Tribuna
Sevis
S-a încheiat șantierul de la Ocna, a luat sfârșit și calvarul șoferilor
S-a încheiat șantierul de la Ocna, a luat sfârșit și calvarul șoferilor

Una dintre lucrările complexe din infrastructura rutieră executată, în județul Sibiu, a fost încheiată. Este vorba despre o porțiune de 50 de metri de pe strada Salinelor, unde practic a fost amenajat un pod îngropat. Investiția este una aparte si a fost nevoie de lucrări complexe, deoarece solul salin din zonă a afectat în trecut drumul. Odată cu terminarea lucrărilor a luat sfârșit și calvarul localnicilor și al celor ce tranzitau orașul, ei nemaifiind nevoiți să folosească ruta ocolitоare pe drumul de la hotel.

De joi, traficul rutier a fost reluat. Lucrările au durat aproximativ două luni și jumătate. Acestea au urmărit aducerea structurilor rutiere la parametri tehnici corespunzători clasei tehnice a drumului, asigurându-se condiții optime de siguranță și confort în circulația auto; realizarea unor profile transversale cu elemente geometrice care să se încadreze în prevederile legale; asigurarea scurgerii apelor pluviale în condiții optime; asigurarea siguranței circulației privind semnalizarea rutieră.

“Ne bucurăm și suntem încântați că am reușit să-l terminăm în 10 iunie. Ne-am confruntat cu o mulțime de dificultăți, ca la orice șantier, dar, în sfârșit avem un drum nou-nouț, principală cale de acces spre celelalte comune”, a spus Claudiu Predescu, primarul localității.

Cum s-au desfășurat lucrările

Conform proiectului, atunci când după forare s-a ajuns la stratul de sare, s-a continuat străpungerea încă 1,5 metri, după care s-a turnat pilotul cu diametrul de 80 de cm, realizat din fier beton. Cei ce lucrează pe șantier au forat fixând acești piloți la diferite adâncimi, ce variază între minim opt și maxim 15 metri.

Procesul consolidării străzii a presupus efectuarea următoarelor lucrări: realizarea unei cuve rezemate pe piloți, amplasați în șiruri de  patru piloți transversal drumului și câte două rânduri pe fiecare dală de 9 ml. În plus, au fost executate șase dale și 48 de piloți pe o lungime de 56,00 ml de drum și 336,0 ml de piloți. Piloții fiind fundați în stratul de sare după ce au pătruns în acesta cca 1,50 m. Cuva de beton a ținut loc și de borduri de încadrare a trotuarelor și de zid de sprijin în partea dreaptă și stânga a drumului pe diverse înălțimi. Astfel, pe partea dreaptă înălțimea liberă a zidului fiind de 50-60 cm, iar pe partea stângă 2-2,5 ml. Pereții cuvei (zidurile de sprijin) au fost realizați din beton armat și  au grosimea de 30cm.  

Peste plăcile armate structura rutieră are următoarea structură: 25 cm strat superior de fundație din balast, 15 cm stabilizat, 8 cm strat de legătură (Binder), geosintetic antifisură, 6 cm strat de uzură, lățimea carosabilă 2 x 3,50 ml (7 ml ) cu dublu sens, trotuare 1 x 1,2 și 1 x 2,5 ml.

Foto: Răzvan NEGRU

 

 






comentarii
5 comentarii

fantastich,50(cincizeci)metrii in 2 ani
votati pdl/pnl/usr/udmr/psd
10.06.2021 17:52
Si nu i-ati facut gardul omului ? lacurile i le-ati dat pe nimic, macar gardul trebuia sa i-l faceti!
Daca trecem pe trotuar e un adevarat pericol cu fiarele alea in sus !
john
10.06.2021 18:04
Și mașinile noastre distruse de asa zisul drum de ocolire cine și pe ce bani le repara ? Asfaltul pe străzile frezate de 3 săptămâni când se toarnă? Va lăudați otr 50 de metri de lucrare unde frecau menta cel mult 5 muncitori !
Kkt
10.06.2021 22:52
Nu s-a incheiat nimic, inca nu e trasat drumul
a
14.06.2021 08:50
Felicitări!! Pentru soluțiile aplicate.
Cet??ean
14.06.2021 19:16
Din aceeasi categorie
O istorie ragasita

sibiu-turism

Staer

A.D.I. Eco Sibiu

Anunturi Tribuna

EVENIMENT TV

Comunicat_de_Presa_benef-finali-2 - finalizare

comunicat-incheiere-proiect-dabo

Vacanta Eurotrip
info
PORTAL MEDICAL
Licitatie publica

accentmedia