Tribuna
European Best Destinations
Directorul CCD Sibiu își caută dreptatea la ministrul Educației: "Vocația noastră este să fim dascăli, nu plimbători prin tribunale”
Andra MARINESCU
2737 vizualizari
Directorul CCD Sibiu își caută dreptatea la ministrul Educației:
© Razvan NEGRU
Alexandru Dumbravă, directorul Casei Corpului Didactic din Sibiu, a primit calificativ nesatisfăcător la evaluarea anuală realizată de Ministerul Educaţiei. Calificativul obţinut de managerul CCD vine în contextul în care instituția are în derulare patru proiecte POCU, ce însumează în total aproximativ cinci milioane de euro, ceea ce face ca CCD să se situeze pe primul loc în ţară în privinţa absorbţiei de fonduri europene. Zilele trecute, Alexandru Dumbravă a trimis o scrisoare deschisă adresată Ecaterinei Andronescu, ministrul Educației, cerând explicații pentru situația dată.

 

Directorul CCD Sibiu a contestat primul calificativ și spune că a retrimis, la acel moment, tot dosarul complet.

"Presupunând că primul dosar a fost trimis poate fără toate documentele şi clarificările, atunci când am retrimis documentaţia am studiat cu atenţie fiecare hârtie şi am trimis toate documentele necesare pentru o evaluare corectă. Dar şi după contestaţie rezultatul a venit exact acelaşi, copie la indigo ca primului rezultat. Oare cât de scăzută este activitatea CCD Sibiu în raport cu a celorlalte din ţară, încât să existe o asemenea diferenţă de apreciere între ele? Se pare că aşa a trebuit să fie rezultatul, tot NESATISFĂCĂTOR. Nu BINE, nu SATISFĂCĂTOR, ci NESATISFĂCĂTOR, pentru că doar astfel pot fi înlocuit din funcţie. Curios, în trecut am trimis documentaţia asemănătoare şi am obţinut FOARTE BINE. Cu toate că suntem primul CCD din ţară la nivelul performanţelor, s-a considerat că managementul meu nu a fost unul bun. Probabil că cineva şi-a dorit foarte mult acest post şi de aceea a trebuit să primesc eu un calificativ în urma căruia să fiu schimbat! E păcat că ar putea avea de suferit proiectele aflate în derulare, proiecte de care beneficiază 1.500 de copii", declara pentru TRIBUNA Alexandru Dumbravă la finalul lunii mai.

Atunci, în ajutorul lui, au sărit colegi din învățământ, care au redactat o scrisoare de susţinere semnată de aproximativ 500 de angajaţi ai unităţilor de învăţământ sibiene. Scrisoarea i-a fost înmânată ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, pe 24 mai, cu prilejul vizitei acesteia la Sibiu.

În lipsa unor răspunsuri, Alexandru Dumbravă a redactat recent o scrisoare pe care a trimis-o Ecaterinei Andronescu, ministrul Educației.

 

Redăm mai jos conținutul integral al scrisorii lui Alexandru Dumbravă către Ministerul Educației Naționale:

 

Stimată doamnă Ministru al Educației Naționale,

În calitate de cadru didactic, director al Casei Corpului Didatic Sibiu și părinte, mă adresez dumneavoastră. Am aflat cu uimire și stupoare că, la evaluarea anuală a activităţii mele manageriale, comisia întrunită la Ministerul Educației Naționale a acordat un punctaj insuficient continuării actualului proiect managerial. Aprecierea a vizat rezultatele înregistrate în anul școlar 2017-2018. Această evaluare vine, în mod paradoxal, într-un an în care s-au înregistrat cele mai numeroase şi importante evenimente educaționale şi proiecte cu finanțare europeană din ultimii ani, organizate și derulate de această instituţie, sub mandatul și directa mea coordonare.

  1. Pentru a veni în sprijinul beneficiarilor principali ai educației, elevii, CCD Sibiu a semnat și derulat, în calitate de beneficiar, 4 proiecte de finanțare pe POCU, două pe Profesori motivați în școli defavorizate și două pe Școala pentru toți. Aceste proiecte, ce însumează peste 5 milioane de Euro fonduri europene, necesită un volum imens de muncă, au ca beneficiari peste 1500 de elevi din comunități defavorizate ale județului Sibiu, precum și peste 700 de cadre didactice din județele Sibiu, Cluj, Mureș și Iași, și au nevoie de toată liniștea și energia echipei de la CCD Sibiu pentru a putea fi duse la bun sfârșit.
  2. Tot pe fonduri nerambursabile, CCD Sibiu a derulat două proiecte Erasmus+, consecutiv, prin care metodiștii și formatorii CCD Sibiu au beneficiat de 20 de mobilități.
  3. O activitate inovativă a CCD Sibiu a fost organizarea mai multor cursuri de formare externă pentru cadrele didactice din județul Sibiu, instituția primind pentru aceste activități premiul de excelență la gala EduManager, premiu înmânat chiar de către ministrul educației din acea perioadă.
  4. Un alt moment important l-a constituit participarea directorului CCD Sibiu, împreună cu o delegație a MEN și sub organizarea Institutului Francez, la o vizită de studiu la Lyon, pe domeniul formării profesionale în turism. Această vizită s-a finalizat cu încheierea unui parteneriat, la Consulatul României la Lyon, între CCD Sibiu, Asociația franceză a liceelor din hotelărie și turism și Asociția română de turism, prin care CCD Sibiu intenționa la acel moment să devină formator național pe acest domeniu. Urmare a acestui fapt, s-a înfiintat, cu sediul la Sibiu, ARLITH – Asociatia Română a liceelor de turism si hotelarie, care doreste să dezvolte la Sibiu activitati de formare si parteneriate cu institutii de prestigiu din România și Europa, pentru cei care predau in acest sector al industriei ospitalitatii și pentru dezvoltarea acestui sector al economiei care are atât de multă nevoie de personal calificat.
  5. Infrastructura instituției a fost dezvoltată și modernizată constant, putând astfel să organizăm Simpozionul LaBel Franc Education, la care, timp de 4 zile, au participat 140 de profesori și inspectori de limba franceză din 10 țări ale Europei de Est. A fost un adevărat exercițiu de rezistență, organizare, muncă de echipă și dăruire a tuturor angajaților și colaboratorilor CCD, finalizat la superlativ.
  6. Și în domeniul cursurilor oferite cadrelor didactice din județ - principala activitate a oricărei Case a Corpului Didactic fiind acreditarea și organizarea de cursuri de formare continuă pentru cadrele didactice - dacă în anul școlar 2016-2017 erau 8 cursuri acreditate, acum CCD Sibiu oferă 20 de cursuri acreditate, 12 dintre ele fiind acreditate în anul școlar 2017-2018.
  7. În anul 2016, am preluat o instituție angrenată în mai multe procese, unele dintre ele pentru datorii neplătite de ani de zile. La finalul lunii decembrie 2018 au fost plătite, cu sprijinul MEN, toate sumele imputate, aducând CCD Sibiu in situația in care, în prezent, nu mai are nici o datorie. De asemenea, viitorul centru de perfecționare, unicat in România, are cale liberă din punct de vedere juridic să fie finalizat.
  8. Anul CENTENAR a fost cu adevărat un an al sărbătoririi unirii tuturor românilor, primind la CCD Sibiu vizita a peste 50 de cadre didactice din școli din Republica Moldova. Apoi, în luna aprilie, CCD Sibiu a organizat cursul România Centenar, în parteneriat cu Direcția de Educație, Tineret și Sport Chișinău, participând la acest schimb de experiență 60 de dascăli și directori de școli din Sibiu și peste 100 din Chișinău. Iar sărbătorirea a continuat în cu o vizită organizată în Bucovina de Nord la invitația Asociației cadrelor didactice de etnie română din Ucraina. Practic, s-a venit în întâmpinarea Protocolului de colaborare între MEN și Ministerul Educației al Republicii Moldova pentru anii de învățământ 2016-2019.

CCD Sibiu a organizat anual Conferințe naționale de o înaltă ținută științifică, proiecte interesante la care au participat mii de elevi din toată țara, a fost în permanență partenerul pe care cadrele didactice din Sibiu s-au putut baza oricând. Nu au existat situații care să fie cerute și să nu fie trimise la timp, nu au existat solicitări ale MEN/ISJ la care să nu ne dăm tot concursul.

Pas cu pas, această instituție a încercat să devină ceva mai mult decât era, să devină cu adevărat o casă în care fiecare cadru didactic să se simtă prețuit, respectat și valorificat. Credem că, dincolo de sute de hârtii mai mult sau mai puțin importante, aceste lucruri ar putea fi cele care să justifice cu adevărat existența acestei instituții, Casa Corpului Didactic.

