Publicaţia electronică onlinesport.ro a publicat, ieri, topul celor mai mari afaceri din sport, din luna ianuarie, contracte şi sponsorizări noi sau reînnoite pentru cluburile de fotbal din Europa şi nu numai.
1. Franţa şi Nike
Echipa naţională de fotbal a Franţei va purta haine Nike într-un contract pe 7 ani, în valoare de 320 de milioane de euro (aproximativ 45,7 milioane pe an).
2. Racing Santander şi Syed Ahsan Ali
Omul de afaceri indian Sayed Ali Ahsan a cumpărat clubul spaniol de fotbal Racing Santander cu 40 de milioane de euro şi a anunţat o investiţie de 90 de milioane de euro la echipă.
3. Federaţia Engleză de Fotbal (FA) şi Opel
FA a semnat un contract de sponsorizare cu producătorul de maşini Opel. Înţelegerea se întinde pe o perioadă de 3 ani şi jumătate, iar suma este de 22,5 milioane (aproximativ 6,4 milioane pe sezon).
4. Fiorentina şi Mazda
Clubul la care e legitimat Adrian Mutu va avea imprimat pe tricouri Mazda din 2011, pentru 2 ani şi jumătate. Suma contractului este de 9,5 milioane de euro, circa 3,8 milioane pe sezon.
5. Philadelphia Union şi Bimbo
Echipa de fotbal american Philadelphia Union s-a înţeles cu brandul mexican Bimbo, producător de produse de panificaţie şi patiserie. Durata contractului, 4 ani, iar suma totală, 8,7 milioane.
6. Atletico Bilbao şi Petronor
Clubul spaniol a semnat cu Petronor, distribuitor de produse petroliere, un contract pe 3 ani, cu un total de 6,3 milioane.
7. Federaţia Scoţiană de Fotbal (SFA) şi Opel
Federaţia Scoţiană de Fotbal a semnat un contract cu Opel pentru 3 ani şi jumătate, totalul contractului fiind de 5,8 milioane de euro.
8. Palmeiras şi Unimed
Clubul brazilian Plameiras şi-a reînnoit sponsorizarea cu clinica medicală Unimed pentru încă un sezon, suma totală fiind de 3 milioane de euro, chiar dacă o parte din ea va fi oferită şi în servicii.
9. Santos şi Netshoes
Un alt club brazilian, Santos, a semnat pentru 2 ani cu compania de produse sportive Netshoe, contra sumei de 4,7 milioane de euro.
10. Bayern Munchen şi Yingli Solar
Bayern a semnat o sponsorizare cu compania chineză Yingli Solar, producător de energie solară, cu intenţia de a implementa şi tehnologia solară pe Stadionul Allianz Arena. Chinezii investesc timp de 3 ani câte un milion pe sezon.
Sursa: www.onlinesport.ro
Anul 2022 s-a terminat și am avut parte de fotbal spectacol în toate marile campionate ale Europei. Este momentul să...
Anul 2022 s-a terminat și am avut parte de fotbal spectacol în toate marile campionate ale Europei. Este momentul să...