Tribuna
Sebastian Barbu, vicecampion național de raliuri în 2021, primul după Simone Tempestini: ”Sunt fericit că ne-am îndeplinit obiectivul. Am demonstrat că putem face față cu un buget mic unor adversari mult mai experimentați și cu bugete mari”
Ovidiu BOICA
707 vizualizari
Sebastian Barbu, vicecampion național de raliuri în 2021, primul după Simone Tempestini: ”Sunt fericit că ne-am îndeplinit obiectivul. Am demonstrat că putem face față cu un buget mic unor adversari mult mai experimentați și cu bugete mari”
Anul acesta, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu și-au concentrat atenția exclusiv asupra întrecerii interne, obiectivul fiind clasarea pe podiumul clasamentului FIA la finalul sezonului. Celor doi sibieni le-au ieșit chiar mai bine planurile, în sensul că, deși au luat startul în doar șase din cele unsprezece etape ale Campionatului Național de Raliuri ”Betano”, nu numai că au prins podiumul, ci au terminat sezonul chiar în spatele lui Simone Tempestini, campionul ultimilor ani în întrecerea internă. În plus, Sebi și Bogdan au mai cucerit titlul de vicecampioni naționali în campionatul de asfalt și la clasa RC2. La clasă, s-au clasat tot în spatele echipajului Simone Tempestini/Sergiu Itu, în vreme ce la asfalt i-a bătut doar experimentatul Bogdan Marișca.

 

”A fost un sezon lung și greu”, spune pilotul Sebastian Barbu. ”Din toate punctele de vedere”, adaugă. ”Am demonstrat că putem face față, cu un buget mai mic, unor adversari mult mai experimentați și cu bugete mult mai mari”, a mai spus pilotul sibian.

Cei doi au concurat și anul acesta pe o Skoda Fabia R5 care a avut serios de suferit în raliul de casă, unde un bolovan pur și simplu a perforat podeaua. Dar, una peste alta, deși beneficiind de o ”echipă” de mecanici formată doar din fratele pilotului, fostul schior Alex Barbu, în prezent antrenor federal al lotului național al României, și Stefano Rafanelli, prietenul italian al celor doi sportivi sibieni, de fiecare dată ”materialul de concurs” a fost pus la punct sută la sută, drept dovadă și rezultatele obținute, podium la fiecare din cele 6 etape la care s-a luat startul, plus titlurile de vicecampioni naționali la general, în campionatul de asfalt și la clasa RC2.

 

- Sebi, cum a fost sezonul 2021 pentru voi?

- A fost un sezon lung și greu, atât din punct de vedere sportiv, cât și organizatoric. Am pornit după un program care a trebuit modificat pe parcursul sezonului din cauza modificărilor de regulament și implicit acordarea de puncte. Dar, una peste alta, a fost frumos, am avut șase starturi cu tot atâtea clasări pe podium. Mai mult de atât nu îmi doream, nici nu mă gândeam să fim așa de constanți și pregătiți de luptă la fiecare etapă. Am demonstrat că și cu un buget mai mic și o mini-echipă compusă din oameni dedicați pentru sport și pasionați putem face față unor adversari mult mai experimentați și cu bugete mult mai mari decât al nostru.

- Cu ce obiectiv ați început sezonul?

- Obiectivul nostru a fost exact ceea ce s-a întâmplat până la urmă, un loc pe podiumul general la final de an. Pe parcurs am decis să mergem și în campionatul de asfalt, din cauza calculelor și modificărilor de campionat. Și aici am terminat pe locul secund. Dar, sunt fericit că am reușit să ne îndeplinim obiectivul.

 

- Cum vi s-a părut ediția 2021, comparativ cu precedenta, să zicem, sau cu cele din ultimii ani?

- Sezonul 2021 a pornit interesant după noua formulă propusă de federație. Însă, pe parcurs s-au schimbat multe și noua formulă a demonstrat că nu este nimic special, Simone (n.a. Tempestini) devenind campion național puctând în doar 4 raliuri. Noi am participat la 6 raliuri și nu am reușit să îl depășim. Pentru mine, sezonul 2021 a fost lung și greu, cu prea multe curse și prea multe posibilități de interpretare a  ”jocului”. Sunt de părere că, pentru valoarea campionatului nostru, 6-7 etape ar fi suficiente. Unsprezece, câte au fost anul ăsta, sunt extrem de multe.

 

- Când ați început să credeți cu adevărat că aveți șanse la locul secund?

- Cred că deocamdată locul secund e locul oricărui challenger în fața lui Simone. Deocamdată nu ne putem lupta de la egal la egal cu el sau cu cineva cu experiența lui. Am știut de la început că locul secund este un obiectiv sigur de îndeplinit.

 

- Ați rămas fideli mărcii Skoda...

- Da, din sezonul 2019 concurăm pe Skoda Fabia R5. Mașina de anul acesta ne-a fost pusă la dispoziție de către partenerii noștri de la Pavel Group, o echipă din Italia. De mașină s-a ocupat exclusiv fratele meu, Alex Barbu, și prietenul nostru din Italia, Stefano Rafanelli. Ei au făcut ca noi să avem un material de top, cu care să concurăm fără cea mai mică defecțiune tehnică.

