Tribuna
Comunicat de presa
Tragedie pe aerodromul din Cisnădie
Tragedie pe aerodromul din Cisnădie
* Un pilot de 35 de ani şi-a pierdut viaţa sâmbătă, după ce s-a prăbuşit cu motodeltaplanul pe aerodromul din Cisnădie *
Tragedie pe aerodromul din Cisnădie, unde un pilot de 35 de ani şi-a pierdut viaţa, sâmbătă, după ce s-a prăbuşit cu motodeltaplanul. Se pare că pilotul ar fi zburat la joasă înălţime şi, în timpul unui viraj, ar fi atins solul cu o aripă a aparatului de zbor. Pilotul, care zbura din 1993 şi avea brevet de pilotaj din 1996, era singur în motodeltaplan şi a murit pe loc. Cazul este cercetat acum de poliţişti, procurori şi reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice din cadrul Ministerului Transporturilor. "Sunt în prezent efectuate cercetări pentru a stabili cauzele concrete de producere a accidentului. Primele informaţii duc către ipoteza unei erori umane. Pilotul are brevet de pilotaj, vom vedea în ce măsură se datorează exclusiv unei culpe umane sau şi unei defecţiuni tehnice a aparatului de zbor", a spus procurorul Alex Florenţa, de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu.





comentarii
16 comentarii

Dumnezeu sa-l odihneasca si sa-i intareasca familia.
sibianca
10.05.2010 09:13
Din pacate nici macar ziarele din Sibiu care sunt foarte aproape de miezul acestui eveniment nu-l relateaza corect: nu a fost un motodeltaplan ci un avion ultra usor (se vede si in poza), etc, etc... Caci de la televiziunile din Bucuresti n-ai ce astepta dar macar de la media din Sibiu...
Dumnezeu sa te odihneasca in pace drag prieten ! Nu te vom uita niciodata !
G|G|
10.05.2010 09:47
Asta a murit ca prostul,i-am zis sa nu se mai dea cu mopedul pe cer,era sa ma duk si eu norok k m-am oprit la timp,boala grea........d-zeu sa-l odihneasca si sa-l ierte.
Ghitza Oprea
10.05.2010 10:58
Cine este acest pilot? Cum il cheama?
Emilia
10.05.2010 15:48
macar i-au facut alcotest postum?
ca doar nu mori asa usor daca ai 17 ani de "esperientze"
tovarasu
10.05.2010 16:02
....Domnule Tovaras...nu stiu cum poti vb asa despre o persoana pe care nu o cunosti...te-ai interesat cumva sa afli ce s-a intamplat?
A fost un accident....Mihai Visan era cel mai prudent si precaut om pe care l-am cunoscut!!!
Il astepta acasa o familie...nu se risca la nimic ce implica alcoolul...mai ales cand zbura.
Aveti respect, va rog!!!
nu conteaza...
10.05.2010 16:20
"TOVARASU" ar trebui s aia lectii de bun simt, prin ceea ce ati scris nu dovedeste decat ca nu aveti deloc compasiune nici macar dupa ce un om a murit. Mihai nu ar fi facut niciodata asa ceva, era unul din cei mai integri oameni pe care i-am cunoscut.
claudia
10.05.2010 16:30
si totusi il cunosc de ceva timp mai bine de 14 ani , un baiat care si-a dorit mult sa zboare si foarte MODEST .... pentru NU CONTEAZA uite vin sa te contrazic chiar daca Misu saracu e pe cer acum eu am vazut facand lucruri care un pilot nu trebuia sa se incapateneze atat de mult deci te rog nu schimbam realitatea si eu sunt pilot si GRESIM asta e tristul adevar dar se greseste , ce imi pare rau e ca aparatul asta nu a fost construit pentru tipul de zbor pe care Mihai a dorit sa-l faca sambata ....... daca s-au pliat aripile fiecare avion are o viteza maxima la care pilotul poate sa foloseasca suprafetele de comanda printr-o bracare completa ... daca viteza a fost mai mare tragem concluzia singura .....si se prea pare sa fie o vrie .... Dumnezeu sa te odihneasca Mihai si fie ca tributul pe care prin tine s-a platit noi cei care inca mai zburam sa invatam din el .... Condoleante familiei
aviatiaaaaaaaaa
10.05.2010 17:42
tu tampita Pamantului, tu te impiedici mergand pe strada, pe loc drapt ametit-o, si tu iti permiti sa vorbesti despre felul in care a zburat un pilot ca Mihai?
Sa iti fie rusine.............era un om deosebit!
Condoleante familiei.
pt emilia
10.05.2010 23:03
de ce nu sterge nimeni comentarile nesimtite si inutile?
Odihneasa-se in Pace!
in atentia moderatorilor
10.05.2010 23:15
Mihai Visan avea o experienta vasta de zbor atat in ore de zbor cat si in aeronave zburate. Practica meseria visata de toti zburatorii. Era pilot pe un avion particular (Diamond) de 5 locuri la un intreprinzator privat.

