Liceul de Artă Sibiu se numără printre participanții programului de transformare a școlilor „Povestea”, dezvoltat de “Wellbeing Institute” și “Mind Education” în parteneriat cu “Transylvania College” și “Școala pentru cuplu”.
Programul Povestea este un proiect unic care vine în sprijinul elevilor, profesorilor, directorilor, personalului administrativ și părinților din școlile din România, pentru transformarea acestora în comunități ale încrederii, bunătății și bucuriei. Astfel, școala va scrie astfel unul dintre capitolele ,,Poveștii”, creând o comunitate prin artă, cu artă, pentru artă.
Programul „Povestea” a luat naștere din dorința de a transforma școlile care sunt niște medii cu un nivel foarte mare de stres, anxietate și neîncredere, în care sănătatea emoțională și mentală sunt ignorate atât în cazul copiilor, cât și al adulților – în medii în care copiii se simt în siguranță, au încredere în forțele proprii, iar părinții și profesorii învață să fie prezenți din punct de vedere emoțional în rolurile lor și în viețile copiilor. Programul “Povestea” construiește comunități sustenabile care vor dezvolta liderii de care România are nevoie.
„În foarte multe școli procesul de predare-învățare este încă centrat în jurul profesorului. De aceea, profesorii și părinții au nevoie de sprijin pentru a învăța să răspundă nevoilor emoționale ale copiilor și adolescenților. Conduc de șapte ani școala privată Transylvania College, iar viziunea noastră este să creștem prin relații sănătoase, iar adulții din jurul copiilor sunt adevărate modele pentru copii. Am creat Wellbeing Institute și Programul ‘Povestea’ pentru că ne dorim ca fiecare școală să aibă acces la aceste resurse și să se transforme în locul în care copiii învață să aibă curajul și puterea să-și asume propria viață, să se reinventeze și să fie împliniți”, spune Ruxandra Mercea, director general Transylvania College și co-fondator Asociația Wellbeing Institute.
Alături de 54 de unități de învățământ
Liceul de Artă Sibiu a intrat în Programul „Povestea” alături de alte 54 de unități de învățământ în urma unui proces de selecție în care au avut prioritate primele instituții de învățământ înscrise, iar existența unui grup de două-trei școli interesate din aceeași zonă a constituit un avantaj.
„Ne bucurăm că există atât de multe școli dornice să facă o schimbare în România. Ne bucurăm să vedem că tot mai mulți directori de școli și profesori își doresc să se dezvolte pentru a susține dezvoltarea armonioasă a elevilor lor. Suntem norocoși să putem implementa programul nostru în tot mai multe școli cu ajutorul finanțărilor private, venite atât de la persoane fizice, cât și din partea persoanelor juridice, care înțeleg că investiția în educație este o investiție în viitor”, precizează Ciprian Ghișa, co-fondator Asociația Wellbeing Institute și director școală (linia română) Transylvania College.
Școala încrederii
În primii doi ani, Liceul de Artă va beneficia de intervențiile de bază care se adresează în principal profesorilor și echipei administrative, care vor înțelege ce trebuie să transforme în cultura clasei și în relațiile dintre ei (fie cu copiii, colegii sau părinții). Urmează un audit, ale cărui concluzii vor contura un plan de intervenții specific comunității pentru următorii doi ani. În ultimul an, reprezentanții fiecărei școli urmează să demonstreze că își doresc și pot să susțină transformarea din școală și să obțină certificarea de „Școala încrederii”. Această certificare se păstrează atâta timp cât unitatea de învățământ va reuși să susțină în continuare transformarea din școală și să contribuie la dezvoltarea altor școli din comunitate.
Programul Povestea include tot ceea ce înseamnă o transformare sustenabilă: livrare – implementare – reflectare – certificare – evaluare (intervenție).
„Programul ‘Povestea’ ne amintește cât de importantă este sănătatea emoțională pentru dezvoltarea fiecăruia dintre noi și pentru construirea unor comunități ale binelui și încrederii reciproce, care să evolueze constant. ‘Povestea’ luptă pentru ca sănătatea emoțională și mentală să nu mai fie ignorate în școlile din România, ci să devină o prioritate în instituțiile de învățământ. Profesorii trebuie să învețe să contribuie la dezvoltarea relațiilor în comunitățile în care muncesc și trăiesc, iar părinții trebuie să li se alăture pentru a înțelege împreună ce nevoi au copiii pentru a crește sănătos”, explică Domnica Petrovai, psihoterapeut, fondator “Mind Education” și “Școala pentru cuplu”.
Un (alt) sibian în România Educată. Elena Lotrean: „Este periculos să fim proști” |
Cum și cine a salvat Compa după 1989: de la IPAS-ul de stat, la privatizare, listare la bursă și performanță |
TRIBUNA, din interior. Emil David, interviu-eveniment: de la Slavici, la patroni – via PCR |
Drone, artificii, muzică și luna plină, au făcut senzație pe cerul orașului în prima seară de FITS |
S-a deschis trecerea peste calea ferată de pe Calea Turnișorului |
Hotelul de Gheata de la Balea lac |
Ansamblul "Cindrelul |
Asfalt de autostrada pe Calea Poplacii |
Film prezentare |