 

- Știm că ați întâmpinat probleme în asigurarea unui buget pentru a participa la sezonul de anul acesta, pandemia s-a făcut resimțită și în cazul vostru...

- Nu a fost ușor (n.a. să asigurăm un buget), pe final s-a și terminat... Dar, trebuie să le mulțumesc partenerilor noștri pentru susținere, fără ei nu aveam cum să ne descurcăm sezonul ăsta. Le mulțumesc celor de la Gorgandin, Eglo Romania, Jifa, Geometrica Arhitects, Haix, Foerch Romania, naceleup.ro, Zian Logistics, BacConstruct, Magnolia Residence, Yippi Mango, Alta Cosmetics, Pavel Group și tuturor celor care ne-au fost alături anul ăsta. Fără ei nu puteam obține cele trei titluri de vicecampioni naționali.

 

- Ați concurat și afară, anul acesta, știm că obișnuiați să o faceți înaintea pandemiei care a lovit întreaga lume și a restricțiilor impuse de aceasta?

- Anul ăsta nu am participat la nicio competiție internațională. Ne-am concentrat doar asupra Campionatului Național.

 

- Pentru că veni vorba de coronavirus... Cât de dificil a fost pentru voi, cei de la raliu, să concurați în pandemie?

- Eu personal am respectat și respect în continuare toate regulile impuse. Cred că, dacă toți am face-o, ne-ar fi mai ușor să ne continuăm orice fel de activitate fără restricții. Pentru noi, în raliuri este puțin mai ușor, fiind vorba de un sport care se desfășoară în aer liber.

 

- Care etapă ți s-a părut cea mai dificilă?

- Toate etapele sunt dificile, fiecare are partea ei specială și din motivul ăsta nu cred că una este mai dificilă decât cealaltă. La Brașov avem zăpadă, temperaturi scăzute și viteze foarte mari, la Baia Mare sunt probe foarte rapide, cu un asfalt foarte alunecos pe ploaie, Sibiul e dificil din cauza pietrelor de pe probele speciale, Iașiul e plin de capete de pod ascunse în vegetație, Clujul e dificil din cauza condițiilor meteo - probele sunt foarte departe de oraș, vremea și alegerea anvelopelor este foarte importantă, iar la Raliul Bucovinei am mers pentru prima dată.

- E normal, ultima etapă, cea din Bucovina s-a ținut din nou după o pauză de peste 30 de ani... Ai amintit de Raliul Iașiului cu acele capete de pod... Acolo și-a găsit sfârșitul, în toamna asta, Adi Răspopa, după un teribil accident în care mașina sa a lovit la viteză mare tocmai un astfel de cap de pod. Știu că, în parcul de service, la Iași, ați împărțit același cort. Poate ne poți spune mai multe...

- RIP Adi Răspopa!

 

- Am înțeles! Iar legat de Bucovina, inițial nu aveați în plan această etapă, din câte știu. E adevărat?

- Am crezut până în ultimul moment că reușim să căștigăm campionatul de asfalt. Însă, experiența lui Bogdan Marișca nu e ușor de bătut.

 

- Cum a fost pentru voi, sibienii, Raliul Sibiului?

- Sibiul este special de fiecare dată. Fiind raliul de casă, e foarte ușor să faci o greșeală gândindu-te că știi tot, dar nu e așa. E mult mai înșelător decât vă închipuiți. E special fiindcă toți spectatorii sunt cu tine, sunt cu noi, toți ne încurajează și, țin cu noi, le simțim prezența și ne motivează când îi vedem, impropriu spus, mai degrabă îi auzim din mașina de curse, mai ales noaptea, pe Șanta... Ce să mai spunem? Le mulțumim tuturor și pe această cale...

 

- Ce planuri vă faceți pentru anul viitor?

- Deja a început munca pentru anul viitor, căutăm parteneri, căutăm soluții să fim mai rapizi și mai spectaculoși. Nu mai e mult până în ianuarie, când este prima cursă pe zăpadă, la Covasna, și vrem să fim la start.

 

- Cui aduceți mulțumiri?

- Trebuie să le mulțumim tuturor celor care sunt în spatele nostru, familiilor, prietenilor, fanilor și - cu riscul de a mă repeta - partenerilor noștri, Gorgandin, Eglo Romania, Jifa, Geometrica Arhitects, Haix, Foerch Romania, nacaleup.ro, Zian Logistics, BacConstruct, Magnolia Residence, Yippi Mango, Alta Cosmetics, Pavel Group și tuturor celor ce ne-au fost alături anul ăsta, fără de care nu puteam scrie această istorie frumoasă pentru automobilismul sibian. Mulțumim tuturor!






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
SEVIS

E-pneu

PARCUL MEMORIAL  MULTICULTURA

Vacanta Eurotrip
info
A.D.I. Eco Sibiu
EVENIMENT TV
Muzeul Astra
codul postal
VISA MEDICA
Comunicat de presa
Licitatie publica

accentmedia