Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prezintă mai multe variante de ocolire a Văii Oltului după ce s-a anunțat că traficul rutier între Boița și Lazaret, pe un segment de 8 kilometri, se va închide pe timp de zi, între orele 06:00 - 20:00, din 8 iulie până pe 9 august, pentru defrișări pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu - Pitești.
Traficul se va desfășura pe următoarele rute ocolitoare.
Variante propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:
Pentru relația București - Veștem (Sibiu) și retur: București → A3 → Ploiești → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem - intersecție cu DN 7.
Pentru relația Pitești - Brașov și retur: Pitești → DN73 - A3 → Râșnov → Brașov.
Pentru relația București - A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur: București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1.
Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:
* București → A1 → Pitești → DN65 - DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1.
* București → A1 → Pitești → DN65 - DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1.
* București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1.
* București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1.
Circulația vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea și punctul de lucru de la km 242 + 600, precum și între Sibiu/Boița și punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfășura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.
Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis circulației pe DN7.
Două ”ferestre” pentru riverani
În intervalele orare 7:30 - 8:00 și 16:30 -17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localitățile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor, mai anunță CNAIR.
Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum și a autovehiculelor speciale de transport pacienți. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor.
De asemenea, au fost luate măsuri astfel încât pe variantele recomandate și propuse, în toată această perioadă să nu fie instituite alte restricții de circulație ce ar putea afecta fluența și siguranța circulației, iar acolo unde există acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (așa cum este cazul restricției de circulație instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localității Vlădeni, unde circulația se desfășoară semaforizat și cu piloți de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
Concomitent, au fost demarate acțiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău - Brașov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 t.
CNAIR menționează că lucrările ce se efectuează în acest moment urmează a fi finalizate în aproximativ două săptămâni, continuarea lor fiind reluată după ridicarea restricțiilor de pe DN7.
De asemenea, CNAIR roagă participanții la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă, și să utilizeze și variantele de traseu propuse pe următoarele relații:
Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN73A → Brașov și retur
Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN1S → Hoghiz → DN13 → Brașov și retur
Informații suplimentare precum și actualizări ale variantelor de ocolire propuse se regăsesc accesând următorul link: https://harti.andnet.ro/vizualizare_harta.php?token=VkZaU1NrMW4.
Autostrada Sibiu - Pitești, ”extrem de importantă și pentru economia europeană”
”Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar construcția autostrăzii Sibiu - Pitești este extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu - Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a teritoriului național.
De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați, conectând Transilvania și Muntenia printr-o rețea rutieră modernă care va asigura circulația în condiții de siguranță.
Mai mult, trebuie conștientizat că defrișările cu circulația deschisă ar reprezenta un real pericol pentru siguranța traficului și pentru integritatea fizică a celor care ar tranzita zona unde se desfășoară lucrările”, transmit reprezentanții CNAIR.
Un (alt) sibian în România Educată. Elena Lotrean: „Este periculos să fim proști” |
Cum și cine a salvat Compa după 1989: de la IPAS-ul de stat, la privatizare, listare la bursă și performanță |
TRIBUNA, din interior. Emil David, interviu-eveniment: de la Slavici, la patroni – via PCR |
Drone, artificii, muzică și luna plină, au făcut senzație pe cerul orașului în prima seară de FITS |
S-a deschis trecerea peste calea ferată de pe Calea Turnișorului |
Hotelul de Gheata de la Balea lac |
Ansamblul "Cindrelul |
Asfalt de autostrada pe Calea Poplacii |
Film prezentare |