Tribuna
SEVIS
Un an de servicii Tursib Premium pentru sibieni
Dumitru CHISELIŢĂ
6597 vizualizari
Un an de servicii Tursib Premium pentru sibieni
La 1 mai 2008 SC Tursib SA implementa proiectul „Premium”, cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu şi în urma activităţii de consultanţă şi parteneriat cu VCDB - Dresda. Proiectul era (şi este) menit să asigure creşterea calităţii serviciilor de transport public din municipiul Sibiu. Ca obiective au fost stabilite creşterea frecvenţei pe anumite trasee, amenajarea staţiilor, informarea calatorilor, folosirea de echipament personalizat la conducătorii auto, îmbunătăţirea legăturii cu beneficiarii serviciilor de transport în comun, modernizarea sistemului de vânzare a biletelor, îmbunătăţirea bazei materiale şi instruirea cu personalul care intră în contact direct cu publicul călător. Primele „semne” sunt vizibile deja, acum, calitatea transportului fiind, vizibil, îmbunătăţită fată de anii trecuţi. Evident că mai sunt multe de făcut, dar…
De la ce s-a pornit

La nivelul anului 2007, an în care a avut loc prima vizită a delegaţilor VCDB la Sibiu, Tursibul nu avea o evidenţă clară a numărului de călători transportaţi, staţiile nu erau corespunzător dotate, iar călătorii nu erau suficient de informaţi cu privire la trasee şi orare. Era necesară îmbunătăţirea sistemului de distribuţie a biletelor şi abonamentelor, iar chioşcurile de distribuţie necesitau la rândul lor investiţii.
S.C. TURSIB S.A. avea nevoie de schimbarea imaginii ca societate, sub aspectul serviciilor oferite şi a mijloacelor de transport utilizate.
După o analiză a realităţilor transportului public sibian, VCDB a propus o serie de măsuri care, realizate, să asigure o mai mare îmbunătăţire a serviciilor oferite călătorilor de către Tursib. Printre ele, creşterea vitezei de circulaţie, elaborarea unui concept general privind traficul, înnoirea parcului şi asigurarea de piese de schimb, un mai eficient ciclu utilizare / întreţinere al autobuzelor şi demararea proiectului Premium.

Măsuri „Premium” pentru călători şi turişti

La 1 mai 2008, în cadru festiv, a fost demarat, în prezenţa primarului Sibiului, Klaus Iohannis, proiectul Tursib Premium, care, după cum ne-a declarat Horaţiu Sasu, responsabil mass-media în cadrul Tursib, „vizează creşterea calităţii transportului public în municipiul Sibiu”.
S-a început cu trei linii de transport în comun: A5 (Gară - Valea Aurie), A12 (Piaţa Cibin – Zona Industrială Est) şi T2 (Piaţa Rahova – Hotel Libra). Pe cele trei trasee au scăzut timpii de aşteptare în staţie, ajungându-se până la dublarea curselor, prin creşterea numărului de autobuze şi troleibuze. La fel, pe aceste trasee s-au folosit noile autobuze MAN, care asigură cu totul alte condiţii de călătorie pentru sibieni, ele fiind dotate cu afişaj electronic interior şi exterior, mijloace de informare audio-video şi încălzire pe timp de iarnă. Au urmat, din 15 septembrie 2008, creşterea frecvenţei de circulaţie pe traseul 17 (Cimitir – Obor) şi extinderea programului de circulaţie şi în zilele de sâmbătă şi duminică pentru autobuzul 7 (Cofetăria Universităţii – Viile Sibiului).
S-a continuat, în paralel, cu amenajarea staţiilor. Astfel, staţiile de la Gară şi din Valea Aurie au „primit” aviziere cu informaţii complete: orar, tarife, harta traseelor. În data de 21 octombrie 2008, 20 de staţii cu copertine şi informaţii complete pentru călători au fost inaugurate. Până la 1 mai 2008, s-au montat 28 de indicatoare moderne în incinta staţiilor, iar până la 15 iunie, acelaşi an, s-au montat indicatoare „Premium” în 52 de staţii; în prezent sunt montate asemenea indicatoare în 120 de staţii, ceea ce reprezintă 60% din total. Amenajarea staţiilor Tursib din Sibiu va continua şi în perioada următoare.