Am inceput impreuna scoala de zbor la Aeroclubul Sibiu in anul 1993. Am brevetat impreuna in 1996.

Mihai a zburat cam tot ce a zburat la Aeroclubul Sibiu ,de la Zlin 726 la IAR 46 in ultimii ani.

Detinea licenta valabila PPL, CPL si ULM

Acum cativa ani isi achizitionase un avion ultrausor.
Un Flightstar cu care a zburat ani de zile fara incidente.

Sambata 8 Mai, Mihai a dorit sa zboare cu ultima aeronava venita la hangarul Aerodromului Magura Cisnadie, un Ferrari Tucano ultralight.

Aeronava a fost achizitionata din Arad, adusa la Cisnadie si remontata de propiatar la hangarul Aerodromului. Avionul era deja montat de cateva zile dar nimeni nu zburase cu el, propietarul intentionand sa urmeze scoala de zbor pe acest avion.

Dupa verificarea aeronavei, Mihai a efectuat un tur pista singur, dupa care a aterizatcu bine. A impartasit propietarului impresile sale despre comportamentul aeronavei in zbor si au efectuat o noua inspectie a aeronavei.

A hotarat sa mai faca un zbor, tot singur. A executat un tur de pista : Decolare, urcare , virajul 1 , virajul 2,la urmatorul viraj pe dreapta , aripa dreapta sa pliat complet in sus la un unghi de 90 grade.

Inaltimea de zbor nu poate fi precizata cu exactitate, deoarece martorii cu care am vorbit nu sunt piloti, locul de observatie era departe de locul prabusirii si aprecierea lor este subiectiva, conforma cu experienta lor.

Cert este ca Mihai a realizat ce se intampla si a avut prezenta de spirit sa actioneze manerul de declansare a parasutei balistice chiar daca se afla intr-o pozitie anormala.

Din pacate cred ca acest sistem la tradat pe Mihai, deoarece parasuta nu a fost scoasa complet. Parasuta a fost scoasa din container dar racheta nici macar nu a scos suspantele din sacul parasutei.

Pe botul rachetei extractoare se pot observa urmele unui impac, usor lateral. Am dedus ca racheta a lovit ceva in drumul ei , dar cu toate acestea ,o racheta buna , ar fi trebuit sa ricoseze si sa scoata parasuta complet. Se poate ca parasuta sa fi lovit parti din aripa pliata.

Cu toate acestea cred ca o lansare completa nu ar fi reusit sa-l salveze pe Mihai, deoarece el deja se indrepta cu viteza pe verticala si rezerva de inaltimea era din ce in ce mai mica ... o speranta exista totusi si Mihai nu a renuntat niciodata.

Din nefericire nici un pilot din lumea acesta nu poate salva un avion care pierde o aripa. Soarta a fost necrutatoare si sansele lui de salvare au fost 0.

Ce sa intamplat ? Este adevarat ? A cedat aripa ? Cum e posibil asa ceva ?

Toate aceste intrebari le-am avut in minte din momentul cand am primit vestea : a murit Visan... mi-a spus Ovidiu.

Am ajuns in 15-20 minute la locul accidentului , Mihai nu mai era acolo , plecase deja spre inaltimile cerului si ne privea de sus.

Am plans si apoi am plans din nou....ne cunostem de 17 ani... zburasem impreuna acum cateva zile. Colegii piloti , prietenii, veneau incet, incet, are multi prieteni, multi colegi, familie, copil.

Apoi nu am avut astampar si am vrut sa stiu de ce ? De ce ? DE CE ?

Am cerut aprobarea de a studia de aproape aeronava. Ne-am concentrat atentia spre structura aripii. In scurt timp am observat ca 2 montanti, care ar fi trebuit sa sustina aripa, au fost montati gresit.

Erau 2 montanti de rezistenta , montantii care pleaca de la baza avionului la aripa. Surubul de prindere nu trecuse si prin gaura bridei care iesea din aripa...

In momentul cand am realizat ce sa intamplat si m-am pus in locul lui Mihai...fara nici o sansa de salvare , "Pilot devenit pasager intr-o gramada de fiare", am izbucnit in plans si soarta mi sa parut cruda , nedrepta...

La ce bun cazurile speciale studiate , la ce bun atatea simulari , la ce bun atata pregatire
Adrian
11.05.2010 11:36
d-zeu sa-l odihneasca

intreb si eu ca un nestiutor. verificarea tehnica nu se face de fiecare data inante sa te urci intr-un instrument de zbor??? sau nu ar tb facuta de cineva ..cu experienta destula incat sa-si dea seama ca ceva nu e in regula?? daca ati observat voi nu cred ca nu ar fi vazut si cei care ar fi tb sa verifice, nu???
dana
11.05.2010 13:11
Sincer sincer hai sa o luam altfel vi se pare normal ca intr-o tara in care sunt maxim 500 de aeronave civile sa ajungem la faimosul numar de 8 decedati pe an si mai grav cel putin 15 incidente care au urmari grave . Cred ca autoritatea aeronautica nu prea isi face treaba si in ceea ce priveste certificatele de aeronavegabilitate mai bine tacem din gura . E trist ca un om cu asa o mare dorinta de zbor si o experienta in aviatie de atatia ani sa pateasca asa ceva . Insa Adrian indiferent ca e ULM nu e Dacie si faptul ca in tara asta oricine a ajuns sa monteze sa demonteze si mai GRAV suprafete cheie din controlul unei aeronave asta e pur si simplu RIDICOL si de NEACCEPTAT , prefer sa zbor cu un motor gripat decat cu o aripa franta .......... EU unul nu m-as sui intr-un avion montat pana si de mine si am si eu mai bine de 14 de cand numai avioane am in capul asta .... Dumnezeu sa-l ierte
Nimeni nu contesta nimic
11.05.2010 16:20
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace pe Mihai...



..."remontata de propiatar la hangarul Aerodromului" ...

pai asa l-asi lua la suturi pe acel proprietar!
Daca habar n-are, s-o lasa balta.
Daca stie sa monteze un Billy de la Ikea nu inseamna cautomat ca poa' sa monteze un avion.

Cate perechi de ochi au controlat mantuiala acestui "specialist"???
Dragos
11.05.2010 16:23
Adrian ai reusit sa exprimi in cuvinte simple cam tot ce se putea spune. Dumnezeu sa
Alex
12.05.2010 12:55
in pacate legislatia nu prevede un control dupa demontarea unei aeronave pentru transport. ..."remontata de propiatar la hangarul Aerodromului" ... si eu l-as lua in suturi dar adevarul este propietarul are doar vina "nepriceputului". Conform legislatiei ULM pilotul isi asuma responsabilitatea sigurantei zborului. Trebuie sa fim corecti pana la capat. Si Mihai a gresit. A gresit ca sa bazat doar pe ochiul si verificarea facuta de el. A gresit ca nu a cerut altora sa verifice si ei aeronava. A gresit ca a zburat cu un avion "strain" fara sa cunoasca pregatirea propietarului , calificarea lui si fara chiar sa-l cunoasca bine pe propietar.Mihai era un pilot foarte bun dar nu era mecanic sau inginer de aeronave si nu era pilot de incercare. Din pacate oamnenii cu experienta in aviatie si "batranii" au lipsit si la montarea aernavei si in ziua zborului. In jurul acestui aerodrom exista un om care are aceasta experienta si varsta care impune respect...dar nu la chemat nimeni sa-si dea cu parerea , nu la chemat nimeni sa verifice aeronava. De ce ? Propietarul nu era din Sibiu, nu avea cum sa stie aceste lucruri nu cunostea oamenii cu experienta in domeniu, iar aerodrumul este prea "tanar" si nu exista inca nucleul care sa determine controlul incrucisat intre zburatorii, fie ei prieteni , straini sau vizitatori. Legile in aviatie se scriu cu sange si sper ca vom invata cu totii ceva din acesta tragedie.Dumnezeu sa-l odihneasca si sa aiba grija de familia lui, iar aici putem ajuta si noi.
Adrian
18.10.2010 02:30
Din aceeasi categorie
Festivalul 25 ore de teatru non-stop

Muzeul Astra

SEVIS

Vacanta Eurotrip
info
A.D.I. Eco Sibiu
EVENIMENT TV
Hoghilag erata
Licitatie publica

accentmedia