În acest context, este de neînţeles cum se poate evalua negativ un an managerial de o asemenea anvergură şi consistenţă.

Îmi exprim dezamăgirea și indignarea faţă de această situaţie, care denotă o judecată ce nu are nimic de-a face cu criteriile profesionale. Îmi exprim dezamăgirea față de calitatea umană a unor indivizi care au înțeles să se supună probabil unor indicații ce nu aveau legătură cu nimic din ceea ce am făcut, ci mai degrabă cu ceea ce, poate, nu am dorit să fac. Precizez că tot ceea ce am dorit să fac a fost educație și management educațional. Pe acest post nu m-a instalat nici mama, nici tata. L-am ocupat printr-un concurs la care, bănuiesc, nu a fost nimeni oprit să participe. Iar cei care acum doresc acest post ar trebui să fie sfătuiți să aibă decența să se apuce de învățat sau de făcut planuri manageriale pentru a-l ocupa, iar nu să fie sprijiniți în activități lipsite de etică și departe de granița normalității și a bunului simț. Totuși, aparținem unui minister care ar trebui să promoveze educația și performanța, nu lipsa lor.

De 20 de ani, am ales să îmi pun priceperea, timpul și energia în slujba ridicării, prin educație, a neamului românesc. În acești ani, în calitate de professor, director de școală și director de CCD, am inaugurat câteva grădinițe, adesea cu sprijin financiar din donatii externe și fără nici un sprijin de la statul roman, am dezvoltat școli și am participat la modelarea unor caractere frumoase. Am dezvoltat sau participat la zeci de proiecte, în special în zona atât de sensibilă a combaterii abandonului școlar. Am crezut și încă mai cred că doar un popor educat este capabil să iși croiască propriul destin, să discearnă între bine și rău, să fie stăpân pe soarta lui.

Apreciez faptul că mi-ați răspuns de fiecare dată la apelurile telefonice, din păcate pentru a concluziona că nu prea mai există procedură pentru a anula un eventual abuz în serviciu, și că singura mea șansă o reprezintă justiția. Cred că ar fi fost normal să aveți competența de a anula un eventual abuz în serviciu al angajaților din instituția pe care o conduceți, atunci când îl constatați, iar oferirea unui tratament corect și egal de către acești angajați ar trebui să fie o sarcină pe care fiecare conducător de instituție să și-o asume. Nu îmi doream să mă îndrumați către o justiție poate prea mult blamată, dar căreia totuși îi recunoșteți rolul de salvator, atunci când statul, prin angajații ministerului pe care îl conduceți, se dedă la abuzuri, ci mi-aș fi dorit ca dreptatea și reabilitarea să vină de la dumneavoastră. Poate că acesta este de fapt statul paralel atât de des invocat de unii politicieni: statul funcționarilor rupți de orice realitate, care nu produc nimic mai mult decât hârtii fără de folos, prin care să ne ucideți, încet, dar sigur, pe cei care încă, de la firul ierbii, mai incercăm să sperăm și să creștem România frumoasă de mâine.

 

Stimată doamnă Ministru,

Vocația noastră este să fim dascăli, nu plimbători prin tribunale. Iar, în calitate de dascăl și părinte, încă  mai cred că trebuie să îi învățăm pe copii ce este normalitatea, respectul, dragostea de țară, empatia, dragostea  pentru lucrul bine făcut, onoarea și verticalitatea. Să îi învățăm unde este teatrul, biblioteca, muzeul, universitatea sau uzina în care se vor simți împliniți, iar nu unde se află tribunalul.

Suntem asaltați mereu de situații peste situații și, chiar dacă suntem tot mai tehnologizați de la an la an, volumul de muncă este tot mai mare. Adesea, ne sunt treziți copiii din somn, la ceas târziu în noapte, pentru cine știe ce hârtii venite cu întârziere și la care trebuia răspuns ieri.

An de an, pierdem zile întregi sau săptămâni pentru a întocmi tot felul de dosare de evaluare, dosare care, după cum am constatat, nu au nici o valoare reală. Sunt zile în care, în cel mai rău caz, decât să muncim degeaba, mai bine ne-am odihni. Deși nici aici nu stăm bine și suntem cu miile cei care nu am văzut de ani de zile un concediu de odihnă sau zile libere în compensare pentru toate sărbătorile și orele suplimentare derulate benevol.