Respect faţă de călător

O altă „ţintă” a programului Premium a fost personalizarea echipamentului conducătorilor auto. „Conducătorii auto au înţeles necesitatea şi importanţa felului în care se prezintă în faţa publicului călător. Ei au primit astfel o vestimentaţie reprezentativă, care să exprime eleganţă, profesionalism şi respect pentru publicul călător”, ne-a precizat, în continuare Horaţiu Sasu. Primele beneficiare ale noii imagini a şoferului Tursib au fost tot traseele Premium, acum această măsură fiind extinsă, în proporţie de 100 %, pe toate traseele Tursib.
„Premium” a însemnat şi o implementare mai vizibilă pe plan exterior a politicii de marketing. A fost actualizată harta, fiecare traseu fiind reprezentat prin culori specifice. Cursele Premium au fost lansate în mod festiv, după cum deja am arătat, în prezenţa invitaţilor şţi a presei. S-au realizat pliante-reclamă pentru tramvaiul sibian (una dintre cele mai vechi linii din ţară) şi pentru transportul oferit spre şi dinspre Păltiniş, s-au realizat, pentru turişti, legitimaţii zilnice, distribuite în punctele de cazare din oraş şi s-au personalizat, prin schimbarea culorii, orarele de vară. Programul de circulaţie al SC Tursib a beneficiat şi el de un design nou, având încorporată şi o hartă, şi a fost pus în vânzare către călători, prin punctele proprii. În plus, s-a modernizat oferta de vânzare, prin achiziţionarea şi instalarea a patru automate de vânzare a biletelor, care au fost montate în staţiile de la Gara Sibiu, Teatru, Muzeul de Ştiinţele Naturii şi Cimitir.
Olivia Alexandru, şef serviciu marketing al Tursib, ne-a mai informat că personalul care vine în contact direct cu publicul călător - conducători auto, inspectori de trafic, vînzători de bilete, dispeceri – a beneficiat de şedinţe periodice în care s-au tratat subiecte ca relaţia cu publicul călător, conduita în trafic, riscurile specifice posturilor, chestiuni de siguranţa circulaţiei şi chiar măsuri de prim ajutor.

Eficientizarea urmărită din mai multe unghiuri

S-a mai realizat ceea ce era imperios necesar: un studiu de trafic, ale cărui rezultate vor sta la baza redimensionării transportului public, în funcţie de cerinţele călătorilor. Studiul a fost realizat pe toate liniile Tursib, pe toată durata programului de lucru al mijloacelor de transport în comun, respectiv de la ora 5 (a.m.) la 23.30, prin numărarea călătorilor şi completarea de chestionare privind direcţiile de deplasare.
Referitor la controalele pe trasee – parte a strategiei de creştere a eficienţei transportului public - Tursib doreşte să informeze călătorii că acestea nu sunt menite să caute contravenienţi cu orice preţ, ci au scopul de a-i face să înţeleagă pe cei ce călătoresc că orice serviciu trebuie plătit, iar din acei 1,5 lei per călătorie sau din banii de abonamente societatea urmăreşte să ofere condiţii din ce în ce mai bune de care va beneficia chiar plătitorul biletului ori abonamentului.

Nici dotarea internă nu a fost lăsată de o parte în cadrul serviciilor Premium. Astfel, în incinta societăţii, o hală nefolosită a fost dotată pentru a acorda service noilor autobuze MAN. Aici au fost montate şi sunt în funcţiune, de la 1 mai 2008, o instalaţie pentru exhaustare gaze de eşapament, cricuri pentru canal, aparatură de reglare şi verificare modernă – într-un cuvânt proiectul de reabilitare a atelierelor e în plină desfăşurare. Autobuzele MAN au fost supuse reviziilor tehnice la timp şi la standardele producătorului, punându-se accent ca defecţiunile ce au loc în termenul de garanţie să fie rezolvate cât mai repede şi cu piese de schimb originale – totul pentru un transport mai sigur şi adaptat cerinţelor călătorilor.

Rezultate, dar şi analize pentru mai bine

Rezultatele implementării proiectului Premium de către Tursib SA au fost bune. Totuşi, volumul traficului din Municipiul Sibiu a îngreunat respectarea timpilor de sosire în staţie; e un aspect ce încă trebuie îmbunătăţit, iar societatea caută soluţii pentru ca, pornind de la realităţile din trafic, să respecte mult mai fidel programele de circulaţie, reducând întârzierile.
Un prim mare câştig a fost îmbunătăţirea imaginii societăţii, printr-o politică de marketing şi de relaţii cu presa care a dat rezultate. Alte „puncte” pozitive sunt o mai bună comunicare între transportator – călător şi, nu în ultimul rând, observaţia că Tursib a fost preferat ca angajator de un număr mult mai mare de candidaţi decât în anii precedenţi.
Evident că mai sunt multe de făcut în transportul public sibian. Interlocutorii noştri au pomenit, în acest context, de dotarea autobuzelor cu aer condiţionat şi de introducere a sistemului GPS, de îmbunătăţirea în continuare a conduitei faţă de publicul călător, optimizarea traseelor etc.

casetă
Tursib în date.

