Tribuna
Trenul Connecting Europe Express: 26 de țări, 100 de localități, 20 000 de kilometri. Trenul european va opri şi în gările din Sibiu şi Copşa Mică
Dan FRÂNCU
3044 vizualizari
Trenul Connecting Europe Express: 26 de țări, 100 de localități, 20 000 de kilometri. Trenul european va opri şi în gările din Sibiu şi Copşa Mică

Călătoria trenului special Connecting Europe Express a început în gara Lisabona (Portugalia), în data de 2 septembrie, la ora locală 18. Călătoria marchează “Anul European al Căilor ferate 2021”, o iniţiativă a Comisiei Europene. Trenul va călători 36 de zile, va străbate paproximativ 20.000 de kilometri, va trece prin 33 de puncte de frontieră ale diferitelor state europene, va ajunge pe teritoriul a 26 de state şi va opri în cel puţin 100 de staţii de pe traseu. Trenul va ajunge în România în data de 17 septembrie, prima oprire programată fiind la Giurgiu. Conform detaliilor oferite pe ruta stabilită a trenului, Connecting Europe Express va ajunge în Gara Sibiu în data de 18 septembrie, la ora 13,32. Trenul va staţiona la Sibiu o oră, apoi va pleca spre vestul ţării, nu înainte de a mai opri, pentru aproximativ 20 de minute, în Gara Copşa Mică (15,20 – 15,41). Judeţul Sibiu este singurul din România în care trenul european are programate două staţionări. Trenul va ieşi de pe teritoriul ţării noastre duminică, 19 septembrie, după ora 8,41 şi va ajunge la Paris în 7 octombrie.

“Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean a declarat: „Căile ferate au modelat bogata noastră istorie comună. Transportul feroviar reprezintă însă și viitorul Europei, este soluția noastră pentru atenuarea schimbărilor climatice și stimularea redresării economice în urma pandemiei, pe măsură ce construim un sector al transporturilor neutru din punctul de vedere al carbonului. În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferință continuă, un laborator și un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecție atât pentru călători, cât și pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinați călduros când se va opri într-o gară din apropiere.”

De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene de transport, care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană și Comunitatea Căilor Ferate Europene și a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură și numeroși alți parteneri de la nivelul UE și de la nivel local.

Andreas Matthä, președintele CER și directorul general al Căilor ferate federale austriece, a subliniat importanța proiectului comun: „Connecting Europe Express este o dovadă impresionantă a succesului Anului european al căilor ferate; în același timp, el scoate în evidență provocările comune care ne așteaptă. Membrii CER sunt hotărâți să facă din Pactul verde european un succes. Un sector feroviar european puternic este vital pentru atingerea obiectivelor climatice ale UE. În prezent, există prea multe bariere tehnice în transportul feroviar transfrontalier, iar circulația unui tren peste frontierele naționale în Europa este o operațiune foarte complexă. Trebuie să continuăm să transferăm transportul de mărfuri de la transportul rutier către cel feroviar, să oferim servicii eficiente persoanelor care fac naveta în fiecare zi și să dezvoltăm transportul feroviar internațional de călători pe distanțe lungi cu servicii de zi și de noapte. Sunt convins că proiectul Connecting Europe Express va sensibiliza opinia publică cu privire la aceste provocări. Aș dori să mulțumesc tuturor colegilor și partenerilor care au făcut posibilă realizarea proiectului Connecting Europe Express și îi urez acestuia drum bun.”

Realizarea proiectului Connecting Europe Express a fost posibilă datorită colaborării partenerilor din sectorul feroviar european și a instituțiilor de la nivel național, local și de la nivelul UE. Din cauza lățimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard și trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură. 

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA)și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

În contextul pandemiei actuale, siguranța a fost un aspect prioritar în organizarea tuturor activităților din jurul proiectului Connecting Europe Express. Unele evenimente vor fi transmise în direct, iar persoanele pasionate de căile ferate sunt încurajate să întâmpine trenul în anumite gări”, se menţionează într-un  comunicat de presă al reprezentanţei în România a Comisiei Europene.

D.F.

Foto: www.connectingeuropeexpress.eu





comentarii
3 comentarii

romania nu a oferit numic,nu mai facem vagoane,locomotive etc
andrei v
06.09.2021 07:05
Oprire la Copsa , pentru a admira peisajul...
06.09.2021 10:37
Mi-e teama ca, mecanicul trenului invatat cu viteza din occident va deraia trenul la ce cale ferata intretinuta avem noi --
08.09.2021 01:21
Din aceeasi categorie
SEVIS

E-pneu

PARCUL MEMORIAL  MULTICULTURA

Vacanta Eurotrip
info
A.D.I. Eco Sibiu
EVENIMENT TV
Muzeul Astra
codul postal
VISA MEDICA
Licitatie publica

accentmedia