Tribuna
Primarul Astrid Fodor despre circulația din Sibiu: noile autobuze, zonele pietonale, piste de biciclete și centre de închiriat, transportul public în localitățile din jur și cartierele noi
Sorana MAIER
4531 vizualizari
Primarul Astrid Fodor despre circulația din Sibiu: noile autobuze, zonele pietonale, piste de biciclete și centre de închiriat, transportul public în localitățile din jur și cartierele noi

Sibiul se apropie de momentul în care în oraș vor circula doar autobuze noi, modernizarea parcului auto al Tursib fiind în plină derulare. Deja, mai bine de jumătate din autobuze sunt noi, cu sisteme de climatizare a aerului, camere de supraveghere, sisteme electronice de informare a călătorilor, Wi Fi și au podea joasă.

Primarul Sibiului, Astrid Fodor, vorbește, într-un interviu pentru ziarul Tribuna, despre proiectele și lucrările importante din domeniul mobilității, la Sibiu.

În zona centrală va fi o linie verde de transport public, cu 5 microbuze electrice. Urmează o aplicație mobilă prin care călătorii vor primi pe mobil informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va configura rutele, indicând numărul de traseu care trebuie utilizat pentru a ajunge la destinație.

Odată flota de autobuze modernizată, odată ce traseele vor fi optimizate în Sibiu, primarul Astrid Fodor spune că administrația se va concentra pe legăturile cu localitățile din jur.

În total la Sibiu, vor fi amenajate 17 km de piste de biciclete mai sigure, anul acesta și anul viitor. Piste de biciclete sigure va însemna piste separate cu borduri atât de calea de rulare a mașinilor, cât și de trotuarele utilizate de pietoni sau separate de benzile de circulație a mașinilor prin diverse profile montate pe asfalt. 40 de centre de închirieri de biciclete vor fi amenajate în tot orașul.

Primarul Astrid Fodor spune că problemele legate de mobilitate, încurajarea sibienilor de a circula cu mijloacele de transport în comun și altele nu pot fi rezolvate prin vorbe și fraze mobilizatoare, ci prin proiectele concrete de care vorbește și pe care administrația pe care o conduce le pune în practică.

 

  • Mobilitatea este un domeniu despre care s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, iar una dintre componente este transportul public. Ați desfășurat deja multe proiecte pentru înnoirea parcului auto al societății Tursib, care este situația acum?

Astrid Fodor: Transportul public funcționa cu autobuze vechi. Tot vorbim de mobilitatea alternativă, invităm oamenii să își lase mașinile acasă, dar trebuie și investit în infrastructura pentru această mobilitate alternativă. Transportul public trebuia modernizat. Pe lângă faptul că am mutat autobaza Tursib din oraș la periferia acestuia, am început înnoirea parcului auto al societății de transport public. Până în prezent 65 de autobuze noi, cu normă Euro 6 au intrat în parcul auto Tursib. Prin urmare, mai bine de jumătate de flotă este nouă. Autobuzele sunt dotate cu sisteme de climatizare a aerului, camere de supraveghere, sisteme electronice de informare a călătorilor, Wi Fi și au podea joasă pentru accesul persoanelor cu dizabilități.

 

  • Care sunt următoarele proiecte și care este stadiul lor?

Astrid Fodor: În primul rând continuăm modernizarea parcului auto. Avem în curs, aproape de finalizare, o procedură de achiziție pentru încă 40 de autobuze alimentate cu gaz comprimat, investiție finanțată din fonduri europene. De asemenea, în parteneriat cu Ministerul Lucrărilor Publice achiziționăm nouă autobuze electrice pentru traseul 5 (Valea Aurie - Gară) și pe traseul 13 (Gară – Dumbrava/Muzeul Astra).

Un proiect nou este crearea unei linii verzi de transport public în zona centrală. Îi spunem “verde” pentru că va fi operată cu 5 microbuze electrice. Și în acest caz procedura de achiziție este în curs. 

Odată ce se vor finaliza aceste achiziții, întreaga flotă Tursib va fi modernizată și astfel transportul public va deveni mai atractiv pentru sibieni și poate mai mulți vor opta să își lase mașina acasă și să meargă cu autobuzul la serviciu sau cumpărături.

Ne vom îndrepta apoi atenția spre modernizarea sistemului de plată a călătoriei și de informare a călătorilor. Parte din proiectul finanțat din fonduri europene prin care achiziționăm cele 40 de autobuze noi se referă la achiziția unui sistem de e-ticketing care presupune un sistem integrat pentru cumpărarea tichetelor și abonamentelor, plata urmând să fie posibilă direct la bordul autobuzului, fie prin card, fie prin sms, fie prin intermediul a 30 de automate care vor fi amplasate în stațiile de autobuz. Modernizăm și sistemul de informare a călătorilor, atât în autobuze, cât și în stații. Prin intermediul unor ecrane, călătorii vor primi informații în timp real despre programul de circulație, legături cu alte trasee și cu alte moduri de transport, dar și despre incidente, devieri ale rutelor și întârzieri față de programul de circulație.

Vom realiza o aplicație mobilă dedicată prin care călătorii vor primi pe mobil informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va configura rutele, indicând numărul de traseu care trebuie utilizat pentru a ajunge la destinație. Prin aplicație se vor putea cumpăra inclusiv bilete și abonamente.

Pentru următorii patru ani, în cazul în care sibienii îmi acordă din nou votul lor, propun trei proiecte majore care vor îmbunătăți transportul public. Cel mai mare proiect se referă la introducerea transportului electric: un tren urban care să facă legătura între sudului Sibiului, zona industrială vest și cartierul Turnișor. Proiectul este inițiat deja: am purtat o corespondență cu Ministerul Fondurilor Europene și cel al Transporturilor pentru a putea utiliza infrastructura feroviară existentă pentru deplasarea acestui tren. În plus, săptămâna trecută am semnat contractul pentru servicii de consultanță pe acest proiect, cu o firmă specializată. Prin urmare, pregătim proiectul pe care îl vom depune pentru obținerea finanțării din fonduri europene în viitorul cadru de finanțare, 2021-2027.

Un al doilea proiect constă în crearea de benzi dedicate pentru transportul public pe străzile care permit ca lățime. Avem deja un proiect în curs: pe Calea Dumbrăvii se va crea o astfel de bandă. Procedura de achiziție pentru execuția lucrărilor este în curs. De asemenea, transportul public va circula pe bandă dedicată și pe Calea Șurii Mici. Acest proiect îl pregătim în prezent pentru a fi depus în vederea obținerii finanțării din fonduri europene anul viitor. Pe Calea Șurii Mici vom crea practic un coridor de mobilitate, pentru că vom crea și piste pentru biciclete. Proiectul este necesar atât în contextul în care pe Calea Șurii Mici va fi construit noul Spital Județean, dar și pentru că în zonă au apărut și se vor mai construi alte cartiere rezidențiale.

Un proiect așteptat de locuitorii din comunele învecinate va fi cu siguranță prelungirea traseelor de transport public în zonele periurbane. Odată flota de autobuze modernizată, odată ce traseele vor fi optimizate în Sibiu, ne putem concentra pe legăturile cu localitățile din jur.

  • În cât timp parcul societății de transport în comun va avea doar autobuze noi? Când se vor finaliza achizițiile despre care vorbeați mai devreme?

Astrid Fodor: Dacă nu ni se blochează din nou achizițiile prin contestații nejustificate, estimez că începând din primăvara anului viitor vom circula exclusiv cu autobuze noi.

 

  • Cum îi puteți încuraja pe sibieni să folosească mai mult mijloacele de transport în comun?

Astrid Fodor: Nu prin vorbe și fraze mobilizatoare, ci prin proiectele concrete pe care le-am descris mai sus. Autobuzele vor fi mai confortabile, vor fi suficiente să acopere traseele din Sibiu și astfel vor ajunge mai punctual în stații. Transportul public va ajunge și în cartierele noi și va face legătura și cu localitățile învecinate. Prin urmare, deplasarea cu autobuzul va fi mai de încredere și vom putea ajunge la timp la serviciu, sau la școală la timp. Sunt sigură că sibienii vor înțelege că este mai înțelept să iei un autobuz din stația din apropiere, decât să stai blocat cu mașina în trafic. Dacă mai adăugăm și faptul că prin simplul fapt că lăsăm mașina acasă reducem bugetul alocat transportului și putem contribui la un aer mai curat în Sibiu, cred că argumentele sunt convingătoare pentru cei cărora le pasă.

  • Pistele pentru biciclete au fost și ele în discuție și ați anunțat proiecte ample pentru construcția de piste sigure. Care este stadiul acestor proiecte?

Astrid Fodor: Bicicleta a devenit în Sibiu un mijloc alternativ de transport, dar știu că trebuie să investim în siguranța pistelor.  Pe asta ne-am și concentrat la noile piste.

