Tribuna
PNL
Autostrada Sibiu – Pitești, prima autostradă românească peste Carpați. 25.000 copaci vor fi defrișați în județul Sibiu. Stadiul lucrărilor pe secțiuni
Autostrada Sibiu – Pitești, prima autostradă românească peste Carpați. 25.000 copaci vor fi defrișați în județul Sibiu. Stadiul lucrărilor pe secțiuni
© facebook/Irinel Ionel Scriosteanu

Șantierul pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă românească ce traversează Munții Carpați, presupune defrișarea a 25.000 de copaci în județul Sibiu.

„Pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier (aproximativ 25.000 copaci), operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice. În acest sens, ieri a fost semnat contractul cu Ocolul Silvic din zonă de către DRDP Brașov”, a scris pe pagina de facebook Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de Stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Autostrada Sibiu - Pitești A1 va avea o lungime de 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni: Secțiunea 1: Sibiu - Boița (13,17 km) a fost dată în trafic în decembrie 2022, Secțiunea 2: Boița - Cornetu (31,33 km), Secțiunea 3: Cornetu - Țigveni (37,40 km), Secțiunea 4: Țigveni - Curtea de Argeș (9,86 km), Secțiunea 5: Curtea de Argeș - Pitești (30,35 km).

Autostrada Sibiu - Pitești va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Cele cinci secțiuni ale autostrăzii sunt în diferite faze de execuție, prezentate pe pagina personală de facebook de Irinel Ionel Scriosteanu, din care redăm mai jos:

© facebook/Irinel Ionel Scriosteanu
© facebook/Irinel Ionel Scriosteanu
 

 

Secțiunea 5: Curtea de Argeș - Pitești

Pe această secțiune a autostrăzii au fost mobilizați aproximativ 980 de muncitori.

Până acum a fost așternut asfaltul (strat de bază) pe sectorul de drum cuprins între km 112 - km 120 și continuă așternerea între km 104 – 112. Sunt în curs de finalizare lucrările de consolidare a terenului de bază pentru corpul autostrăzii, fiind realizate în proporție de 98% și lucrările de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii, fiind realizați 3,8 milioane mc (97,5%).

De asemenea, sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a stratului de formă, fiind finalizați 44.500 mc (89%) și se execută lucrări de realizare a stratului de fundație din balast (89%) și balast stabilizat cu ciment (51%).

Continuă lucrările de taluzare și profilare cu pământ vegetal și montarea casiurilor și căminelor de vizitare în zona mediană a autostrăzii.

Se execută lucrări de excavație și betonare a șanțului trapezoidal.

Au fost montate 436 grinzi prefabricate de 40 metri la Podul peste râul Argeș (km 96+707), Podul peste râul Tutana (km 101+829), Podul de la km 111+780, Viaductul nr. 15 (km 115+240), Viaductul nr.11 (km 110+565) și a început operațiunea și la Viaductul nr.10 (km 109+383), care are o lungime de 576 metri. Pentru structurile anterioare, a fost finalizată și montarea predalelor.

Au fost montate arcurile prefabricate la Pasajul peste calea ferată de la km 104+484, se lucrează la subantretoazele Podului peste DN7C și se lucrează la montarea liselor prefabricate la Podul nr.14 (km 111+780).

Aceasta este secțiunea pe care se construiesc trei noduri rutiere.

Pe nodul rutier Curtea de Argeș continuă lucrările de umpluturi și terasamente în zona bretelelor de acces ale nodului rutier, realizarea zidurilor de sprijin aferente bretelei 1 și s-a finalizat realizarea elevațiilor pasajului peste DJ704H amplasat pe breteaua 1.

La nodul rutier Băiculești s-a finalizat realizarea podurilor casetate și podețelor dalate și lucrările de umpluturi de pământ în zona racordului cu autostrada, pe bretelele 1, 2, 3 și 4 ale nodului rutier, inclusiv așternerea stratului de balast stabilizat.

La nodul rutier Bascov a fost finalizată realizarea zidului de sprijin între km 121+395 și km 121+640 calea stângă, se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea zidului de sprijin între km 121+395 și km 121+640 calea dreaptă, a fost finalizată realizarea fundațiilor și elevațiilor aferente Podului 20  și se execută lucrări de umpluturi cu pământ între zidurile de sprijin, la capătul tronsonului 5 al autostrăzii.

 

Secțiunea 2: Boița – Cornetu: 49 de poduri și viaducte și șapte tuneluri

 

Pe Secțiunea 2: Boița – Cornetu se realizează foraje suplimentare pentru studii geotehnice în zonele accesibile, dar și în zonele recent eliberate în urma defrișării.

Pe teritoriul județul Vâlcea, se lucrează în mai multe puncte la defrișarea pădurii scoase din Fondul Forestier;

Pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier (aproximativ 25.000 copaci), operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice.

Pentru primul sector al proiectului, au fost finalizate Proiectul pentru Autorizația de Construire aferent sectorului care cuprinde viaductul de la Boița în lungime de 700 metri, similar celui de la Tălmăcel, și Proiectul Tehnic de Execuție, iar in scurt timp va fi emisă autorizația de construire si vor începe efectiv lucrările.

Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a 31,33 km de autostradă, 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m, un ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

 

Secțiunea 3: Cornetu – Țigveni are cel mai lung tunel de autostradă din România

 

Pe Secțiunea 3: Cornetu - Țigveni au fost finalizate studiile de teren preliminare etapei de proiectare: studiile geotehnice, studiile topografice, studiile arheologice, dar și deminarea, a anunțat oficialul român.

A fost defrișată masa lemnoasă din Fondul Forestier pe o suprafață 56 hectare, aproximativ 14.000 mc.

Acum se execută lucrări de amenajare a organizării de șantier în comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, dar și stațiile proprii de asfalt și beton, linii de producție prefabricate( grinzi din beton).

De asemenea, se execută lucrări de amenajare a unui punct de lucru în comuna Racovița, pe un teren de 4 hectare, se lucrează la montarea elementelor necesare padocurilor; turnarea betonului aferent platformelor betonate; lucrări de cofrare și betonare a plăcii padocurilor; lucrări de nivelare a platformelor; lucrări de decapare și transport pământ vegetal.

Proiectul pentru Autorizația de Construire este în curs de elaborare.

Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a 37,40 km de autostradă, 96 de poduri și viaducte, un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România, un ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7, două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare

 

Secțiunea 4: Țigveni - Curtea de Argeș. Au fost executați 195 metri de tunel

 

Potrivit secretarului de stat, pe Secțiunea 4: Țigveni - Curtea de Argeș au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina).

„Tunelul aferent sensului Pitești-Sibiu (Tunel Alina), de câteva zile, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce în tunelul aferent sensului Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), continuă săpăturile în stâncă”, a precizat oficialul.

Au fost forați, armați și betonați 17.800 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă, sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor tehnologice (99,5%), se execută lucrări de terasamente pe sectorul de nord al proiectului, se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot, continuă lucrările de umpluturi și stabilizare teren pentru devierea DJ678.

De asemenea, se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 - km 84+040 și km 90+000 - km 90+090, fiind forați, armați și betonați 36.350 ml piloți din totalul de 80.000 ml, continuă lucrările la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier, continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră.

„Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului cca 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții. Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM, iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic”, a scris secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu.

 

© facebook/Irinel Ionel Scriosteanu
© facebook/Irinel Ionel Scriosteanu
© facebook/Irinel Ionel Scriosteanu

 

 







comentarii
8 comentarii

Boita-Tigveni doar povesti! Nici autorizatiile de constructie nu sint!Probabil se elibereaza de Grindeanu inainte de comasatele alegeri!
Till Eulenspiegel
22.02.2024 15:02
Facem ce stim mai bine, adica defrisari.Suntem campioni continentali!
newman
22.02.2024 15:47
Nu vă supărați, dar e Tigveni, nu Țigveni. Iar nodul rutier din câte știu o să fie la Văleni (comuna Sălătrucu), nu Rudeni (comuna Șuici).
Andrei
22.02.2024 16:13
mai da-te in hula mea de trotinetist cu paduchi in barba
@newman
22.02.2024 16:21
si pe unde plopu meu sa-ti trag autostrada ?? Chiar fiecare copac trebuie ocolit ?
baga-ti-as scobitori ( de plastic ) in sandwich...
@newman
22.02.2024 18:55
Intreb o face romanii??sau turcii-daca o face turcii sau chinezii atunci titlul e eronat -- mai bine ar fi un titlu-- cam asa-- turcii sau chinezii fac autostrada in -romania-- va suparati sau nu ,dar --Newman -cam are dreptate
22.02.2024 19:38
daca se face,
de ce se face?
daca nu se face,
de ce nu se face?
22.02.2024 19:42
@ 19;42-- nu e vorba de sakespeare aici-- sa se faca ce e imperios pentru Romania dar sa te lauzi cu ce fac altii si tu sa nu-ti pui oamenii la lucru -- asta se cheama vanzare de tara -- deci noi doar platim pe altii--te intreb--cand banii se vor gata -- va mai fi tara -- Romania?? Cum mama zmeului sa putut face - hidro pe rauri si pe dunare, transfagarasanul --irigatii-si multe altele pe vremea lui ceasca si azi nu producem nimic decat gargare politice? au daramat un pod la Sebesul de sus si de jos -- acum hidro a devenit pod -- fiindca nu produce -- iar prin ocolire se consuma benzina si timp -aiurea -- polutie ?? numai pe hartie??si banuti cheltuiti aiurea din cauza unora imbecili de la volanul tarii
27.02.2024 20:06
Din aceeasi categorie
Festivalul Gradinilor Sibiu

Comunicat de presa

Comunicat de presa

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
adi eco
Licitatie publica

ACCENT MEDIA