Despre chemtrails se ştia demult în lumea asta zisă a conspiraţioniştilor. Cerul a mai fost bruiat de dâre din astea suspecte, de nori urâţi, ba în formă de monştri ba de OZN-uri, de găuri în nori urâţi, de fenomene meteo ciudate şi nelalocul lor. Dar acum lumea parcă chiar a reacţionat la chestie. Şi a dat alarma: "Chemtrails!" De unde ştiau, pe ce filiere oculte au aflat? Păi să zicem, din una dintre cele plus sau minus 5.730.000 rezultate Google pe tema "chemtrails". Restul? Restul a fost răspândirea informaţiei care a ajuns chiar în presă, cu explicaţii care nu prea explicau nimic. Plus un bonus consistent de explicaţii "pe reţele", explicaţii idiot-subţirele sau blând-iritate, cum că o fi ceva misterios dar nu e nimic, că e o conspiraţie, dar nu poate fi explicat fenomenul, şi tot aşa. Fiecare tabără îşi susţinea ideile, mai ştiinţific sau mai "ba p-a mă-tii". Am zis ia să vedem şi noi ce-i cu povestea asta, că prea a făcut valuri mari într-o lume plină de scumpiri la energie şi de Ucraine.
Chemtrails cele rele, otrava ce se aruncă pe oameni
Chemtrails înseamnă în româneşte, "dâre chimice". Ideea, "conspiraţia", este aceasta: de mai multă vreme, "cineva", o structură suprastatală sau mai multe, un super-stat sau mai multe au găsit ideea aceasta salutară de a mai rări din populaţia globului (conform unei alte teorii a conspiraţiei despre suprapopularea lui): să lanseze, DELIBERAT, din avioane, prin metode specifice, diverse substanţe chimice nocive organismului uman: bariu, aluminiu, toriu şi cesiu radioactiv, cupru, titan, siliciu, litiu, cobalt, plumb, dibromură de etilenă şi mai mulţi agenţi patogeni. (date luate din-tr-o interpelare din 2012 adresată Parlamentului European). Evident că o asemenea listă îţi face părul măciucă la gândul că toate astea sunt în aer, aerul ăla îl respiri şi deja strângi din dinţi la ideea că cineva vrea să te vadă mort în numele unor idealuri Big Brother-eşti de inginerie planetară.
Ce-i drept ai şi tu dreptatea ta, experienţa proprie şi observarea mersului lumii dovedindu-ţi că tu nu contezi, că nimeni, oficial, statal şi suprastatal nu te iubeşte dar te acceptă că eşti plătitor de taxe, că tot oficial li se rupe tuturor de tine, că la o adică, scopul scuză mijloacele dacă interese mari cer asta, incluzând aici şi eliminarea ta fizică.
Spun aici că NU am intrat pe pagini "specifice" definite ca ţinând de teorii ale conspiraţiei, unde adevărul este amestecat cu science-fiction-ul, unde ai nevoie de un efort mental puternic de a discerne adevărul de mitologii şi intoxicări aiurisitice. Dar, dacă eşti curios de subiect, sunt milioane de rezultate pe motoarele de căutare, plus că pe facebook ai, cel puţin când am "ars" o documentare cu "enter" pe acolo, nu mai puţin de 75 de grupuri, printre care şi româneşti. Oferta e bogată, dar atenţie să nu te zăpăcească mai tare. Totuşi nu ştiu dacă
s-au făcut analize clare şi echidistante şi corecte a ceea ce rămâne după avioane, atunci când rămâne.
O altă idee ar fi că se "sprayază" pentru a se modifica clima tot în scopuri malefice sau a manipula starea vremii, în funcţie de diverse interese şi scopuri care scuză mijloacele. Conspiraţie sau nu, tehnic vorbind, acţiunea asta este posibilă încă de pe când se combătea furtuna cu bătăi de clopote care, prin undele sonore emise, dispersau norii. Manipularea "vremii" nu e o imposibilitate, ba a fost chiar realizată, civil sau militar, sub diverse motive, civile sau militare (în războiul din Vietnam, parcă). La fel, "însămânţarea norilor" (clouds seeding") cu substanţe care să schimbe vremea şi să aducă ploaie, e ştiinţă, nu conspiraţie. La fel şi experienţele privind devierea sau "evaporarea" uraganelor pentru a se evita distrugerile din zonele populate. Deci ideea, "conspiraţia", nu porneşte de la nimic, indiferent de opiniile brigăzilor de specialişti în "bă, eşti prost".