La nivelul lunii iulie 2008, Tursib avea în dotare 119 vehicule, din care 93 de autobuze, 4 microbuze, 20 de troleibuze şi 2 tramvaie. Numărul traseelor a crescut, de la 20 în 2006, la 28 în 2008, la fel şi numărul kilometrilor parcurşi zilnic (creştere cu 25% faţă de 2006). Indicele de productivitate a muncii a crescut anul trecut cu 45% faţă de 2007, la fel crescând şi cifra de afaceri. Pe anul 2008, jumătate din veniturile Tursib proveneau din vânzarea biletelor, urmând abonamentele (36%), cursele speciale şi convenţiile (11%), activitatea de ITP (2%) şi vânzarea de devize (1%). Tursib transporta, în 2006, 65.000 de călători pentru ca numărul celor care călătoresc să crească anul trecut, la 70.600. Dacă în 2006, vechimea parcului auto era de peste 11 ani, în anul 2008 aceasta a scăzut la 1-3 ani.





comentarii
10 comentarii

Inca un articol publicitar, nimeni nu vede haosul si debandada Tursib! Eu raman la parerea ca este o bataie de joc! Atat timp cat tu descurajezi si desfiintezi un mijloc de transport pe care-l detii, dar nu numai ca l detii, dar este si unul dintre cele mai mari din Romania! pacat ca facem greseliile vesticilor din anii 60-70! Numai ca si acolo troleibuzele au fost inlocuite cu TRAMVAIE si nu cu autobuze! Cate trasee fantasmagorice se vor mai introduce ca pe urma sa se reduca numarul masiniilor pe traseu pe motiv de nerentabilitate. Oare s a facut un studiu de trafic? Eu cred ca nu! Cred ca cele 28 de MANuri sunt praf in ochi daca ne uitam putin la cele 40 de MAZuri care au fost achizitionate incepand cu 2003 dar care deja curg si zdrangane si ne umple de fum. Sunt cam cum sunt si camasile si cravatele din dotare, de cacat! Pacat ca cei din Drezda nu pot spune decat ce vor unii sa auda
x
30.04.2009 03:38
interesant e ca au introdus statii, ex: pe distributiei, unde nu coboara nimeni si autobuzul face un ocol asa ca sa .... nu se stie,pana si soferul da din cap ("oare de ce opresc in aceasta staie???").Au scos autobuzul 115 de la ora 17.00 cu care mai puteai ajunge in Terezian daca nu il prindeai pe cel de 16.00, acum nu mai ai cum sa pleci din zona industriala spre Terezian...dar ce poti sa faci, daca ii suni si le spui ceva oricum nu se face nimic asa ca....fara cuvinte.
mmm
30.04.2009 08:57
bine, bine intelegem greutatile dar ce pazesc controlori caci nu se vede activitatea lor caci nu mai composteaza nimenea bilete si dupa masa e pe moca asa este rentabil la tursib?
om de bine
30.04.2009 11:18
servicii Tursib Premium pentru sibieni nu am vazut in 20 de ani
N-am inteles?
30.04.2009 12:29
fantastc ce servicii premium, chiar asa prosti ne credeti?
cu soferi, urcati la volan direct de la stana, care habar nu au sa conduca, mereu un pericol public, cu unele autobuze care intarzie,
cu faptul ca vara mori de cald, si iarna ingheti de frig.
da, asta e transportul in comun pe care l meritam, ca totusi e mai bine ca pe vremuri, ca se poate si mai rau.
dar, SE POATE SI MULT MAI BINE.
ROMANIA, SIBIU TREZESTE TE!!!!!!!!!
nightshade
30.04.2009 13:19
Ce "premium" mincinosi nenorociti? Pana si denumirea este de kkt, ca doar nu-i benzina! Sasalaul ce stie, ca el merge cu BMW, iar AUDI luat pe leasing si cu devize umflate de la finu-sau Huber sta in garaj. Sa va ia dracu de sasi si pe aia care i-ati votat pe besinosii si escrocii care conduc Sibiul!!!
?
30.04.2009 13:44
Draga '?' arata-te la fata si candideaza ca te votam pe tine sa vedem cat esti de bun! Dupa limbaj ne-ai umplut deja de respect!
!
30.04.2009 14:03
Auzi ca autobuzul 17 !..Aceeasi frecventa o avea si inainte! Ce pot minti astia...
!
30.04.2009 20:50
autobuze care intarzie...mereu pline la ore de varf.. exemplu : 12-le + controlori betivi = Premium
vaidean mircea
01.05.2009 15:13
Propaganda comunista...autobuzele vin rar si sunt aglomerate,bucuria hotilor.De ce s-au scumpit biletele,daca tot prost se circula ? Soferii si-au schimbat uniformele,nu si naravurile.Ne obliga sa ascultam zgomote neplacute(pentru ei inseamna muzica),in loc sa se concentreze la condus.Controalele aproape ca s-au desfiintat,iar limbajul asa-zisilor elevi este de o vulgaritate de nedescris.Cum sa cunosti problemele transportului in comun daca umbli cu BMW ?
mircea dumitru
01.05.2009 15:16
Din aceeasi categorie
Noua ne pasa

publicare anunturi

Somarest

PORTAL MEDICAL

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia