Tribuna
Nici firele de înaltă tensiune nu te curentează precum facturile de la Electrica și angajații cu tupeu jegos
Dragoş BAKO
4080 vizualizari
Nici firele de înaltă tensiune nu te curentează precum facturile de la Electrica și angajații cu tupeu jegos

Ca și cum nu le-ar fi fost de ajuns mormanul de umilințe și munții de șicane, românii sunt, mai nou, puși pe drumuri de furnizorii de energie. La Sibiu (și nu numai) mulți dintre clienții Electrica s-au trezit cu facturi, pe care erau înscrise solduri mult mai mari decât sumele plătite în mod obișnuit. Pentru ca bulibășeala să fie și mai mare, unii dintre clienții Electrica au primit facturi modificate pentru perioade cuprinse în alte înștiințări de plată pe care, de altfel, le achitaseră. Nu mai departe de acum o săptămână, o sibiancă venită la sediul de pe strada Uzinei se plângea că s-a pomenit cu o factură de 5.400 de lei, în condițiile în care, până acum, plătea, în medie, 60 de lei lunar. Ce face în aceste condiții un om care are un venit de 1500 de lei pe lună? În primă fază, sună la numărul la care, teoretic, clienții ar trebui să primească lămuriri. După ce asculți melodii, iar vocile roboților îți agasează urechea de ai impresia că așteptarea nu se va mai sfârși vreodată, ești preluat de un operator căruia îi spui păsul tău. Pentru că nu vorbești față în față, nu poți percepe răspunsul formulat prin ridicatul umerilor, dar duduia îți spune că îi pare rău, că nu are cum să te ajute. Logic, tot mai nervos, te întrebi ce rost o fi având respectivul serviciu dedicat clienților. Plin de speranță, te îndrepți către sediul de pe strada Uzinei, unde constați că mulți alți nefericiți concitadini împărtășesc aceeași soartă. E nenorocire în oraș, colcăie covidul peste tot, dar tu trebuie să stai la coadă. Aici, constați că ești relativ norocos pentru că soldul de pe factura ta nu e de câteva mii de lei. Rândul merge greu, nervozitatea și frustrările sunt maxime. E posibil să nu mai apuci să ajungi la ghișeu pentru că se încheie programul. Îți rămâne varianta programării on line. Ce se fac, însă, vârstnicii sau cei ce nu au acces la tehnologie? Cui îi pasă? În niciun caz celor de la Electrica. În cel mai fericit caz, s-ar putea să fi fost o greșeală, să ți se fi înregistrat plata pe contractul vechi și atunci te consideri un norocos, care a scăpat doar cu câteva ore pierdute din viață și niște neuroni uciși de incompetența celor de la Electrica. Dacă problemele tale sunt generate de inepții ceva mai elaborate, începe odiseea unui calvar. Situația exasperantă generează câteva întrebări: cum se face că imediat după încheierea noilor contracte impuse de liberalizarea pieței de energie o mulțime de abonați au primit facturi purtătoare de sume exorbitante, deși au avut același consum?  Cine decontează timpul pierdut pe la cozi, stările de nervozitate acută, într-un cuvânt, tot disconfortul creat fără ca abonatul să aibă vreo vină? Incompetența, miserupismul și tupeul celor de la Electrica depășesc orice limită, fiind încununate de comportamentul de precupeață ofuscată al unora dintre angajatele care lucrează cu publicul. Când ești tratat fără pic de respect de pe o poziție de inexplicabilă superioritate, când cineva încearcă să îți bage mâna în buzunar, trebuie să reacționezi; dacă nu o faci, s-ar putea ca tu și alții să fiți din nou batjocoriți. Un val de plângeri la OPC, la ministerul de resort, inclusiv acțiuni în instanță în care să ceri daune morale și materiale i-ar putea educa pe cei de la Electrica și pe alții ca ei care au, încă, acea mentalitate de vătaf stăpân peste sclavi. În absența unei reacții, a unei presiuni, incompetenții mustind de tupeu vor continua să își facă de cap spre exasperarea clienților. 