Argumente sunt şi pro şi contra cu privire la cât de intenţionat plasate sunt "chemtrails"-urile şi cum afectează ele sănătatea, discuţiile sunt lungi, ideea e că nu poţi spune nici 100% "da" nici 100% "nu" la argumentele fiecăruia. Efectiv te descurci singur.
Contrails cele bune, un fenomen normal
În contrapartidă, diverşi experţi, mai serioşi, care ştiu ce spun, sau din tribul celor care te făceau "dac liber" şi "conspiraţionist şoşocar" dacă te îndoiai de Certificatul Verde, de eroismul eroilor pandemici sau de masca purtată singur în pădure, spun că totul e OK şi superb şi că e vorba ori de nimic, ori că ţi se pare. Dar ideea e că acestea sunt simple "contrails". "Contrails" de la "Condensation Trails" - dâre de condensare. Adică, ceea ce rămâne în atmosferă după combustia din motoarele cu reacţie (de regulă două sau patru, la ce vedem noi) ale avioanelor. Adică aer, apă, gaze de la combustibilul injectat (kerosen). Din cauza temperaturii extrem de scăzute din atmosfera de la înălţimile la care zboară avionul, ce iese de acolo, apă, chestii-socoteli, sub-stanţe, se condensează, iar apa chiar îngheaţă. Marii specialişti în contrails compară fenomenul cu respiraţia noastră când afară e ger. (nu au explicat însă de ce nu lăsăm dâre după noi când respirăm pe ger). Temperaturile de sus sunt, cică, la minus 50 de grade Celsius, deci e explicabil. Durata persistenţei acestor "trails" este în funcţie de umiditatea din aer la acea înălţime (OK, la + 50 de grade îngheaţă apa deci cum e cu umiditatea lichidă de la acea înălţime?)
La fel se elimină ideea de "mână criminală" prin faptul că acolo, sus spre foarte sus, vânturile sunt la viteze enorme, de 2-300 km/h, iar aria-ţintă nu ar fi atinsă exact.
Deci nicio problemă, nicio crimă nicio poluare, e un fel de Sibiu la ora 12 când mămikile şi tătikile îşi extrag copiii de la şcoala aia de fiţă din partea opusă a municipiului. Plus că nici nu e asta în fiecare zi. Deci fără panică, totul e sub control.
Interpelări în Parlamentul European
Dincolo de valul de panici sau de sfaturi ciudate (să iei nu ştiu ce pastile naturiste ca să scoţi chemtrailul din tine şi să scapi, procedură la fel de amuzantă ca detoxifierea organismului atunci când stai la oraş, zic eu) sau, dimpotrivă de flegme de infatuat atotştiutor, problema este considerată serioasă în întreaga lume. Aşa de serioasă încât au fost şi ceva interpelări în Parlamentul European de-a lungul timpului referitoare la chemtrails şi efectele lor asupra vremii şi sănătăţii oamenilor. Iată câteva:
În 2007, europarlamentarul Erik Meijer (GUE/NGL - Stânga Europeană) a pus o serie de întrebări cu privire la apariţia chemtrails-urilor, prezentând şi o dată a apariţiei acestora, anul 1999 şi că acestea ar împrăştia în atmosferă particule de bariu, aluminiu şi fier, acuzând şi că, deşi vizibile, nu există nicio informaţie publică despre ele.
Răspunsul a sosit şi a fost oarecum liniştitor: Comisia cunoaşte situaţia, dar nu sunt "chem" ci "con" şi că durata şi amploarea lor depinde de factori naturali ca presiunea atmosferică, temperatura şi umiditatea de la nivelul de zbor. În plus şi interesant, sunt aduse în ecuaţie aici şi tipul de combustibili, proprietăţile combustiei şi eficienţa propulsiei. Faptul că acestea devin subit nori ar fi din cauza condiţiilor meteo, volumului traficului, şi, iar, eficienţa motoarelor avioanelor. Adică un motor prost şi hămălit împute cerul, ca o rablă pe motorină luată din târg "de dincolo". Comisia a mai răspuns că nu are ştiinţă că s-ar împrăştia bariu sau fier în aer.
Aici însă intervine o "scăpare" care le-o cam dă super-scepticilor peste mutre. Răspunsul PE mai spune că niciuna dintre substanţele eliminate de motoarele cu reacţie nu sunt periculoase "per se" (adică în sine) DAR, (sl.ns) "anumite efecte asupra mediului şi a sănătăţii publice NU POT FI EXCLUSE (sl. ns) atunci când acestea sunt eliberate în aer în cantităţi mari. ("large scale releases"). Adică exact ce se petrece când cerul este umplut de mâzgăleli de la motoarele avioanelor care se dau pe cerul nostru.
În 2012, europarlamentarul EFD (Europa Libertăţii şi Democraţiei) Oreste Rossi ridică problema afectării sănătăţii umane de către aceste emanaţii din atmosfera terestră, acuzând că anumite cercetări (nespecificate însă) au dus la concluzia că există prezenţa unor elemente chimice nocive şi întreabă dacă PE are cunoştinţă de aşa ceva. I se răspunde că da, Comisia are cunoştinţă de anumite "programe de cercetare", în care "mici cantităţi de substanţe inofensive" sunt eliberate în aer "pentru a valida modele de dispersare folosite pentru protecţia civilă" sau pentru "prognoze meteorologice" şi că "nu este vreo dovadă că aceste mici "eliberări" de substanţe ar avea vreun efect advers asupra sănătăţii umane" ("have any adverse effect on human health"). La fel, Comisia nu are cunoştinţă de împrăştierea intenţionată de metale grele sau substanţe patogene în aer.
Interpelări sunt mai multe, răspunsuri la fel, ideea este că unii iau problema aceasta în serios indiferent din ce tabără ar fi şi au depăşit nivelul mijtoului românesc de savanatlâc 'telectual second hand de la noi.
Totuşi, sunt câteva neclarităţi în teren
Acum, dincolo de părerile unora sau ale altora, câteva întrebări totuşi se pun şi am fi curioşi de un anumit răspuns care să ne convingă că într-adevăr, totul e OK şi că teoria conspiraţiei e doar o teorie şi atât, egală cu tunelurile dacice făcute cu sprijin extraterestru, din Bucegi. (uite o idee, v-ar interesa asta?)
De exemplu, de ce doar în ultimii +/-20 de ani a apărut fenomenul acesta? Şi înainte treceau avioane cu reacţie pe cer, ce-i drept, mai puţine, dar dârele de la jeturi dispăreau în timp. Nu se "umflau", nu formau nori ciudaţi.
De ce, în acelaşi timp, mai ales în zilele "înghesuite" de trafic aerian, unele avioane au "chemtrails" groase şi fac nori, altele au "contrails" normale şi nu fac nimic, iar alte avioane nu lasă nimic în urma lor, deşi sunt cu reacţie?
Dacă nu e nimic periculos şi poluant în povestea asta, de ce, după o aventură ca cea din zilele trecute, tot cerul este ne-limpede, luna are halou, iar aerul este cu ceva prin el de nici munţii nu se văd? Iar oamenii tuşesc pe stradă sau acuză dureri în gât şi de cap.
Dacă jetul acela e doar apă, aer şi chestii infime, atunci de ce este NEGRU când soarele dispare spre apus?
De ce înainte nu erau "găuri" rotunde în plafonul de nori, iar acum sunt (explicaţia este că TOCMAI din cauza traficului aerian) dacă emisiile scoase din motor nu sunt nocive mediului?
De ce, dacă e culoar aerian, avioanele se plimbă în toate direcţiile formând "X"-uri sau chiar un "tabel"pe cer? Şi de ce nu se petrece zilnic asta dacă e culoar aerian?
De ce, dacă la o anumită înălţime unde e ori albă, ori neagră, ori se vede ori nu, în funcţie de condiţiile teoretice "de sus", apar dâre intermitente? E cald şi frig, umed şi uscat simultan?
