Tribuna
Pacient oncologic, după 5 ore de stat la Urgențe: „Sper să nu mai ajung niciodată aici”
Laura BUCIU
5034 vizualizari
Pacient oncologic, după 5 ore de stat la Urgențe: „Sper să nu mai ajung niciodată aici”
© Arhivă

Câteva ore în UPU Sibiu sunt suficiente pentru a-ți da seama că oricât de mare ar fi investiția în clădire și aparatură, unii dintre angajați nu se schimbă. Și oricât s-ar completa personalul, unele metehne, care nu au nimic de-a face cu profesia medicală, rămân să păteze activitatea din Urgențe. Dacă se întâmplă să ajungi aici, după câteva ore de așteptare, de răspunsuri nepoliticoase la întrebările tale de pacient fără prea multe cunoștințe medicale, nu îți dorești decât să nu mai calci vreodată prin acel loc.

 

La „Registratură”, ca la discotecă

 

Cât de urgentă este urgența? Cam cât să se amuze un pic angajatele de la Registratură și să se mire de un pacient, în timp ce altul așteaptă pe un scaun. Înainte de ora 18, ajunge în UPU o pacienta cu probleme oncologice, care acuză dureri de stomac și vărsături repetate. După un dialog scurt cu una dintre angajatele de la Registratură, nora pacientei completează formularul cu informații privind situația COVID. Un formular de care ar râde și un copil din clasa a II-a, în care găsești greșeli flagrante de ortografie, în întrebările standard. Cu formularul acesta în mână, cu altul în care a menționat afecțiunile cunoscute ale pacientei, femeia a așteptat să se termine discuțiile de la Registratură. La un moment dat, i se iau fișele, iar una dintre angajate preia pacienta adusă și dispare pe ușile pe care scrie „Acces pacienți”. Nu înainte de a fi rugată de ruda pacientei, vizibil speriată, să îi fie comunicate informații despre starea bolnavei. Câteva minute mai târziu, registratoarele pleacă. Se terminase tura.

Aceeași rugăminte e adresată și celor intrate în tură la ora 19... nicio reacție. La 19.30 aceeași rugăminte către o altă angajată. Promite să se întoarcă cu vești despre evoluția pacientei. În zadar. Aproape de ora 20, o asistentă îi spune că pacienta adusă a fost văzută de medic și este în investigații. Trecuseră mai mult de două ore de așteptare.

Aproape de ora 21.30, nora pacientei a întrebat dacă au venit, totuși, analizele recoltate. I s-a spus că din nou s-a schimbat garda și medicul va merge să vadă pacienta, însă analizele au venit „fără modificări”.

Pacienta iese după ora 22.00 fără niciun act medical care să arate ce i s-a întâmplat în tot acest timp de aproape cinci ore! Singurele documente puse în mâna femeii bolnave au fost rezultatele analizelor de laborator.

„Am lăsat acasă doi copii mici ca să vin cu soacra mea la spital. Tot ce am cerut a fost să știu ce i s-a întâmplat și să discut cu medicul, pentru că ea a venit de la Iași să își vadă copiii și nepoții. Când am văzut că iese fără niciun act am cerut din nou să discut cu medicul, măcar să știu ce i s-a administrat și care ar fi cauza problemelor pentru care am venit la UPU. Nimeni parcă nu și-a asumat că a văzut această pacientă. Era ca și cum nu trecuse pe acolo: nicio ieșire, niciun act medical, o îndrumare medicală cu ce să facem dacă se repetă sau ce să facem să nu i se mai întâmple. Absolut nimic”, povestește nora.

 

Și triaj, și bulevard

 

Spațiul special amenajat la UPU Sibiu pentru aparținători este și spațiu de triaj, unde angajatele de la registratură întreabă pacienții cu ce probleme au venit sau preiau informațiile de la personalul care însoțește Ambulanțele. În acest spațiu, însă, unde rudele bolnavilor așteptau informații a ajuns joi seara un pacient cu simptome clare de COVID. A stat minute bune alături de celelalte persoane, pentru că angajatele spitalului așa i-au recomandat. Una dintre lucrătoarele de la Registratură a plecat cu pacientul spre Secția de Boli Infecțioase prin lapoviță. S-a întors în același spațiu, cu aceeași pereche de încălțăminte cu care a fost afară și cu care a intrat în zona – cel puțin teoretic – sterilă, unde aparținătorii nu au voie să intre la pacienții testați.

 

Aproape cinci ore, niciun pacient mulțumit

 

Pacienta dusă la UPU înainte de ora 18 nu este singurul caz care a plecat rugând Divinitatea să o ferească de posibile noi întâlniri cu persoane precum cele care au fost în 1 decembrie la Urgența de la Sibiu.