comentarii
17 comentarii

Sa nu uitam ca angajatii cu tupeu jegos sunt si ei oameni. Daca cei "nemultumiti" ar folosi un ton adegvat unei conversatii normale li s-ar raspunde la fel. Dar vin si urla ca nebunii de parca e vina fetei de la ghiseu ptr tot nenorocul lor. PS. Sunt doar un client "nemultumit" care a asteptat linistit la coada si am vazut langa ce animale frustrate am stat la rand
.
07.10.2021 23:36
Acest articol e platit de concurenta? Poate de eon? Nu stiu daca angajatii de la electrica au tupeu jegos (cand am avut ceva de rezolvat la ei au fost foarte amabili), dar "jurnalistul" care pune un astfel de titlu sigur are.
Mircea
08.10.2021 07:47
Cu siguranta jurnalistul este platit de concurenta, de Enel nu se leaga nimeni, si in Bucuresti este aceeasi situatie cu italienii, dar nu se aude nimic de facturile lor.
PS
08.10.2021 09:31
Buna ziua. Cred ca articolul acesta nu trebuia sa apara . Dar daca totusi a fost tiparit nu face de cit sa ne convinga ca autorul are un comportament de -citez "precupeata ofuscata cu tupeu jegos" .Dezavuind limbajul nu are nici un rost sa mai citim productiile viitoare ale autorului. Cred de asemenea ca redactia ziarului ar trebui sa emita un punct de vedere despre articol. Si daca nu sunt de acord cu limbajul folosit sa ne comunice recomandarile facute autorului.
Dorin
08.10.2021 09:43
Întâmplător am avut o experiență de acest fel cu cei de la Electrica și confirm că cele scrise în articol sunt adevărate. Cred că cei care au comentat mai sus lucrează la Electrica din moment ce susțin acel comportament de neacceptat. În privința limbajului, la ce nervi îți provoacă respectivii angajați... e prea blând.
Vlad
08.10.2021 13:14
Si eu am avut o experinta neplacuta, putin spus, cu Electrica Furnizare SA Sibiu. Confirm cele scrise in articol. Am facut sesizari peste sesizari incepand din 02.07.2021 contestand valoarea unei facturi (consum intr-o luna cat intr-un an!). Am incercat la ANRE si ANPC, cea din urma institutie m-a dezamagit foarte mult. Am primit acelasi raspuns cu al celor de la ANRE! Nu stiu cum, dar l-au "luat" de la ANRE si mi l-au servit ca "solutionare" caz. Nici vorba de solutionare, m-au ametit cu ce-a fost inainte si dupa ce-am facut noul contract, odata cu liberalizarea pietei...Am primit citatie sa platesc altfel voi fi actionata in instanta. Ar fi meritat sa merg inspre aceasta varianta, insa nu mai am nervi si rabdare pentru acest demers.
Angela
08.10.2021 14:17
Lipsa de respect pentru clienti: eu am stat o oră în frig să astept să mi se spună de ce am o factură de 1500 de lei, in condtiile in care consumasem la fel, iar doamna mi-a raspuns că nu e treaba ei, sa sun sau sa trimit mail mai departe. dee ce oi fi pierdut timpul la rand? iar cand am sunat am asteptat cateva zeci de minute ca sa ma preia un operator care mi-a spus ca nu are ce face...eu sunt hotarat sa ii dau in judecata si sper sa fim cat mai multicare sa be cerem drepturile
Costel
08.10.2021 15:27
lA PRIMII -4- commentatori ----- Societatea normala se bazeaza pe --ADEVAR- Intreb --cine a gresit ?? ha?? si a creiat lantul de nemultumiri -- daca muncesti desigur mai si gresesti dar trebuie sa-ti ceri iertare -- si sa repari greselile nu sunteti grofi pe mosie sa dati in cap celor ce va platesc facturile Sa va fie rusine handicapatilor mintali
09.10.2021 06:15
Si eu sint de aceeași părere cu predecesorul meu. Nesimțirea și dispretul este la mare cinste la ceausismul de la electrica. După ce stai afară ca un câine ( în frig, ploaie sau vant) iti arata un paznic / portar sau ce o fi el un cod QR site intreaba daca sti ce este ala ????
Portarul sau paznicul la vreo 60 ani si plătit din banii .... cui oare?
Chiar trebuie să ne înjosit atât încât, vorba mamei mele, pe banii mei nu ma rog la nimeni.
Rusine!
Tomy
09.10.2021 09:28
Frumos articol domnule Bako, nu știu cine are un tupeu mai jegos că dumneavoastră, sa scrie asemenea aberatii!
Dacă sunteți jurnalist aveți impresia ca puteți scrie orice, jigni pe oricine?
Claradi
09.10.2021 15:39
claradi -- pe ce lume traiesti??? in lumea care protejaza --legea marii-???? adica pestele mare inghite pe cel mic -- Au murit oameni la revolutie pentru ce ??? pentru drepturi egale si echitabile intre oameni -- dar tu vi cu -- tupeu jegos-- deci tu ai dreptul sa jignesti ( motivul??? ) dar cei ce stau la cozi in frig si ploaie pentru niste analfabeti care nu deosebeste numarul de cifre fiindca la ei ( astia angajati pe pile nu pe merite) 60--- egal cu 6000 Sa-ti fie rusine ticalosule marsh la cotet------ In state astia care nu deosebesc stanga de dreapta nu sunt angajati nici la matura---------- Te-ai simtit jignit desigur nu ai respect pentru nimeni -- fa-ti datoria si lasa pe altii sa te felicite pana atunci ciocu mic -- si sa stii ca presa e libera asa ca ---- ascunde-te.
mike
09.10.2021 21:02
Când am schimbat contractul, am trecut la alt furnizor. M-a convins tocmai serviciul pentru clienți care-l au și cum a decurs semnarea noului contract, exclusiv online. După ce citesc comentariile, nu mă pot decât felicita că nu m-am uitat la ăia 2 bani/kWh, cu cât erau mai scumpi ca Electrica
Erlkoenig
10.10.2021 04:12
Revin cu niste precizari pentru cei care gindesc la fel cu autorul articolului .Incontestabil multi avem probleme cu facturi incorecte. Articolul nu ajuta cu nimic. In fond e vorba de doua lucruri aparent diferite insa de fapt identice. Niste indivizi- lucratori la distribuitorul de energie si la un ziar cu pretentii de mare gazeta isi permit sa foloseasca pozitia in care se gasesc ca sa jigneasca si sa ne arate cit de educati sunt. Si unii si celalalt dau dovada de o lipsa crasa de respect pentru noi cei care suntem beneficiari activitatii lor .Adica cei care ii platim. Si care le suportam comportamentul de precupeata ofuscata cu comportament jegos. Si apropo pentru sintagma asta ar trebui sa ceri licenta domnule maistru D.B.
Dorin
10.10.2021 09:18
Ptr Mike

