Tribuna
Jidvei
Sibiul a găsit soluţia pentru ierni grele şi drumuri înzăpezite
Sibiul a găsit soluţia pentru  ierni grele şi drumuri înzăpezite

Atica TZ 1 se numeşte soluţia de iarna aceasta pentru deszăpezirea drumurilor din judeţul Sibiu. Substanţa este folosită în premieră şi a fost experimentată şi anul trecut, pe Transfă­gărăşan, în lunile februarie şi martie, când s-au curăţat poduri de gheaţă cu grosimea de 5-10 centimetri. "Soluţia este pe bază de clorură de sodiu, îmbunătăţită cu alţi aditivi, în aşa fel încât are remanenţă la frig şi la ger, la  minus 35 grade. Ca să înţelegeţi mai bine, sarea şi nisipul antiderapant, în amestec, se folosesc până la minus 5 grade. După aceea, intervine clorura de calciu care se dă şi în străinătate, se dă şi la noi de cinci ani de zile", spune Liviu Creţu, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Sibiu. Acesta informează că Atica TZ 1 este cea mai bună şi mai ieftină soluţie pentru vremurile geroase, rămânând pe asfalt. "Nu afectează asfaltul. Indiferent ce ger va fi. Rămâne pe şosea între şase şi nouă ore, are efect şi dacă ninge după aceea, iar fulgii de zăpadă se topesc. Intervenim numai cu lamele de deszăpezire", încheie Liviu Creţu.
În ceea ce priveşte bazele de deszăpezire localizate în judeţul Sibiu, acestea sunt: District Bradu, care întreţine drumul naţional, DN.1 km. 261+130 – 296+300 (limita judeţul Braşov - intersecţie Veştem ), District Şelimbăr - întreţine drumul naţional - DN.1 km. 296+300 – 307+050, (intersecţie Veştem – intrare municipiul Sibiu ), DN.7 km. 239+925 – 259+300 (limita jud. Vâlcea - intersecţie Veştem ), District Săcel - întreţine drumul naţional - DN.1 km. 315+500 – 350+000 (ieşire mun. Sibiu – limita jud. Alba ), District Şura Mare  - întreţine drumul naţional - DN.14  km. 3+500 – 42+250 (ieşire mun. Sibiu – intersecţie DN. 14B Copşa Mică), DN.14 B km. 39+527 – 56+241 (limita jud. Alba – intersecţie DN.14  Copşa Mică), District Dumbrăveni  - întreţine drumul naţional - DN.14 km. 42+250 – 51+000 (Copşa Mică – intrare mun. Mediaş), DN.14 km. 57+500 – 81+430 (ieşire mun. Mediaş – limita jud. Mureş), DN.14 A km.2+850 – 15+250  (ieşire mun. Mediaş – limita jud. Mureş), Baza VOS (Varianta ocolire Sibiu ) întreţine A1 -Sb km. 0+000 – 17+500 + bretele. Ca puncte de sprijin, s-au hotărât Lazaretul pentru Valea Oltului, Miercurea Sibiului pentru Săcel - jud. Alba, Copşa Mică pentru jud. Alba - Copşa Mică şi Mediaş pentru Mediaş - limita jud. Mureş.
Pentru combaterea lunecuşului şi a poleiului, se folosesc 3.488 tone de nisip, 10.548 t de sare, 172 t de Ca de Cl2, 240 t. Atica Tz 1.                                (A. M.)



comentarii
5 comentarii

astea sant pe hartie....in realitate va fi jale...
bravo
28.11.2013 10:21
Sa ne lumineza si pe noi dl. Director Liviu Cretu care este diferenta intre sare si clorura de sodiu.
Iulian
28.11.2013 11:29
..."Soluţia este pe bază de clorură de sodiu,
...
28.11.2013 12:05
In natura nu exista "clorura de sodiu" pura. Din fercire ,sarea mai contine mici cantitati de saruri de magneziu, calciu, brom,iod, fluor, fier, siliciu.
abc
28.11.2013 15:14
Cea mai buna firma de deszapezire o are Dumnezeu. El trimite o masa de aer de origine africana si...gata !
abc
28.11.2013 15:19
Din aceeasi categorie
Infinity Ink. Photography

Comunicat de presa

Vacanta Eurotrip
info
Publica anunturi
Licitatie publica

accentmedia