Tribuna
European Best Destinations
Investiţii în viteza a noua
Daimler construieşte o nouă fabrică la Sebeş
Daimler construieşte o nouă fabrică la Sebeş

Sibienii interesaţi să lucre­ze în producţia industrială de vârf vor avea un nou punct de interes la graniţa de vest a judeţului după ce, în urmă cu câteva zile, concernul ger­man Daimler a inaugurat la Sebeş lucrările de construire a unei noi fabrici în care vor fi montate cutii de viteze automate de ultima generaţie cu 9 trepte pentru automobilele Mercedes-Benz.
Ceremonia oficială de a­şe­zare a primei pietre a avut loc în prezenţa premierului Victor Ponta, a ambasa­do­rului Germaniei în România, Werner Hans Luk, şi a nu­meroşi reprezentanţi ai au­torităţilor locale şi centrale. Din partea concernului Daim­ler au participat Markus Schäfer, membru al boar­dului de administraţie al Di­viziei Mercedes-Benz Cars, Bernd Krottmayer, director executiv al fabricilor Star Assembly şi Star Transmission, şi Peter Schabert, şef al Pro­ducţiei de Transmisii şi al fa­bricii din Untertürkheim, un­de se produc automo­bilele Mercedes-Benz.
Inaugurarea a marcat în­ceputul lucrărilor de con­strucţie la o hală principală cu o suprafaţă de 43.000 me­tri pătraţi însoţită de con­strucţii auxiliare, dispuse pe un teren de 80.000 metri pătraţi. Aceasta este o nouă etapă a investiţiei care tota­lizează peste 300 de mili­oane de euro, făcută de con­cernul Daimler în România, care const[ până acum în două fabrici Star Assembly şi Star Transmission, care func­ţionează la Cugir şi la Sebeş. Noua fabrică va crea peste 500 de locuri de muncă nu­mai în prima etapă.
Perspectivele pentru piaţa muncii din regiune nu se o­presc aici, susţine Markus Schäfer, membru al boar­dului de administraţie al Diviziei Mercedes-Benz Cars: „Noile capacităţi de montare din Sebeş completează în mod optim producţia de la fabrica noastră din Untertürk­heim şi contribuie într-o mă­sură importantă la profita­bilitatea fabricaţiei noastre interne. Avem o cerere atât de mare de cutii de viteze performante încât fabrica din Germania nu mai face faţă, aşa încât nu m-ar mira ca, în câţiva ani, noua fabrică de la Sebeş să ajungă la 2000 de angajaţi”, a precizat Schäfer la ceremonie.
Creşterea investiţiilor înce­pute în 2001 a fost una na­tural[ şi totuşi spectacu­loasă. „Cine ar fi crezut acum 13 ani, când am venit în Ro­mânia, că dezvoltarea va fi atât de solidă?!” a exclamat  Bernd Krottmayer, director executiv al fabricilor Star Assembly şi Star Transmission, care a adăugat că lucrările de construcţie la noua fabrică vor dura 1 an, după care în 2015 vor fi montate şi testate utilajele iar în 2016 va începe gradual producţia, pe mă­sură ce liniile de producţie şi asamblare se vor dovedi funcţionale. Scurtul discurs al lui Krottmayer a fost rostit într-o foarte corectă limbă română, ceea ce a impre­sio­nat şi a convins publicul că aces­ta nu-şi consideră şe­derea în România o simplă vizită de muncă, ci o miză serioasă de viaţă.
O miză din care premierul Victor Ponta consideră că şi partea română câştigă foarte mult: „România a avut în ulti­mul an o creştere importantă în industria auto europeană şi am reuşit să intrăm printre cei mai mari 10 producători auto de pe continent. Este un domeniu pe care dorim să îl consolidăm în continuare. O astfel de investiţie atrage alte investiţii, contribuind la crea­rea unor noi locuri de muncă şi la creşterea nivelului de trai al românilor”.