De ce, de cele mai multe ori, după o "campanie" din aceasta de trafic aerian, temperatura aerului scade?
Nu sunt întrebări acuzatoare şi nici nu sunt ale mele, exclusiv. Ci doar întrebări pe care le puteţi găsi oriunde se vorbeşte despre acest subiect.
Concluzie: "chemtrails" sau "contrails", tot poluare avem
Apropo de "conspiraţii", un material prezentat pe pagina DIGI 24, publicat în martie anul acesta chiar, sub titlul "STUDIU. Urmele de condensare lăsate de avioane au un impact asupra climei cel puţin la fel de mare ca cel al emisiilor de CO2" arată că, ori chemtrail, ori contrail, e la fel de nociv pentru sănătate şi că e vorba, până la urmă, de o poluare intensă cu efecte negative asupra mediului, climei, atmosferei şi a sănătăţii.
Şi mai ales că, având în vedere că, aşa cum pretind informaţiile oficiale, aceste cumleospune-trails apar în anumite condiţii de umiditate şi temperatură, de ce zonele în care se pot forma ele nu pot fi evitate. Sau poate nu se vrea să fie evitate.
Puteţi lectura tot materalul, aici: https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/urmele-de-condensare-lasate-de-avioane-au-un-impact-asupra-climei-cel-putin-la-fel-de-mare-ca-cel-a-emisiilor-de-co2-1889817
Oricum, tot e ceva (Digi citând Agerpres) faţă de mostra de glume de program de revelion de la Realitatea unde, la ştirea cu titlul mai mult decât "belea" "MISTERUL urmelor de pe cerul României: SCENARIILE lansate - de ce se tem internauţii", ni se spune că"Fenomenul nu a fost încă explicat de specialişti, însă mai multe teorii ale conspiraţiei au început să circule în spaţiul online". Vezi aici:
https://www.realitatea. net/stiri/actual/misterul-urmelor-de-pe-cerul-romaniei-scenariile-lansate-de-ce-se-tem-internautii_6341357c b3390c22126e3fa2
Oricum, ceea ce vedem pe cer există. Iar morala ar fi asta: nu ajunge că suntem împuţiţi de la sol, de emisii electromagnetice, de chimicale peste tot inclusiv în mâncare, ne mai împut şi din aer. Iar asta nu mai e o teorie a conspiraţiei ci direct o practică.
Ce e de făcut? În principiu nimic, că nu se va opri traficul aerian pentru un rahat de poluare. E vorba de bani la mijloc. Plus că aici nimeni nu va impune chestii "verzi", că nu va mai avea cu ce să se dea lumea pe mapamond, de la şmecherii elitei care ne explică despre cât de risipitori suntem cu resursele şi energia şi cum să punem o haină în plus pe noi, până la cursele low cost ale poporului român plimbăreţ. Tot ce putem face este să vedem, să observăm, să spunem. Şi să fim cât mai mult atenţi la ce e în jurul nostru, neascultând îndemnul ăla de a nu privi în sus. Că doar oile privesc în jos. Şi cei care se dau cu smartfonul pe stradă. Până emitem idei sau facem mişto de ele, cel mai bine e să ne informăm, să analizăm şi să tragem singuri concluziile, indiferent de explicaţii isterice sau fals-liniştitoare din spaţiul public. Pentru că aşa e bine şi astfel nu vom fi proşti sau prostiţi.
Un (alt) sibian în România Educată. Elena Lotrean: „Este periculos să fim proști” |
Cum și cine a salvat Compa după 1989: de la IPAS-ul de stat, la privatizare, listare la bursă și performanță |
TRIBUNA, din interior. Emil David, interviu-eveniment: de la Slavici, la patroni – via PCR |
Drone, artificii, muzică și luna plină, au făcut senzație pe cerul orașului în prima seară de FITS |
S-a deschis trecerea peste calea ferată de pe Calea Turnișorului |
Hotelul de Gheata de la Balea lac |
Ansamblul "Cindrelul |
Asfalt de autostrada pe Calea Poplacii |
Film prezentare |