Articol
Circulația pe podul peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia din Sibiu a fost deschisă sâmbătă pe toate cele cinci benzi, pe trotuarele și pistele pentru biciclete de pe ambele părți ale podului, după o investiție de 14 milioane lei, unul dintre cele mai mari șantiere ale orașului.
Primăria Sibiu anunță faptul că lucrările în zona adiacentă, nu sunt finalizate încă în totalitate, urmând să continue la pista pentru biciclete de sub pod și la albia râului din zona, dar aceste investiții nu vor mai afecta traficul.
Modernizarea majoră a trecerii peste Cibin a inclus înlocuirea părții din amonte cu o construcție nouă, cu trei benzi, din care una asigură o legătură directă spre str. Maramureșului, fără să mai conducă traficul în girație, fluidizându-se astfel circulația, mai ales la orele de vârf. Au fost făcute consolidări la partea din aval, s-a construit o nouă structură de susținere a podului și a fost refăcută infrastructura rutieră și pietonală, pentru un aspect unitar. De asemenea, au fost amenajate trotuare noi, piste sigure pentru biciclete pe ambele părți ale podului și sub acesta, care să facă legătura cu pistele amenajate pe malurile râului, precum și un iluminat public nou, inclusiv iluminat arhitectural.
Unul dintre marile șantiere ale Sibiului
Pentru această investiție, Primăria Sibiu a semnat, în decembrie 2021, contractul cu firma Geiger Transilvania.
În acel moment, pe șoseaua Alba Iulia existau două poduri alăturate. Cel din amonte fusese construit în 1938 și avea degradări vizibile, pe arii extinse. Podul din aval a fost construit în urmă cu mai bine de 20 de ani, dar cu o structură de rezistență care nu era durabilă. Din acest motiv, a fost nevoie de modernizarea acestor structuri.
Prin investiția în valoare de 14 milioane de lei, Primăria Sibiu a înlocuit podul din amonte cu o construcție nouă, cu trei benzi, din care una asigură o legătură directă spre str. Maramureșului, fără să mai conducă traficul în girație, fluidizându-se astfel circulația, mai ales la orele de vârf.
Podul din aval a fost consolidat și integrat în ansamblu. Practic, a fost construită o nouă structură de susținere a podului, separată de a celuilalt pod, și a fost refăcută infrastructura rutieră și pietonală.
În mai 2022, constructorul a început lucrările, iar traficul a fost închis total sau parțial în câteva etape.
FOTO-VIDEO: RĂZVAN NEGRU