O ceremonie automatizată
Pentru a se menţine în ton cu fabrica, în ale cărei linii de producţie au loc procese de montaj cu un înalt grad de automatizare, reprezentanţii firmei Star Transmission au dorit să ofere numeroşilor par­ticipanţi o ceremonie ba­zată pe acest gen de teh­nologie. Astfel, oficialii Daimler împreună cu autorităţile au urmărit împreună cu în­treaga asistenţă cum, la apă­sarea unui buton, piatra de temelie a noii fabrici a apărut din podium printr-o trapă, ri­dicată pe o platformă hidrau­lică.
Drept piatră de temelie a fost ales un bloc mare de granit, în greutate de peste o jumătate de tonă, adus dintr-o carieră din regiune. Piatra va fi amplasată la intrarea în noua hală de producţie. În blocul de granit fusese anterior executată, cu ajutorul unei freze, o cavitate specială în care oficialii Daimler şi in­vitaţii au introdus, conform tra­diţiei, diferite obiecte sim­bolice pentru a marca înce­putul lucrărilor de construire a noii fabrici: o roată dinţată din componenţa cutiilor de viteze automate, o emblemă a automobilelor Mercedes, planul noii fabrici, un ziar în care a apărut un articol des­pre noua investiţie, o diplo­mă de atestare a începutului lucrărilor şi o punguţă cu bani. Ultima sarcină i-a fost distribuită, spre hazul asis­tenţei, chiar premierului Victor Ponta, care mai târziu a explicat râzând că ajutorul de 37,4 milioane de euro, pe care statul român l-a acordat investiţiei Star Assembly, se va întoarce înapoi la buget sub forma locurilor de mun­că, a salariilor şi a taxelor şi impozitelor plătite de inves­titor.

Portret: Star Transmission şi stelele sale - cutiile de viteze cu 9 trepte
Filiala Daimler, Star Transmission SRL a fost înfiinţată în anul 2001, de când a în­ceput la Cugir producţia de roţi dinţate, axe şi compo­nen­te pentru motoare, cutii de viteze şi sisteme de direcţie. Tot la Cugir a fost instalat un centru de instruire şi centrul de tehnologii care are în sar­cină producţia de prototipuri.
La Sebeş a început iniţial, în 2013, montajul cutiilor de viteze automate cu 5 trepte, după care, anul acesta au intrat în montaj una din stelele transmisiilor: modelul 7G-DCT cu dublu ambreiaj.
În noua fabrică vor fi asam­blate adevăratele staruri ale viitorului, respectiv cutiile de viteze 9G-TRONIC de la Mer­cedes-Benz. Aceasta este prima cutie automată din lume cu nouă trepte şi con­ver­tor de cuplu, care echi­pează automobilele de ga­mă premium (şi în viitor şi de gamă medie). Aceste cutii de viteze oferă un confort ex­tra­or­dinar la condus, schim­barea aproape impercep­tibilă a vitezelor şi accelerări rapide.
După anul 2016, în mo­mentul în care fabrica de la Sebeş va funcţiona la capacitate totală, aceasta va avea un stoc de aproximativ 9000 cutii de viteze care vor putea fi livrate în orice moment.
Angajator de viitor

Reprezentanţii Star Transmission & Star Assembly sunt conştienţi că, deşi fo­losesc în montaj şi roboţi de înaltă precizie, activitatea nu se poate desfăşura fără con­tribuţia decisivă a oamenilor şi şi-au propus atragerea şi pregătirea unui număr mare de angajaţi. În perspectiva deschiderii noii fabrici, can­di­daţii la angajare vor fi se­lectaţi şi pregătiţi sau spe­cializaţi în cursuri de câteva luni desfăşurate în Germa­nia, la Untertürkheim. Fabri­ca va funcţiona la capacitate completă în anul 2017, când se va lucra în trei schimburi.
Fabricile concernului Daim­ler pot reprezenta po­sibile locuri de muncă nu numai pentru locuitorii din Alba Iulia, ci şi pentru popu­laţia din localităţile din zona de vest a judeţului Sibiu, iar elevii din zonă au şansa în­scrierii în sistemul de învăţă­mânt dual, în care pregătirea se face combinat într-o şcoală profesională şi în prac­tică la angajator. Star Assembly şi Star Trans­mission au atras deja la lucru sibieni (tehnicieni, adminis­tratori), care fac naveta zil­nică între Sibiu şi Sebeş. Am verificat şi noi: pe autostradă (chiar cu tronsonul lipsă), drumul durează 35-37 de mi­nute între nodul Sibiu Vest şi Sebeş.
Pentru a oferi angajaţilor cele mai bune condiţii de muncă, Star Transmission oferă de la sfârşitul anului 2013 un program de îngrijire a sănătăţii. La cabinetul me­dical din cadrul fabricii an­gajaţii beneficiază de con­troale medicale gratuite, iar o dată pe săptămână, de con­sultaţii la medicii spe­cialişti, printre care cardio­logi, dermatologi şi nutri­ţionişti.
Tot în 2013, în fabrici a fost inaugurată câte o „cafetaria”: cantine pentru personal, amplasate în cl[diri moder­ne, luminoase, cu pereţi în­tregi din sticlă, cu mobilier de designer şi cu terasă. „Ideea noastră a fost de a oferi an­gajaţilor o masă caldă şi de a crea o atmosferă de lucru plăcută. Aşa cum se spune în Germania că «dragostea trece prin stomac», suntem convinşi că şi cheful de mun­că tot pe acolo trece”, a glu­mit Bernd Krottmayer, direc­torul executiv al fabricilor. În afară de băuturi răcoritoare şi cafea, cantinele oferă un prânz format din trei  feluri de mîncare, la preţuri foarte re­duse (5 lei), subvenţionate de firmă, pentru angajaţii care plătesc cu un card special.

Marius CONSTANTIN




comentarii
8 comentarii

si era un mare sibian care aparea pe toate televiziunile locale si il ifiera pe ,boteesh ca de ce modernizeaza aeroportu si ca se duce in bundestang s-a reclame ,acum ai aflat de ce a fost modernizat ,patronu de la draimlar face pina la ,sibiu 2 ore si de la sibiu pina la sebes pe viitoarea autostrada o jumatate de ora deci intotal din germania pina la sebes face 2 ore jumatate ,raspunsul datil singur ,felicitari ,johannis iai salvat si pe amarasteni aia de la sebes ,asteptam noi sibieni si fabrica de asamblare a mertanelor in judetu nostru ,s-a vezi atunci cum da bubele pe mitici si nu numai
unu
08.04.2014 04:15
Ia uite... si primarul de acolo nu e sas! Am impresia ca batutul pe burta dintre Herr Klaus si Frau Merkel exista doar in visele erotice ale ovreiului!
Goebbels
08.04.2014 08:08
Trei feluri de mancare, 5 lei. Se poate veni si cu pachet de acasa : pita,slana,ceapa ( invelite in ziar ).
abc
08.04.2014 13:25
Nemtii au deschis la Sebes fabrica pentru ca au observat nivelul de inteligenta sibian,citind comentariile unora ca comentaristul de serviciu[UNU].
Trumpet
08.04.2014 16:24
Venirea in zona e pe baza unor studii de eficienta facute in concerne ca simens, continental, sews care relateaza un numar mic de rebuturi si costuri imime pe unitatea de produs. Da voi sigur nu ma credeti ca voi stiti mai bine . HiHiHI
ab4
08.04.2014 17:39
D=le Iohanis,in loc sa stai si sa te guduri pe langa cadavrele politice din PNL mai bine ai cauta sa mai aduci ceva investitori seriosi si puternici in Sibiu.Sibiul are inca destui oameni care ar putea muncii si astfel ar creste bunastarea tuturor dar in primul rand a lor.
Sibian fara loc de munca,
08.04.2014 18:44
Copy paste si transportul cu elicopterul la inaugurari...trist , dar adevarat...restul prostilor raman sa circule pe drumurile patriei
adiarc
08.04.2014 20:46
Voi ati gandit vreodata de ce Daimler vine tocmai la Sebes ? Aeroportul Sibiu , Autostrada , Parcul industrial Hunedoara foarte important (Drexelmaier) poate ati auzit. Salarii mici , Guvern fara pretentii...etc Ca concluzie , incet incet se dezvolta INFRASTRUCTURA romaneasca , chiar daca voi nu o vedeti.
Goguta
08.04.2014 21:53
Din aceeasi categorie
Palatul Brukenthal Avrig

Electrica Furnizare

sevis

Q-House

publicare anunturi

Vacanta Eurotrip
info
Licitatie publica

accentmedia