„Am avut încredere întotdeauna în medici și mai ales în medicii din Urgență. Și de fiecare dată am luat apărarea personalului medical când a fost blamat. Nu am crezut că așa ceva este posibil într-un spital, într-o Urgență. Până în ultima clipă am crezut că poate a rătăcit soacra mea recomandarea. Dar când am intrat să cer explicații pentru că a plecat după aproape cinci ore fără recomandare, o angajată mi-a replicat: „Așa, și?”. Medicul mi-a spus, într-un final, că a discutat cu pacienta. Nu contest, însă un pacient trecut prin tot ceea ce înseamnă afecțiune oncologică, un pacient speriat din cauza problemelor medicale apărute nu poate fi foarte coerent. De aceea am cerut să discutăm noi, familia, cu cei care au tratat-o. Eu nu am văzut niciodată în Urgențe atât de mulți oameni nemulțumiți. Nu am fost singurii care am plecat rugându-ne să nu mai ajungem aici”, a spus nora pacientei.

Sala de așteptare este mai tot timpul plină. O femeie ce ajunsese cu soțul care suferise un AVC la ora 16.00 a primit informații în jurul orei 20.00. Cu puțin înainte de ora 22.00, familia a decis să îl ia acasă.

O altă aparținătoare a așteptat informații despre soțul său, care avea cancer limfatic și suferise o problemă medicală dată de boala lui cronică. Nu a primit și a plecat după ora 21, fără a ști dacă bărbatul rămâne sau nu internat.

O pacientă în vârstă a venit cu ambulanța acuzând probleme medicale grave. După câteva ore în care și-a sunat fiica, spunându-i că starea i se înrăutățește, aceasta a hotărât să își ia mama acasă, semnând că își asumă decizia.

O altă pacientă, de această dată tânără, a venit la UPU adusă de ambulanță cu dureri foarte mari de cap. Imediat după ce a venit ambulanța, a sosit soțul, care a cerut informații despre starea femeii. Nu a primit. Când a ieșit bolnava din UPU, bărbatul a vrut să intre să întrebe de ce nu a primit informațiile cerute. Femeia l-a întors din drum, rugându-l să o ia cât mai repede din acel loc... Un loc către care întotdeauna te îndrepți cu speranță și care acum pare unul unde găsești orice, numai speranță și empatie nu.





comentarii
17 comentarii

Se pare că rușii au găsit o metodă simplă, ieftină, rapidă și eficientă pentru eliminarea dintr-un sistem a celor necorespunzători: barosul.
Un cititor
02.12.2022 20:30
Pe lângă investițiile făcute de lăudăroșii de la CJ Sibiu, ar trebui schimbate și mentalitățile "lucrătorilor" de la urgenta, care nu au pic de bunăvoința, empatie, bun simt și as putea continua. Rușine!
Un pl?titor de taxe
02.12.2022 20:37
Ceea ce se întâmplă la UPU și în spital, este inuman. Am trăit împreună cu tatăl meu aceeași experiență ca cea menționată în articol. Eu mai trăiesc, dar tatăl meu nu!
Victima a sistemului
02.12.2022 21:40
Rusine sa va fie inumanilor.Dar salarii grase doriti ! Ce pazeste dr Rosca?
Didi
02.12.2022 22:16
Pai , de fiecare data când citiți articole gras plătite despre cât de sublim este sistemul medical sibian , sa va amintiți asta. Când mai auziți câte un ciumpalac politic aberant pe subiect , amintiti-va. Eu îmi amintesc. Și din acest motiv locuiesc în Belgia . Și ca să fiu mai clar , îi doare în c...r , medici , conducători de instituții...etc . Dacă nu ești cineva , ești mort. Punct. Cine crede altceva , sa-l ajute Dumnezeu când o da ochii cu ei
Ca?avencu
03.12.2022 01:02
Am pățit la fel.Maicamea se simțea foarte rău.Sun la ambulanta,vine foarte repede și constata ca a făcut unAVC.Ambulanta o duce la urgenta.Acum începe necazu.Cinci ore a stat pe un scaun pana a consultato un medic știind ca are accident vascular.Ceva de neimaginat.Asa este singura soluție barosul.
Sibian
03.12.2022 14:29
Cancerul diagnosticat deja nu este o urgență!
Din moment ce analizele sunt neschimbate iar diagnosticul și simptomele sunt cunoscute nora putea frumos să meargă ACASĂ și de acolo să telefoneze pentru noutăți.
Vina nu este doar a personalului spitalicesc ci și a oamenilor ce cred că totul este prioritate "Stejar extremă urgență”! sau "Radu cel frumos”!
Personalul din spital este tot "fiu al acestui popor!” Cu asta defilăm.
În cazul AVC-ului sesizați procuratura aia da urgență arzătoare (pleonasm)! Dar cancerul e tratabil cu ... întrebați la BOR
Liviu
03.12.2022 17:13
Asistente si medici nesimtiti si obraznici, spagari la greu fara exceptie care stau la cafele pe bani grasi de la buget. Ce-i si mai rau e incompetenta lor- toti care au avut ghinionul sa treaca pe acolo stiu asta dar nimeni din conducerea spitalului nu face nimic.
Le doresc sa fie tratati la fel cind le va veni rindul!
Hipocrat
03.12.2022 17:17
Din articol se evidențiază lipsa de adecvare a aparținătorilor la UPU!
Problema principală = subiectul este bolnavul.
UPU nu are PR sau purtător de cuvânt ca să țină mânuța aparținătorilor anxioși.
Aparținătorul odată ce a dus bolnavul la UPU trebuie să lase un număr de telefon și SĂ SE ROIASCĀ nu să consume oxigenul și nervii bolnavilor și personalului spitalicesc.
ROIU
ELIBEREAZĂ. Zzzzz Ggggg
Luft inspectorilor
Ipocri?ilor
03.12.2022 17:27
Asculta mai ala de la 17.27. În orice alta tara sănătoasă, se poate proceda și asa. Nu și în România, din enspe motive.....de la bandaje la nu știu ce medicament , și pana la faptul ca dacă nu se interesează cineva viu , inconștientul devine inconștient definitiv . Postarea ta îmi arata cât de idioți și nemiloși pot fi unii , nu m-ar mira sa fii dintre cadre. Și încă ceva ....din tot sufletul iti doresc sa ajungi acolo și sa suferi
Ca?avencu
03.12.2022 17:52
Ma gandesc daca personalul ala de serviciu ar lucra in strainatate ar proceda la fel???? Oare de ce oamenii platesc taxe si asigurari medicale ??? -- culmea batjocoresc pe cei ce le da salariile== Veniti in State nemernicilor veti zbura la prima calcare a legi ---- Toata vina o poarta sefii de spitale si cei din varful piramidei inclusiv presedintele tarii---------
03.12.2022 22:49
,,Statul nostru, în paralel cu actvitatea sa veşnică de făcut mişto pe seama celui care-l ntreţine, adică eu-tu contribuabilul, nu se poate spune că nu are grijă de ai săi. Astfel, bugetarii (şi nici ei toţi, doar cei aşa, mai speciali) beneficiază, periodic, de acele "minivacanţe". Pentru că, precum toată lumea ştie, este foarte obositor să lucrezi la stat: salarii care cresc paralel cu vechimea, weekend care începe de vinerea când ne plictisim la lucru şi se termină luni dimineaţa când, vai, e iar luni, program fix, tichete de vacanţă, ce mai, viaţă grea, taică. De de greu ce e, nici nu prea vezi oameni de la stat migrând la privat,,(Dumitru CHISELIŢĂ -TRIBUNA) Starea mea e de GREATA fata de tot ce inseamna bugetari.
Guvernatorul Transilvaniei
04.12.2022 07:14
Am avut și eu de-a face cu cei de la urgente. Au o politică de căcat în ceea ce privește examenele radiologice, în sensul că rezultatul unei examen radiologic îți este furnizat doar in forma unui diagnostic scris pe o hartie dar fără să ai acces la radiografie în sine. Pot înțelege că refuzul furnizării formatului fizic al radiografiei este poate dăunător mediului înconjurător, dar e dreptul omului să primească radiografia măcar formatul digital pe mail sau pe un cd sau stick usb. Eu acum dacă vreau o noua părere de la un doctor specialist, mă duc cu mâna în cur, cu o foaie pe care scrie un diagnostic...
Ca să nu mai zic că radiologia în secolul ăsta e depășită. O examinare corectă presupune un RMN unde poți vedea absolut totul (de la oase pana la tendoane).
E O BĂTAIE DE JOC LA ADRESA NOASTRĂ!!!
Eugen
04.12.2022 10:42
Odata ce-ai ajuns pe mana lor, mai iesi viu doar daca Dumnezeu te ajuta.
Habarnisti, cu aere de autosuficienta, cu tonul rastit, vesnic pusi pe cearta.
Empatie? N-au auzit de asa ceva. Sigur nu stiu ce inseamna, de simtit nici atat.
05.12.2022 11:31
Aveam o parere buna despre dr. Rosca.
Acum mi-am schimbat-o. A trecut si dansul la ...fesereala.
05.12.2022 11:42
Fusereala...
Scuze!
05.12.2022 11:42
În Belgia musulmanii mic zionează pe tine .
În Belgia contaranii tai Au făcut genocid în Congo.
În Belgia descendenții tăi vor fi culoare cat jumătatea naționalei .
Iar faptul că tu îmi dorești mie răul pentru opinie liber spus să arată că n-ai caracter
M?i Cazovencu
05.12.2022 12:25
Din aceeasi categorie
Cartuse toner, unitati cilindru

Medialcare24

A.D.I. Eco Sibiu
VISA MEDICA
Licitatie publica

EVENIMENT TV

ACCENT MEDIA