Tribuna
Vara se numără abdomenele în sălile de fitness
Andra MARINESCU
26119 vizualizari
Vara se numără abdomenele în sălile de fitness
E vară, iar în sălile de fitness e mare aglomeraţie, pentru că femeile vin, în această perioadă, să îşi pregătească corpul pentru plajă sau piscină, la fel ca bărbaţii. Totuşi, mişcarea nu este totul. Pentru a menţine un echilibru între sănătate şi dinamism, specialiştii recomandă un regim special, care să completeze exerciţiile alături de instructorul de fitness. Un abonament lunar la sălile de fitness din Sibiu costă în jur de 100 lei, iar un regim alimentar depinde de fiecare persoană în parte. Nutriţionistul Andreea Popa este de părere că meniul unei persoane ce doreşte să slăbească începe cu înjumătăţirea porţiilor alimentelor procesate. Treptat, trebuie să adopte un stil de viaţă sănătos. Schimbările - spune Andreea Popa - trebuie făcute pas cu pas, iar rezultatele nu vor înceta să apară.

Ştrandurile din Sibiu şi-au deschis porţile. Nerăbdarea de a sta la soare şi a ne bronza ne face, însă, să ne gândim şi la zilele rămase până în momentul în care ne vom aşeza pe şezlong, cu o băutură rece în mână. Sibiencele s-au apucat de pregătiri încă din ianuarie. "Am pus multe kilograme pe mine după sărbătorile de Crăciun şi m-am gândit că e momentul să mă apuc de slăbit. În ianuarie am început să vin la sală şi mă simt foarte bine", spune Marinela, o tânără mămică de 34 de ani. "Numărul celor care vin la sală e mai mare, dar nu putem vorbi despre un trend de primăvară. Oamenii vin să dea jos kilogramele întotdeauna. 90% dintre clienţii noştri vin regulat", spune Puiu Faltişca, instructor de fitness la una dintre sălile din Sibiu. Acesta mărturiseşte că secretul unui corp sănătos constă într-o alimentaţie aparte şi dinamism. O viaţă echilibrată, consideră el, înseamnă 30% sport şi 70% alimentaţie potrivită.
De aceeaşi părere este şi Adrian Mihai, de la RActiv Sport Center şi preşedintele Kudokai Sibiu, unde este şi antrenor. Sportul, spune el, ar trebui să nu fie un "must do" doar în momentul în care kilogramele sunt peste măsură, ci să fie un mod de viaţă, practicat cu regularitate, fie cald, fie frig. "Nu cred că în două luni reuşeşti să arăţi mai bine. Nu ai cum să ai rezultate, decât dacă ai un tip somatic care te ajută. Trebuia să te fi apucat de vara trecută ca să ai rezultate în vara lui 2016. Schimbările fizice se fac în  timp", spune Adrian Mihai. Instructorul spune că, în general, până în luna iunie sălile sunt aglomerate, iar din iunie şi până în septembrie sunt mai libere.
270 de minute dedicate sportului, lunar
Printre exerciţiile pe care antrenorul le propune se numără exerciţiile cardio şi cele de circuit, care implică exerciţii cu greutăţi libere. "Cele cardio, de sărit coarda, lovituri la sac, asigură un consum de calorii mult mai mare. Într-o oră de cardio, bine pusă la punct, poţi să arzi mult mai multe calorii decât într-o şedinţă normală de fitness", a mai spus Adrian Mihai. La RActiv, care îşi are sediul pe Bulevardul Victoriei, vizavi de căminele studenţeşti, un abonament lunar costă 110 lei, centrul fiind deschis între orele 8 - 23. Adrian Mihai recomandă şedinţe de trei ori pe săptămână, 90 de minute fiecare, sub îndrumarea unui instructor cu experienţă.
La sala pe care o conduce, clienţii primesc şi consiliere alimentară din partea instructorilor. Aceştia trebuie să consume în mod echilibrat grăsimi, carbohidraţi şi proteine, să evite zaharurile şi dulciurile în exces. "Să consume multe salate, ulei de măsile, peşte, carne de vită, seminţe de susan, floarea soarelui, nuci, migdale", încheie Adrian Mihai.
"Dacă faci totul cu moderaţie, reuşeşti!"
Mai multe despre dieta alimentară ne-a povestit nutriţionistul Andreea Popa. Aceasta spune că, la început, orice pas este binevenit şi recomandă consumul alimentelor cu moderaţie. "Dacă faci totul cu moderaţie, reuşeşti. E important să echilibrezi. Dacă vrei să slăbeşti, în principiu ar trebui mai întâi să înjumătăţeşti cantităţile de alimente procesate şi cu indice caloric mare", spune Andreea Popa. Celor care nu sunt obişnuiţi cu mersul pe jos, nutriţionistul le sugerează să depăşească starea de sedentarism. "Aceste persoane trebuie să iasă din casă, într-un pas de plimbare mai rapid, să urce scările în loc să ia liftul etc. Făcând schimbări mici, vor vedea diferenţele", spune Andreea Popa.
După ce ai luat decizia de a avea grijă de corpul tău, trebuie să îţi schimbi alimentaţia. Semipreparatele şi sucurile cu acid trebuie înlăturate din meniu. În această perioadă, pe piaţă sunt multe fructe şi legume sănătoase.
Ce mănânci?
Ei bine, dimineaţa ar fi bine să îţi prepari singur cerealele cu lapte. Poţi să te aprovizionezi de la un magazin naturist cu o pungă de fulgi de grâu, una de hrişcă sau orz. Peste acestea, pui miere, fructe uscate şi nuci. Lasă la cuptor circa 20 de minute.
Între mese, ai putea să îţi faci un suc de mere sau portocale, cu adaosuri de spirulină, orz verde, grâu verde, seminţe de cânepă sau nuci. "Dacă eşti mai activ, consumă ouă şi seminţe de cânepă. Ele înlocuiesc carnea", spune Andreea Popa.
Un prânz sănătos constă în mâncare de mazăre, fasole pestriţă, orez integral, peşte, carne de pui sau curcan. "Carnea nu e rea, dar trebuie să o găseşti pe cea naturală, din păsări crescute de ţărani", spune Andreea Popa. De altfel, salata de crudităţi ar trebui să fie nelipsită de la masă.
Un smoothie din ceai verde, banane, iaurt şi nuci, portocale, grapefruit şi kiwi sau o mână de migdale ori nuci sunt doar câteva dintre opţiunile mesei de seară. O alimentaţie sănătoasă înseamnă şi economisirea banilor, este de părere Andreea.
Nutriţionistul recomandă apa alcalină şi sporturi în natură, precum călăria sau yoga.






comentarii
1 comentarii

Vin toate farfuzele sa faca miscare sa arate rezonabil ca sa poata pacali vreun fraier cu bani... Huo! la munca, fa!
gigi
04.07.2016 16:17
Din aceeasi categorie
SEVIS

E-pneu

PARCUL MEMORIAL  MULTICULTURA

Vacanta Eurotrip
info
A.D.I. Eco Sibiu
EVENIMENT TV
Muzeul Astra
codul postal
VISA MEDICA
Licitatie publica

accentmedia