Tribuna
SEVIS
Rezervările online, "vindecate" de reduceri false şi tactici înşelătoare. Booking, Trivago, Hotels.com, Ebookers şi Expedia, printre cei vizaţi!
Rezervările online,

Acuma, să nu care cumva să credeţi că ţeparii sunt doar ai noştri! Nţţ, nici pomeneală. Ţepari au şi firmele mari, dacă nu cumva tocmai ălea mari sunt pericolul de top. Prosteli în calea turiştilor nu obişnuiesc să aştearnă doar firmele de la noi care încearcă vigilenţa turistului cu fotografii din Kefalonia, ataşate unui sejur în ... Platamonas. Sau chiar imagini din Santorini asezonate unor sejururi în Thassos. Taxa de staţiune, taxa pe prosoape, taxa pe seif ori taxa de vreme bună completează "oferta" dacă alegi cu ochii închişi, fără a frunzări şi câteva review-uri. Mai utile poate decât orice sfaturi.

De obicei, aşa încep ţepele să-şi ţeasă povestea. Urmează apoi costurile ascunse ori scrise mic, mic de tot, dincolo de orice urmă de lizibilitate. În scenă intră abrupt preţul de la faţa locului, mult peste cel afişat pe site. Iar de aici şi până la mototlirea vacanţei mai e un pas.
A, era să uit: rezervările online. Ăstea-s de departe cele mai păcătoase, dacă nu buchiseşti termenii şi condiţiile. Faci două-trei rezervări şi când vine vremea împachetării, alegi destinaţia şi cazarea dorită. Dacă plata se face exclusiv la destinaţie e OK, dar dacă uiţi să anulezi celelalte rezervări până la data menţionată pe site "Mână vârâtă în cardul tău!" scrie pe tine. Ăstea ar fi nişte reguli de care e bine să ţinem cont, indiferent unde alegem să călătorim.
Acuma, că are balta peşte, s-au prins şi numele mari din domeniul turismului. S-au prins şi că naivul e o specie care nu are cum să afle vreodată ce-i aia extincţie, aşa încât nada a ajuns să conţină momeli din cele mai neaşteptate.
Isprăvile cu ce conţine nada şi care-s momelile preferate au ajuns la urechile Autorităţii pentru Concurenţă şi Piaţă (CMA), un soi de paznic peste tarlaua unde sunt puse la prăşit servicii hoteliere şi tulpini din care creşte turismul individual ori cel de masă.
Paznic care obligă nu mai puţin de şase site-uri de rezervări online să pună capăt tacticilor înşelătoare de vânzări şi taxelor ascunse, după ce o ivestigaţie de proporţii le-a dat în vileag, anunţă Sky News, citat de digi24. 
Dacă pe la noi, autorităţile sunt obişnuite să anunţe că "s-au făcut" nu ştiu câte controale şi că "s-au dat" nu ştiu câte amenzi, fără să ne spună şi cine-s derbedeii prinşi cu fofârlica, la ei, lucrurilor le poţi spune inclusiv pe nume.
Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, Ebookers și Trivago sunt site-urile anchetate de CMA, după sesizările care vizau taxe ascunse, reduceri înşelătoare şi tot soiul de tactici prin care clienţii erau presaţi să scoată banii. 

Neregulile semnalate dezorientau turiştii, înghiontindu-i cu tarife fără legătură cu cea mai bună ofertă. Frecvent, turiştii erau induşi în eroare cu privire la popularitatea unităţii de cazare, poza cu piscina, de pildă, fiind "împrumutată" de la un hotel aflat vizavi sau chiar la distanţă. 

  • "Site-urile de rezervări online vor trebui, de acum încolo, să fie mai transparente în ceea ce privește afișarea rezultatelor la căutări, și să specifice dacă o unitate de cazare este afișată prioritar pentru că plătește comisioane mai mari", potrivit Sky News.
  • "CMA a luat măsuri de executare pentru a pune capăt tacticii de vânzări înșelătoare, a taxelor ascunse și a altor practici în cadrul pieței de rezervări hoteliere online. Acestea au fost complet inacceptabile.Șase site-uri internet au dat deja angajamente ferme să nu se angajeze în aceste practici. Acestea sunt unele dintre cele mai mari site-uri de rezervare pentru hoteluri. CMA va face acum tot ce poate pentru a se asigura că restul sectorului respectă aceleași standarde", a declarat preşedintele CMA, Andrew Tyrie.

După investigaţia CMA, site-urile vor fi obligate să afișeze numărul real al persoanelor care se uită la o ofertă și să specifice dacă acestea sunt interesate de aceleași date ca acelea căutate de un utilizator.
Dacă până acum cea mai frecventă şmecherie era compararea preţului pentru un apartament de lux cu cel al unei camere duble, aşa ceva nu se va mai întâmpla, spun reprezentanţii CMA.
Site-urile trebuie să afișeze toate taxele impuse clienților, inclusiv cele ascunse sau tarifele suplimentare percepute de unitățile de cazare.
Potrivit CMA, 1 septembrie 2019 este termenul limită pentru implementarea acestor decizii. 

 






comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Electrica Furnizare

publicare anunturi

Somarest

Q-House

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia