Tribuna
Trei persoane fizice, una din Dublin, au contestat acordul de mediu pentru autostrada Sibiu – Piteşti. Cuc: „E nevoie să modificăm legea”
Trei persoane fizice, una din Dublin, au contestat acordul de mediu pentru autostrada Sibiu – Piteşti. Cuc: „E nevoie să modificăm legea”
© facebook.com/cnair

Construcţia Autostrăzii Sibiu – Piteşti parcă e blestemată să nu înceapă niciodată. După decizia CNAIR de a atribui contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Sibiu – Boiţa către firma Porr Construct, firma sibiană Construcţii SA a depus contestaţie. Acum, mai trebuie rezolvată şi situaţia contestării acordului de mediu de către trei persoane fizice, dintre care una locuieşte în Dublin.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că astfel de situaţii nu fac decât să creeze probleme şi lucrărie să întârzie nejustificat de mult.

”Am fost inclusiv săptămâna aceasta în Parlament, am modificat pachetul de legi pe achiziţii ca să putem da o siguranţă mai mare oamenilor care lucrează în CNAIR să semneze contractele după 30 de zile de contestaţie, să nu mai fie problema că s-ar crea un prejudiciu dacă sunt anumite despăgubiri. Deci am făcut cadrul legal astfel încât să nu mai existe niciun fel de blocaj din punct de vedere administrativ şi cred că în următoarele două săptămâni vom lansa o ordonanţă care să modifice şi anumite prevederi pe partea de acord de mediu, pe partea de emitere de autorizaţii de construcţii, ca să accelerăm toate procedurile”, a spus Răzvan Cuc.

 

„Cum lansăm un proiect, cum apare o contestaţie”

 

Ministrul Cuc a spus că este nevoie de modificarea legislaţiei, pentru a nu mai exista temeri în rândul funcţionarilor că s-ar crea vreo ilegalitate.

„Eu nu pot să stau cu mâinile în sân şi să mă uit că avem anumite blocaje. Cum lansăm un proiect, cum apare o contestaţie. Avem acum contestaţie la acordul de mediu de la autostrada Sibiu-Piteşti. Trei persoane fizice au contestat acordul de mediu de la Sibiu-Piteşti, dintre care una care locuieşte în Dublin. La Piteşti au contestat rezervele de implementare, care erau făcute în beneficiul constructorului, şi a contestat o firmă care nici nu a participat la licitaţie! Era nevoie să modificăm acest pachet de legi”, a mai spus Cuc.

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a emis acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu – Piteşti la la sfârşitul anului trecut. Aşteptat de ani de zile, documentul a blocat până acum startul lucrărilor la cel mai important proiect rutier din România. Acum, el este din nou blocat.

 

9,7 milioane de euro per kilometru

 

Contractul pentru Sibiu – Boiţa ar fi trebuit semnat duminică, 17 martie 2019. Marţi, ministrul Transporturilor a afirmat că va discuta cu firma care a contestat luni începerea lucrărilor pe tronsonul Sibiu - Boiţa, fiind vorba de SC Construcţii SA.

Reprezentanţii firmei sibiene nu au putut fi contactaţi, joi, după expirarea termenului de contestaţie. Reprezentanţii CNAIR au transmis, însă, că ei au fost singurii contestatari ai proiectării şi execuţiei tronsonului Sibiu – Boiţa din Autostrada Sibiu – Piteşti.

Ministerul Transporturilor (MT) a anunţat, în urmă cu două săptămâni, că a fost desemnat câştigătorul lotului 1 Boiţa – Sibiu, parte integrantă a autostrăzii Sibiu - Piteşti, iar documentaţia aferentă lotului 4 Curtea de Argeş – Tigveni a fost transmisă spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice - ANAP.
CNAIR a desemnat câştigătorul contractului de proiectare şi execuţie ca fiind Porr Construct SRL cu o valoare a propunerii financiare de 612,64 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 129 de milioane de euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane de euro fără TVA.

 

 





comentarii
7 comentarii

Nu e blestemată, încetați să fiți proști!
Nu este dorită de stăpânii coloniei, asta e singura problemă! Era evident de mulți ani.
Unica soluție de a avea această autostradă este ieșirea din UE.
Mucea
22.03.2019 12:10
nenea ala din dublin vrea ceva sau numai sa nu fie ca sa fie nu
ardeo
22.03.2019 15:14
Soluție : reintroducerea garanției de buna conduita la formularea contestației...
...
22.03.2019 16:26
Daca se vroia, era de mult construita.Pe portiunea Sbiu-Ramnicul Valcea se construia o sosea express unde circulai cu 100km/ora fara probleme, iar de la Valcea -Pitesti autostrada, totul pe traseul actual.Nu mai trebuiau aprobari, ci doar un proiect serios facut de italieni,austrieci sau francezi care fac proiecte bune.Practic jumatate de autostrada era construita si se realiza cealalta jumatate,toate localitatile se conectau usor la autostrada.Arad-Deva-Sibiu-Valcea-Pitesti-Bucuresti-Bulgaria(Sofia) trebuia sa fie prioritatea ZERO, ca Romania sa fie legata de Europa si Asia.A fost construita Bucuresti-Constanta pentru fitosii din capitala, desi au cale ferata rapida.Daca pe portiunea Sibiu-Boita sant probleme,ce o sa fie pe Boita -Curtea de Arges? JALE!,JALE pe un teren virgin, iar un km va ajunge la preturi inimaginabile(peste 20 milioane de euroi-fara TVA).
ION
22.03.2019 16:37
Construirea de autostrazi trans-carpatice este contrara intereselor Rusiei.In caz de conflict, NATO ajunge la Prut intr-un timp record.
In WW2, URSS a fost salvata de propriile drumuri pline de glod. Daca avea drumuri mau bune, Wermacht-ul ar fi fost inca din august 1941 la portile Moscovei...
Hareton Ironcastle
23.03.2019 11:11
Mereu vor fi contestatii. De la persoane fizice, persoane chimice ori de la vre-un zombi sau cyborg.
Ordinele Moscovei sant clare : impiedicati constructia autostrazilor trans-carpatice !!
HeleneDesArbres
23.03.2019 11:58
In loc sa penetreze dinspre Occident in Romania si sa traverseze Carpatii, autostrazile noastre merg de la Bucuresti spre nicaieri. Toti ministrii transporturilor din ultimii 30 de ani ar trebui decorati cu Ordinul POBEDA in rang de Sabotor.
Varahagiri Venkata Giri
23.03.2019 12:13
Din aceeasi categorie
Infinity Ink. Photography

ciclism.sibiu.ro

Vacanta Eurotrip
info
Publica anunturi
Licitatie publica

accentmedia