeaua de apă a fost reabilitată doar parţial, pe o porţiune de aproximativ 400 de metri, au fost realizate şi branşamentele la reţeaua de apă existentă şi au fost amenajate căminele pentru apometre.
Reabilitarea carosabilului a inclus o suprafaţă de aproximativ 16.000 mp. S-au aşezat noi straturi de balast şi piatră spartă şi straturile asfaltice, carosabilul a fost încadrat cu borduri prefabricate din beton, iar trotuarele au fost de asemenea reamenajate.
Lucrare de 3,5 milioane lei
Întreaga lucrare, realizată de SC Sca.mo.ter SA, a fost în valoare de 3,5 milioane lei.
Faţă de alte străzi din Sibiu, unde au fost marcate piste pentru biciclete câte una pe fiecare sens de mers, pe Viitorului, pistele de biciclete sunt în imediata apropiere a trotuarului şi sunt alăturate două piste pentru fiecare sens.
Primarul Iohannis spune că s-a ajuns la această soluţie privind pistele pentru biciclete în timpul lucrărilor, i se pare bună şi dacă se verifică acest lucru, soluţia poate fi folosită şi pe alte străzi.
Viceprimarul Sibiului, Astrid Fodor, reprezentanţi ai constructorului şi şefi ai serviciilor din Primăria Sibiu au fost prezenţi la deschiderea oficială de ieri.
Denumiri anterioare: 1501-Kleynerd; 1751-Auf der kleinen Erde; 1872-Kleine Erde (=Pământul mic). 1921-str. Simion Bărnuț; 1921-Pământul mic; 1924-str. General Moșoiu Traian; 1948-str. A.A. Jdanov, 1965-str. Filarmonicii.
Strada Filarmonicii Nr. 2. Filarmonica
În...
Denumiri anterioare: 1501-Kleynerd; 1751-Auf der kleinen Erde; 1872-Kleine Erde (=Pământul mic). 1921-str. Simion Bărnuț; 1921-Pământul mic; 1924-str. General Moșoiu Traian; 1948-str. A.A. Jdanov, 1965-str. Filarmonicii.
Strada Filarmonicii Nr. 2. Filarmonica
În...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi, respectiv: partea...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi, respectiv: partea...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi. În acest articol...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi. În acest articol...
Denumiri anterioare: 1743-Auf dem Stüpchen; 1872-Schullergasse, după Johann Karl Schuller (n. 16 martie 1794, Sibiu - d. 10 mai 1865,...
Denumiri anterioare: 1743-Auf dem Stüpchen; 1872-Schullergasse, după Johann Karl Schuller (n. 16 martie 1794, Sibiu - d. 10 mai 1865,...
În orașele medievale, cu drumuri și piețe nepietruite, trama stradală s-a dezvoltat în mod natural urmând traseele create, din necesitate...
În orașele medievale, cu drumuri și piețe nepietruite, trama stradală s-a dezvoltat în mod natural urmând traseele create, din necesitate...
În orașele medievale, cu drumuri și piețe nepietruite, trama stradală s-a dezvoltat în mod natural urmând traseele create, din necesitate...
În orașele medievale, cu drumuri și piețe nepietruite, trama stradală s-a dezvoltat în mod natural urmând traseele create, din necesitate...