Tribuna
SEVIS
MOCĂNIȚA ȘI PRIETENII EI, DIN NOU PE CALEA SPERANȚEI
MOCĂNIȚA ȘI PRIETENII EI, DIN NOU PE CALEA SPERANȚEI
A trecut multă vreme din 2006, de când linia ferată îngustă dintre Agnita și Sibiu a devenit monument istoric împreună cu toate acareturile fostului CFR. De atunci s-au întreprins acțiuni și s-au făcut numeroase demersuri pentru ca acest monument să treacă în proprietatea Consiliului Județean Sibiu.

La multe am participat și eu și pe două, care mi-au lăsat un gust amar, chiar le-am inițiat.
Primul a fost o audiență la Ioan Cindrea, Președintele C.J. Sibiu, care ne-a primit, pe mine și pe Mihai Blotor, în holul de la intrare în clădirea C.J. și care, după ce ne-a ascultat ne-a umplut de bla – blauri și de niște promisiuni foarte vagi.
Al doilea a fost o întâlnire cu șase membri ai C.J., locuitori ai Văii Hârtibaciului conduși de Ioan Terea care au promis că vor rezolva problema și în acest sens au făcut o adresă formală către guvernul de la București, la care, după cum era de așteptat, n-au primit nici un răspuns.
De aceea îi felicit pe prietenii Mocăniței, care n-au încetat să renunțe la visul lor și au reușit o întâlnire la nivel guvernamental care le-a aprins din nou speranța.

  Am fost ieri la Ministerul Transporturilor împreună cu Mihai Blotor, președintele Asociaţiei Prietenii Mocanitei pentru a rezolva problemele ce trenează și se agravează de ani de zile și care îi împiedică să își îndeplinească visul. Mocănița trebuie să își recupereze patrimoniul și să primească investiții din fonduri europene pentru a avea un traseu turistic de poveste pe Valea Hârtibaciului și pentru a da o șansă de dezvoltare întregii regiuni.
Soluțiile prezentate de prietenii Mocăniței sunt un prim pas pentru a rezolva numeroasele probleme care țin pe loc acest proiect și vor avea susținere din partea viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Cătălin Drulă, secretarul de stat Adrian Covăsnianu și reprezentanții companiilor feroviare implicate în acest proces.
Vă prezint mai jos o parte din soluțiile discutate:
- Macazurile (schimbătoarele de cale), despre care am aflat nu demult că vor fi mutate în Mureș, rămân momentan în Sibiu.
- Pentru a reuși să acceseze fonduri europene nerambursabile este necesar ca dreptul de administrare sau proprietate pentru terenuri, linii să fie transferat la Consiliul Județean Sibiu printr-o Hotărâre de Guvern. În acest sens, CJ Sibiu a făcut demersuri din 2017 solicitând dreptul de administrare. Aceasta e cea mai viabilă soluție pentru a se putea investi în patrimoniul Mocăniței.
- Prietenii Mocăniței vor să ducă în hala din Hosman locomotivele mocăniței aflate în Sibiu și un vagon aflat în București în administrarea CENAFER. Dar pentru asta este nevoie de trecerea lor în proprietatea sau administrarea CJ. Reprezentanții CENAFER au fost de acord cu acest aspect și vom căuta cele mai rapide modalități de transfer.
- S-a găsit deschidere din partea CFR pentru a pune la dispoziție materiale și componente originale pentru restaurarea unei părți din traseul mocăniței
- Clădirile și proprietățile ce au fost în administrarea Societății Feroviare de Turism (actualmente în insolvență) și au fost vândute către persoane private în general fără documente care să respecte toate rigorile legale reprezintă una din problemele mai greu de rezolvat. Multe dintre ele sunt monumente istorice dar au fost și sunt modificate ilegal de cei care le au în proprietate. Aici așteptăm ajutor din partea administratorului judiciar.
Au mai rămas aspecte de rezolvat dar am făcut primii pași în această lungă epopee care părea fără final fericit. Suntem alături de „Prietenii Mocăniței” și vom continua pe acest drum oricât de complicat ar părea.

Adrian Echert





comentarii
2 comentarii

De ce nu căutați să regândiții tot traseul, dacă vorbim aici de istorie ... Cu ce este mai frumos cel spre Agnita și la Vurpăr nu! Știți ce ar putea reprezenta astăzi refacerea Drumului Vânătorilor? Bani europeni exstă; de ce nu vă înconjurați de cei care pot accesa prin proiect fondurile uniunii? Îndrăzniți și refaceți traseul spre Vurpăr, căci noul primar (nu ca cel vechi, fără educație) este deschis la asemenea acțiuni ce-i pun în valoare comuna. Inițiativa este valoroasă, dar, finalizați, nu pierdeți timpul și banii. Este foatre simplu. Fi-ți pregătiți înainte de a intreprinde ceva, nu vă lăsați învinși de cei de sus care nu au argumente; sunt mult mai proști și neștiutori ca voi.
Sbarcea Nicolae
23.02.2021 14:46
mocanita poate deveni brand al judetului
oricum din 2006 nu o vrut nimeni(la fel ca si cu fostul tribunal de pe victoriei)
sinele nu mai sint,locomotivele nu prea,vagoanele nimic,fonduri europene(se pare ca sint) dar trebuie accesate
-am fost in 2018 cu mocanita din viseu,superb acolo cum de so putut?
andrei v
26.02.2021 22:35
Din aceeasi categorie
Electrica Furnizare

publicare anunturi

Somarest

SEVIS

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia