Tribuna
Constructorii lucrează la autostrada Sibiu-Orăştie şi pe ger
Sorana MAIER
9417 vizualizari
Constructorii lucrează la autostrada Sibiu-Orăştie şi pe ger
Echipele muncesc în aceste zile la viaduct, la fundaţia unui pasaj peste calea ferată şi la taluzări. Încă nu este rezolvată problema alunecărilor de teren, care vor întârzia finalizarea lucrărilor.
Firmele care lucrează la construcţia auto­străzii Sibiu - Orăştie nu au oprit şantierul nici în aceste zile geroase şi spun că mai continuă lucrările în zone în care se poate interveni şi pe o astfel de vreme.
Managerul de proiect Dan Grozav, care răspunde de lotul III al autostrăzii, spune că nu au oprit lucrările nici în perioada sărbătorilor, iar acum se lucrează la fundaţia unui pasaj peste calea ferată, la viaductul de la Aciliu, dar şi la taluzări.
Lotul III are însă probleme legate de alunecări de teren, iar soluţia tehnică nu este încă rezolvată şi lucrările sunt întârziate.
"Întârzierile sunt cauzate de alunecările de teren, încă nu avem soluţia aprobată", spune Grozav.
 Lotul III, care are o lungime de 22 de kilometri, este în dificultate din cauza unor alu­necări de teren din zona Apoldu de Sus, unde au apărut mişcări masive de pământ care nu au putut fi prevăzute de la stadiul de ofertare. Problema este că intervenţia în cazul acestor alunecări de teren nu este prevăzută în contract, deci nu este aco­perită finanţarea prin fonduri europene, iar suma de rezervă prevăzută prin proiect nu asigură lucrarea. Şi pe lotul IV au apărut pro­bleme legate de alunecări de teren.
Constructorii care lucrează la cele două loturi ale auto­străzii, care trece prin judeţul Sibiu, au prezentat în luna noiembrie stadiul fizic al lucră­rilor şi spuneau că autostrada nu va fi gata în aprilie 2013, când este termenul de finalizare, ci cel mai probabil la finalul acestui an.
Autostrada care trece pe raza judeţului Sibiu are două viaducte, lungi de 925 metri, legate între ele printr-un tunel, aceasta fiind prima construcţie de acest gen din ţară, două pasaje de cale ferată, două noduri rutiere, patru pasaje peste auto­stradă şi trece prin Miercurea Sibiului, Apoldu de Jos, Amnaş, Aciliu, Sălişte, Săcel, Cristian şi Sibiu.



comentarii
16 comentarii

Vedeti acum cum se fac contractele in Romanica?...Cica alunecarile de teren nu au fost prevazute in contract cand toata lumea stie ca la Apoldu sunt alunecari de teren de cand lumea. Hotie pe fata doar ca sa mai obtina niste bani
Unu
09.01.2013 01:05
incompetenta,hotie,prostie,ticalosie din partea ofertatlor si a ofertatorilor;stiind ca vaca rahitca Ro mai poate fi mulsa|
ica
09.01.2013 08:22
cum ma'sa nu se stia de alunecari, cand pa panta Apoldului se repara de zeci de ani alunecarile de teren?
Un sofer
09.01.2013 11:23
Povestea este identica cu cea in care in proiectul de reabilitare a drumului Sibiu-Agnita nu a fost prevazuta consolidarea dealului Daii. Care s-a facut ulterior cu alti bani. Si multi!!!
Nimic nou sub soare !
09.01.2013 11:30
Toate studiile de fezabilitate si proiectele de constructie se fac din birou si cum biroul e departe si nu are vedere directa in deal la Aciliu e normal sa se intimple asa. Asta-i Romania unde nimeni nu plateste si unde sunt probleme de acest gen la toate lucrarile(vezi aeroport Sibiu, vezi calea ferata care are exact in aceasi zona fix aceasi problema, etc).Daca traiam in Germania neam de neamul proiectantului nu mai facea proiecte si dadea banii care i-a luat inapoi plus costul remedierilor necesare.
inginer constructor
09.01.2013 12:02
Am mai spus o data cum se castiga o licitatie in constructii. Proiectantul face calculatiile luand in vedere toaie posibilitatiile toate calitatiile terenului toate materialele toate poduriile...,etc, constata ca este prea scump si recalculeaza.
Uita sa ieie in calcul alunecari de teren , in loc de 10 Poduri face doar 3 ,baga mai putin Beton , asfalteaza mai subtire, etc, mai sunt multe. Odata inceput Proiectul constata , mare surpriza ca din senin in Zona sunt alunecari de Teren. Cum lucrariile sunt incepute deja , nimeni nu da inapoi asa ca stie ca primeste din nou Bani si ia Guvernul drept ostatic. Guvernul care habar nu are ce se joaca , plateste. Iata asa nu avem autostrazi si cele pe care le avem sunt cele mai scumpe si de cea mai slaba calitate in lume.
"Dr" drumar
09.01.2013 12:19
lucreaz
de aceea si cästigä!
09.01.2013 13:09
Sorana, care sunt cele doua viaducte lungi de 925 metri, legate printr-un tunel? Le tot caut si nu le gasesc!
Mircea
09.01.2013 13:44
Sorana cine este dl. Dan Grozav, ca eu stiu de dl. Dan Groza, vai de capul tau.
Me
09.01.2013 15:39
"trece prin Miercurea Sibiului, Apoldu de Jos,..." OARE??!
Nedumerire
09.01.2013 19:42
Daca le este prea frig sa se faca Brutari , acolo e intodeauna cald.
goguta
09.01.2013 20:12
martzienii au organizat licitatia si au efectuat proiectul, fraierii dreacu' habar nu au stiut ca CNADR a efectuat lucrari de amploare pt alunecari de teren, 300 m mai departe, la DN1 ... mai pe scurt : mwie proiectantului !
licitatie
09.01.2013 22:04
Stie cineva cum pot lua legatura cu Dan Grozav!
Base
15.01.2013 09:24
daca erau pedelisti autostrada sibiu oristie era gata in aprilie la termenu stabilit dar cu gunoaiele de uselisti a intinso pana la finele anului
dan
28.01.2013 22:07
de ce nu se publica poze noi din diferitele puncte de lucru de pe A1 asa cum dorim sa vedem????vrem sa vedem cele
doua poduri si tunelul dintre ele,alunecarile de teren de care se face atata caz parca ar fi un capat de tara(oare
cum s-a comstruit autostrada dintre Elvetia-Italia-pe acel
drum prapastios)??????tot butonam calculatorul dar el arata
bazaconii,nu vreti sa tineti pasul cu timpul.
Q10
03.02.2013 10:35
acest guvern uselist a furat babi de la autostrada
dan
30.03.2013 14:59
Din aceeasi categorie
Abonamente

Filarmonica de Stat Sibiu

EVENIMENT TV
visa medica
Tribuna
TURSIB