De asemenea, vă amintesc că, cei care au trecut niște concursuri de ocupare a unor posturi, au venit cu niște oferte manageriale pe 4 ani. Păi, în această situație, de ce nu așteptați să ducem mandatele la capăt și apoi să faceți evaluarea de cuviință? Bănuiesc că, pe parlamentarii aleși pe mandate de patru ani, nu îi evaluează nimeni la finalul fiecărei sesiuni parlamentare. Deci, de ce suntem discriminați?

La final, doresc să vă mai adresez câteva întrebări:

1. Dacă tot ați cam constatat că evaluarea activității mele manageriale pentru anul școlar 2017-2018 nu este ceea ce trebuia să fie, ce măsuri ați luat împotriva celor două comisii care au evaluat inițial și apoi la contestație dosarul?

2. Ați trimis corpul de control să cerceteze un evident abuz în serviciu?

3. Credeți că în Finlanda, că tot aveți consilier specialist în învățământul din Finlanda, un astfel de lucru s-ar fi întâmplat? Cineva ar fi încercat să vadă dacă nu cumva lipsește vreo hârtie, ca să te penalizeze repede, sau doar ar fi dorit să vadă ceea ce s-a făcut în mod real?

4. Credeți că este normal un astfel de sistem care, odată ce ai fost evaluat cu orice alt calificativ decât 'Foarte bine', chiar și la modul corect, te scoate pe o perioadă de cinci ani pe tușă, statul roman spunându-ți că nu mai are nevoie de serviciile și de experiența pe care ai acumulat-o? Aveți chiar atât de mulți specialiști, chiar și în accesarea de fonduri europene, încât să vă permiteți să vă dispensați de noi, cei declarați incompetenți? Dacă da, nu ar trebui aplicat acest sistem și în politică? Intreb, căci nu mă pricep la politică și, se pare, nici la management educațional.

5. V-ați gândit vreodată ca, în astfel de situații în care ajungeți să fiți total neputincioasă în fața unor boroboațe ale angajaților ministerului (voite sau fără intenție) ori să rezolvați problema, în calitate de șef de instituție, ori să vă dați demisia? Vă garantez că, orice director de școală, într-o astfel de situație, rezolvă problema. Iar apoi, pleacă acasă pentru că a permis să se întâmple.

Cu dragoste pentru România, pentru copiii, părinții și dascălii care încearcă să o facă tot mai frumoasă în fiecare zi,

Alexandru Dumbravă

Român, dascăl și părinte"





comentarii
2 comentarii

Felicitări, Domnule Director Alexandru Dumbravă! Rămâneți in picioare, rămâneți omul si dascălul care sunteți!
In cazul in care contestația dvs. nu va primi un răspuns corect, lăsați-i ! NU LE FACEȚI JOCUL. Veți fi mâhnit dar nu intrați pe "terenul" lor murdar, veți obosi, vă veți scarbi si va puteți chiar îmbolnăvi (există precedent...).
Este o țară în derivă, bolnava, care îsi sfarteca cu nebunie tot ce are de valoare. Mediocritatea, ipocrizia si compromisul au devenit mod de viață aproape generalizat. Si chiar dacă exista capacitate si inteligenta, sunt lipsite de onestitate si de caracter. Pentru că au uitat ce înseamnă ADEVARUL, CINSTEA SI OMENIA. Nu se mai practică, sunt desuete. Nebunii !!! DUMNEZEU nu este desuet, EL este Acelasi, ieri, azi si in veci. Si nu se lasă batjocorit.
Nu poate să mai dureze mult această batjocură a adevaratelor valori, această degradare continuă a calității umane ...
un profesor
12.07.2019 23:50
Aveti dreptate domnule -profesor- dar doar cu niste cuvinte si fara curaj de a da numele pe fata , nimic nu se va urnii din loc -- fiindca hotilor nu le e frica de vorbe, ci de sape ascutite date in capul lor
mike
14.07.2019 00:03
Din aceeasi categorie
Palatul Brukenthal Avrig

Electrica Furnizare

sevis

Q-House

publicare anunturi

Vacanta Eurotrip
info
Licitatie publica

accentmedia