Avem în lucru piste sigure pe strada Podului, pe drumul peste Câmpșor și pe Calea Dumbrăvii. Este în lucru și coridorul pentru biciclete între cartierul Ștrand și parcul Sub Arini. Un alt proiect demarat deja este amenajarea malurilor Cibinului cu piste sigure. Am finalizat studiul de fezabilitate și este în curs de elaborare proiectul tehnic, următorul pas fiind contractarea execuției lucrărilor propriu-zise. În total 17 km de piste mai sigure vor fi creați anul acesta și anul viitor.

 

  • Ce înseamnă piste mai  sigure, cum vor arăta ele practic și cum vor fi separate de zona carosabilă?

Astrid Fodor: Pistele vor fi separate cu borduri atât de calea de rulare a mașinilor, cât și de trotuarele utilizate de pietoni sau separate de benzile de circulație a mașinilor prin diverse profile montate pe asfalt. În unele cazuri, asfaltul poate fi de culoare roșie pentru a fi mai vizibile. Până când șoferii se vor obișnui să acorde atenție sporită și respect bicicliștilor aflați în trafic, până când bicicliștii vor învăța să ia măsuri de precauție suplimentare atunci când circulă pe aceeași cale cu traficul auto, această soluție, a separării căilor de rulare, mi se pare mai sigură pentru sibieni.

 

  • În ce situație este proiectul pentru înființarea centrului de închirieri pentru biciclete?

Astrid Fodor: Sibiu Bike City, pentru că așa se va numi, este un proiect la care țin foarte mult. Noi îi îndemnăm pe sibieni să folosească bicicleta pentru deplasări și creăm infrastructura necesară. Dar ce fac cei care nu dispun de o bicicletă personală? Sibiu Bike City oferă o soluție practică. Vom crea 40 de centre de închirieri de biciclete în tot orașul. Dacă eu stau în cartierul Ștrand, să zicem, închiriez o bicicletă de la centrul din apropiere, vin până în centru cu ea unde am treabă la Primărie și o predau la un centru de închiriere din zona centrală. Plata se va face printr-o aplicație sau la un automat de plată și deci nu trebuie să umblu pe la casierii.

Procedura de achiziție este în curs pentru realizarea acestui proiect. Au fost depuse 3 oferte care în prezent sunt în evaluare. În acest an vom semna contractul dacă totul merge bine  la începutul verii viitoare le vom pune în funcțiune. 

 

  • Sibiul este un oraș în care locuitorii se pot deplasa și pe jos. Care este strategia dumneavoastră în privința zonelor pietonale?

Astrid Fodor: Da. În Sibiu, distanțele sunt de multe ori scurte. Și mai mult, Sibiul e atât de frumos. Chiar e o plăcere să mergi pe jos. Din acest motiv de fiecare dată când am modernizat o stradă sau un cartier am avut grijă ca trotuarele să fie corect amenajate și să existe treceri de pietoni. Mai multe treceri de pietoni sunt dotate cu buton pentru a da astfel prioritate deplasării pietonale, un program care va continua și anul acesta și anul viitor. Tot pentru siguranța pietonilor am realizat anul trecut un proiect pilot și am instalat iluminat inteligent la patru treceri de pietoni de pe bulevardul Milea și pe șoseaua Alba Iulia. Practic, intensitatea iluminatului la aceste treceri crește atunci când senzorii detectează pietoni care traversează și astfel conducătorii auto îi văd mai repede și pot opri din timp, pentru a le da prioritate. Și acest program îl vom continua.

Un aspect foarte important pe care l-am avut în vedere este accesibilizarea trotuarelor pentru persoanele cu dificultăți locomotorii. De aceea pe străzile modernizate am avut grijă ca trotuarele să fie mărginite cu borduri teșite la intersecții și la trecerile de pietoni. Pentru persoanele cu dizabilități am instalat la 36 de treceri de pietoni dispozitive cu avertizare acustică și la 24 am pus și covoare tactile, proiectul urmând să continue. Sibiul trebuie să fie incluziv și de aceea nu neglijăm astfel de amenajări.

Un alt factor important pentru cei care se deplasează pe jos este modul de amenajare a zonelor verzi de pe aliniamentele stradale, dar și micile scuaruri verzi pe care le-am amenajat acolo unde a fost spațiu. Contează mult ca spațiul public să fie curat, dar și estetic. Din acest motiv, am plantat pe străzile modernizate mii de arbori, arbuști și flori, am amenajat sensurile giratorii cu verdeață, iar pe str. Andrei Șaguna am înlocuit delimitatoarele de beton sau plastic cu mici zone verzi. 

 

  • Ce strategie aveți în privința zonelor pietonale din centrul istoric? Ați extins deja zonele pietonale într-o parte din piețele centrale, intenționați să continuați acest lucru?

Astrid Fodor: Centrul istoric al Sibiului are un patrimoniu construit valoros și trebuie protejat. Mai mult, în centru vin sibienii și turiștii pentru a-și petrece timpul liber la un eveniment sau la o cafea, pe o terasă. Frumusețea centrului și a piețelor istorice se pierde în spatele mașinilor parcate. De aceea, am luat decizia în 2019 de a continua extinderea zonelor pietonale. Am început cu Piața Huet, o piață istorică unde este situată cea mai veche instituție de învățământ din Sibiu și una dintre bisericile emblematice ale orașului. Eliberată de mașini, astăzi Piața Huet respiră, locul mașinilor parcate fiind luat de terase cochete. Anul acesta am continuat cu Piața Mică și am interzis accesul auto în partea dinspre Casa Artelor și lângă Turnul Sfatului. Tot anul acesta, încă un segment al străzii Papiu Ilarian, cel dintre Tipografilor și Timotei Popovici a devenit pietonal.

Nu ne vom opri aici, ci vom continua extinderea zonelor pietonale, dar vom studia atent fiecare caz în parte pentru a nu afecta accesul locatarilor sau activitatea operatorilor economici. Vrem ca centrul să rămână animat și accesibil totuși. 

 

  • Nu toți sibienii își vor lăsa mașina acasă și prin urmare sunt necesare măsuri și pentru decongestionarea traficului. Ce va urma în următorii patru ani în această privință?

Astrid Fodor: Nu, nu vom lăsa toți mașina acasă tot timpul. Așa că am inițiat proiecte care să decongestioneze traficul pe arterele aglomerate.

În primul rând am modernizat 130 de străzi de pământ. Odată asfaltate, sibienii nu le mai ocolesc, ci le folosesc și astfel scad puțin valorile de trafic pe arterele principale. Apoi am finalizat viaductul Mihail Kogălniceanu, o nouă legătură între cartierele Turnișor și Țiglari și zona industrială vest. Podul peste Cibin din dreptul pieței agro-alimentare a fost și acesta modernizat, iar viaductul Vasile Aaron a fost supus reparațiilor capitale.

În prezent este în lucru o nouă conexiune rutieră: drumul peste Câmpșor, care unește cartierul Ștrand cu Turnișorul și zona vest, împreună cu podul nou din dreptul străzii Rozmarinului. Lărgirea Căii Cisnădiei la trei benzi va rezolva problema traficului la intrarea și ieșirea din Sibiu. Această lucrare este în curs de finalizare. În procedură de achiziție avem o nouă legătură rutieră cu Șelimbărul, între strada Oașa din Sibiu și strada Octavian Goga din Șelimbăr.

Pentru următorii patru ani, propun sibienilor mai multe proiecte pentru o mai bună mobilitate, cele mai importante fiind: crearea unui coridor de mobilitate pe bulevardul Mihai Viteazu și strada Rahovei cu piste pentru biciclete și bandă dedicată autobuzelor, lărgirea și reamenajarea Căii Șurii Mici, amenajarea unui drum de legătură între Calea Șurii Mici și străzile Ogorului - Turda, lărgirea străzii Viitorului, reabilitarea podului Maria Tereza și a celui de pe șoseaua Alba Iulia pe care îl vom și extinde pentru virajul spre Ștrand, construcția unui nou pod peste Cibin în zona cartierului Reșita, locația exactă urmând să fie stabilită prin Studiul de conectivitate contractat de Primărie și care se află în curs de realizare.

Prin urmare, mai sunt multe de făcut și sper să avem ocazia să le vedem realizate, împreună.

 

 







comentarii
21 comentarii

Noile autobuze! Se vede din fotografii ce inalta e platforma pe care sunt asezate scaunele. O persoana in varsta sau mai scunda abia poate sa urce si sa coboare de pe acea platforma. Pe langa asta, soferul niciodata nu foloseste perna de aer sau cum s-o numi pentru ca sa se urce usor in autobuz, nu cu hei-rupul!
Lauda-ma gura ca poate mai primesc un mandat!!!
26.08.2020 17:30
Danke Frau Fodor
Dar nu te mai votez!
Nici nu am reușit sa termin lectura, e clar ca nu îți vei schimba stilul de lucru... După 6 ani... Am vrut sa zic îmbunătăți...
Andrei
26.08.2020 20:51
Nici eu nu voi vota cu Omama Fodor chiar dacă îți face propagandă în toate televiziunile din România! De absenteism nici nu pate fi vorba! Merg la vot și voi vota pe contracandidatul ei cel mai bine plasat în sondaje. Sibieni, haideți să o trimitem la pensie pe omama Fodor!
Siby
27.08.2020 00:13
Nu voi vota cu Omama Fodor chiar dacă își face propagandă în toate televiziunile din România! De absenteism nici nu poate fi vorba! Merg la vot și voi vota pe contracandidatul ei cel mai bine plasat în sondaje. Sibieni, haideți să o trimitem la pensie pe omama Fodor!
Articolul de mai sus este scris la comandă , fiind în fond doar o propagandă electorală deșănțată cu întrebări și răspunsuri simulate.
Ioan Ardeleanu
27.08.2020 00:17
Pe departe Fodor e cea mai buna,deoarece a continuat ce a facut Johannis.Daca vine un ciumete in locul ei(un oltean sau moldovean vopsit ca sibian) toti investitorii se vor cara din oras.Chiar si cu un sibian de loc, orasul o sa se duca in jos cu tot efortul acestuia.Ne place sau nu, noua sibienilor putinii sasi care mai sant au ridicat orasul acolo unde este acum.Nu zic ca si printre sasi nu sant corupti dar la romani coclaie de corupti,care asteapta devorarea orasului pentru interesele personale.
ION
27.08.2020 01:59
desi am votat FDRG de cand a aparut in peisajul politic din Sibiu, de data asta CATEGORIC nu mai votez FDRG..."d-na Fodor" nu reprezinta nimic!!! de fapt reprezinta doar incompetenta, ignoranta si lipsa de respect pentru platitorii de impozite!!! "d-na Fodor" trebuie sa dispara din primaria Sibiu impreuna cu toata "echipa" de incompetenti pe care o are in spate!!!
un sibian
27.08.2020 09:09
Mult succes mai departe! Votez FDGR pe 27 septembrie! O inima pentru Sibiu, care da roade!
Daca vreti sa vedeti un oras frumos si mai departe, votati cu inima.
Filip
27.08.2020 10:18
sunt perfect deacord cu "ION". Primaria orasului Sibiu trebuie sa ramana la FDRG. Sibiul s-a dezvoltat datorita firmelor germane. Presedintele Romaniei este cel care a modernizat orasul si cel care s-a luptat cu "coruptia" si "prostia" romaneasca. Noi romanii avem o vorba "las ca merge si asa". La sasi vorba asta nu exista. Uitativa in satele sasesti din judet cum sunt casele amplasate si distantele fata de drum. Pe vremuri totul era curat si ca in palma pentru ca era o competie intre ei cine e mai gospodar. Acuma avem o competitie intre cine e mai "cocalar" sau "smechier". Parerea mea.
Om sarac
27.08.2020 10:21
De pot construi și pasaje, nu avem nici unul în Sibiu
Alex
27.08.2020 11:30
Dupa ce ca esti sarac esti si prost :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
voteaza babaciunea in continuare pt ca atat te duce capul si pe tine si pe ION
@om sarac @ION
27.08.2020 11:32
Grafica este foarte buna, dar din pacate e aceiasi de ani de zile, iar de partea de implementare nu s-a auzit in pRIMARIA sIBIU! Dehhh, varsta.....
Netz
27.08.2020 14:04
omama fodor nu a auzit de transport cu troleibuz sau tramvai
se poate in sibiu da nuse vrea
campanie electorala vom face,vom.......... von face keine
nein la vot pinru omama
particip,la 7 dimineata DECIT votez
adi3
27.08.2020 15:25
pentru comentariul de la 27.08.2020 11:32. Tati daca sasi nu erau astazi in Ardeal eram ca in sudul sau estul tari. Daca esti din zona respectiva de ce ai venit aici? De bine ce era acolo sau ca ai vrut un salariu decent si o viata mai buna. Daca esti din Sibiu atunci imi pare pentru tine. Voteaza cu cine crezi tu ca e mai bine, dar un primar mai bun decat doamna Fodor nu exista dintre toti candidati actuali. Doamna Fodor continua munca lui Johannis. Parea mea :)
Om sarac
27.08.2020 16:16
Nu te votez din 2 motive foarte bune:
1. Dupa 6 ani de administratie, Sibiul s-a degradat vizibil. Cu totii suntem de acord cu asta. Vrem sa continuam sa se distruga?
2. Ai mostenit postul de la KWJ si ai fost ulterior votata pt ca esti "sasoaică". Acum ziceti si dvs, nu suntem noi, romanii, niste nedestepti sa ne auto-discriminam in halul acesta. Orice minoritate e mai buna sa ne conduca, numai noi nu?! Pai ei urmaresc interesele minoritatii, nu pe ale romanilor
Eu
27.08.2020 17:03
Nici eu nu o votez pe oma Fodor și nu doar din motivele expuse de dumneata! Fac apel la luciditatea și la gândirea obiectivă a sibienilor să se gândească de 2 ori înainte de a pune ștampila de vot la alegerea primarului Sibiului în interiorul chenarului FDGR unde scrie Astrid Cora Fodor!
@Eu
27.08.2020 18:04
Nota 10 PLUS pentru -ION si OM SARAC-- mesajele contra sunt scrise de acelas commentator--
eu
27.08.2020 19:29
Sibiul s-a dezvoltat in timpul guvernarii PSD, iar capitala culturala europeana 2007 a fost un proiect negociat de Adrian Nastase cu premierul Luxemburgului, pe care Iohanis si l-a insusit, Iohanis s-a plimbat cu un BMW seria 7 care era parcat in piata mare si a sustinut dezvoltarea corporatiilor germane vezi Continental firma care producea talpi de bocanci pentru Hitler cu sclavi rusi si evrei, cat si firme ale grupului Schwarz din Germania kaufland lidl etc, in aceasta perioada au fost retrocedate un numar mare de imobile anumitor grupuri.
In realitate politicul deserveste interesele unor corporatii germane care au fost aservite regimului nazist din germania pe vremea lui Hitler, care acum pozeaza in companii nemtesti de success.
S-a dorit inlaturarea PSD de la putere si din opozitie cel mai mare partid romanesc ca noi sa fim controlati de nemti, Dragnea a fost bagat in puscarie ca a facilitat angajarea a doua persoane ... ce crima odioasa a comis ... nici o alta fapta de natura penala nu a fost dovedita ... inlaturarea lui fiind una politica
A se vedea si cum in plina pandemie romanii nu au avut voie la biserica de pasti dupa 2000 de ani, dar in avion la cules sparanghel in germania au avut voie.
A se vedea si dorinta presedintelui de epurare PSD din politica si cum forteaza migrarea oamenilor din PSD in PNL. Inainte de pandemie aranja cu mare graba alegerile dar virusul le-a cam dat peste cap planurile.
Le fel precum porcul romanul este grijit de neamt ca sa il junghie ... de ignat ... pai cum sa nu va ofere conditii dragilor cand voi munciti atat de bine ?
soarele gol
28.08.2020 00:13
Voi ce care iubiti si admirati atat de mult sasii, de ce nu le faceti un grup stauar in Piata Mare?
29.08.2020 09:34
1. Pt. ca in Sibiu au venit o multime de firme germane nu trebuie sa votati FDGR. N-au venit de dragul dlui Johannis sau al dnei Fodor, au venit pt. avantaje materiale. (Ce salariu ar da unui muncitor german si ce salariu dau unui muncitor roman, sibian sau venit din Valcea?)
2. Sibiul a avut intotdeauna industrie. N-au adus firmele germane din zona industriala vest. Daca industria sibiana s-a dezvoltat gratie sasilor, ei si-au luat partea leului, fiti fara grija!
3. In 14 ani de mandat dl. Johannis n-a facut decat ceea ce trebuia sa faca un primar. Basca, a prins si oportunitatile oferite de programul Sibiu - capitala culturala europeana.
4. Dna Fodor a facut si dumneaei ce-a putut. Sa-i multumim pt. aceste momente.
5. De-aia o ducem cum o ducem, ca ne tradam fratii de sange si aratam iubire si admiratie doar strainilor...
6. Sa ne vedem la vot!
29.08.2020 09:43
Da, se cuvine sa-i multumiti dnei Astrid Fodor pt. prestatie!
29.08.2020 21:27
eu votez cu fdgr la consiliul local, dar nu cu doamna fodor.
itu
30.08.2020 00:36
Din aceeasi categorie
Festivalul Gradinilor Sibiu

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
adi eco
Licitatie publica

ACCENT MEDIA