Frumos limbaj unde a-ti învățat sa scrieți asa elegant, bănuiesc ca ,,de loc,, sunteți dintr-o mahala, cătun sau ,,peșteră,, limbajul cam asta se învăța acolo, nici nu merita sa va răspund, marș de unde a-ti învățat sa scrieți, pardon sa scrijeliti!
Claradi
10.10.2021 09:38
Stimabile mike iti scriu numele asa cum il scrii si tu,fara majuscula apreciind sincer ca iti cunosti valoarea,.Felicitari! Dovedesti si ca stii care e stinga si o deosebesti de dreapta. Asadar ''in state'' ai o matura noua! Bravo! O meriti! Despre limba romana n-ar fi rau sa mai exersezi .In special la gramatica. Poate ca ai mai avansa cit sa fie suficient sa scrii corect. De citit citesti , nu prea intelegi- de pilda articolul si comentariile- dar asta e o chestie functionala si nu e vina ta. Atit a dat Domnul ! Revenind la vorba ta marsh la cotet si ciocu mic.Ti-ai dat cu stingul in dreptul dar ai grija sa nu te lovesti cu matura.
pentru mike
10.10.2021 16:30
Oare de ce cred ca tu lucrezi la Electrica din moment ce urmărești comentariile și revii cu o postare care nu aduce nimic nou fata de prima? Aveți ordin pe unitate sa contracarati comentariile celor care se plâng pe buna dreptate de bătaia voastră de joc?
@dorin
10.10.2021 17:51
-- Caradi -- eu de la tine am invatat sa jignesc asa ca tu esti profesorul meu iar la-- -pentru mike-- nu-ti face probleme pentru mine cu (,, matura ''am devenit --milionar in state ) -- cat despre limba romana -- scuze fiindca sunt in State de mai bine de 30 ani -- iar voi in Romania ati schimbat limba clonand-o cu cuvinte straine englezesti si mai nou turcesti Ce am impotriva voastra - va considerati sefi peste prostime si numai voi aveti dreptul sa jigniti -- nu uitati sunteti in - democratie si ca atare respectati legile morale si etice ca la randul vostru sa fiti si voi respectati -- Voi si cei de la Electrica trebueste sa va cereti iertare cetatenilor-- nu sa sariti de fund in sus cu toate ca --VOI ati creiat problema -- capish--
mike
10.10.2021 21:00
Din aceeasi categorie
Muzeul Astra

SEVIS

Vacanta Eurotrip
info
A.D.I. Eco Sibiu
EVENIMENT TV
Comunicat Carmangeria Imperial final
Licitatie publica

accentmedia