Tribuna
SEVIS
Autostrada Sibiu-Pitești. A fost desemnat câștigătorul licitației pentru secțiunea 4, cu 12 poduri, pasaje, viaducte și tunel de peste 1 km
Sorana MAIER
2071 vizualizari
Autostrada Sibiu-Pitești. A fost desemnat câștigătorul licitației pentru secțiunea 4, cu 12 poduri, pasaje, viaducte și tunel de peste 1 km

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat faptul că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru procedura de atribuire a contractului  „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș”, aceeași companie care face și lotul Sibiu-Boița, respectiv S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., valoarea contractului fiind de 1.678.873.121,77 Lei fără TVA.

Pentru această secțiune de autostradă, durata este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a acestora este de 10 ani.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru „Autostrada Sibiu - Pitești, Sectiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș”, în lungime de 9,86 km, în conformitate cu prevederile contractului de proiectare și execuție, anunță CNAIR.

Secțiunea prevede lucrări de o complexitate ridicată, construirea a 12 poduri, pasaje sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m., dintre care, cel mai lung fiind viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 de m. Va fi construit un tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.

În perioada următoare, după îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor, precum și după soluționarea eventualelor contestații sau plângeri formulate în cadrul prezentei proceduri de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestuia, a anunțat compania.

Dacă nu vor fi contestații contractul de 2 miliarde lei poate fi semnat în luna martie, a anunțat Asociația Pro Infrastructură. Aceasta a explicat că valoarea ridicat a contractului se datorează tunelului de 1,3km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeșului și că nodul rutier Tigveni din capăt e inclus de asemenea in acest lot, astfel că traficul poate fi descărcat in DN73C.

„Aşteptăm 10 zile să vedem dacă se depun contestaţii, dacă nu, semnăm contractul pentru acest lot, e un lot într-o zonă dificilă, o zonă foarte predispusă alunecărilor de teren. Deşi are doar 10 kilometri, este esenţial pentru că face traversarea între Valea Argeşului şi Valea Topologului, are un tunel de 1,3 kilometri”, a declarat și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Digi 24.

Loturi în construcție sau licitație

 

„În continuarea autostrăzii, de construirea lotului 5 Curtea de Argeș - Pitești se ocupă firma italiană Astaldi. Contractul a fost semnat in martie 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urma cu 7 luni, și conține perioada de proiectare 12 luni. Ne așteptăm ca în această primăvară să vedem utilajele constructorului în teren. (...)Adevărata utilitate a trecerii montane va veni doar odată cu construirea lotului 3, cel mai lung, scump și dificil din toată autostrada A1. El realizează trecerea între Valea Oltului și Valea Topolog, și are 37km. Licitatița cu pre-calificare se află în desfășurare. În 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi, și așteptăm Compania (CNAIR) să selecteze primele 6 companii cu care să continue licitația. Valoarea estimată pentru acest lot e 5 miliarde de lei”, a mai scris Asociația Pro Infractructură.

Lotul 2, între Boița si Cornetu, cel mai întârziat lot al autostrăzii Sibiu Pitești, potrivit aceleiași surse. Procedura de licitație cu pre-calificare a fost lansată abia în luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei.

Lotul 1 între Sibiu si Boița este realizat tot de Porr, care a ajuns la un progres fizic de 31%, iar specialiștii estimează că la finalul anului 2022 sau începutul anului 2023 poate fi dat in trafic.

 






comentarii
3 comentarii

foarte bine. ardealul s-a dezvoltat cu austria nu cu bucale
06.03.2021 18:22
Nu-i plânge tu pe bucale, bozgorule !
XFiles
07.03.2021 18:11
Da! De muls, produs si clientelá suntem buni. Ca români vreau sá zic. Cu tot respectul pt. stráini, dar altceva nu vor de la noi. S-au simtit si se simt superiori. Motive nu au, dar uite cá încá merge. Si o sá meargá mai departe tot asa, dacá noi ca români nu reusim sá tragem linie, sá nu ne mai vindem pe nimic si mai ráu: sá-i láudám pe stráini si sá ne vedem pe noi ca pe niste neputinciosi. Sunt sigur cá putem mai mult, dar politica dusá nu este în favoarea si interesul poporului si a tárii, ci a unei mâini de români, care le favorizeazá stráinilor sá dea cu biciul în majoritate!
Trist, dar adevárat!
Un sibian pripásit prin alte locuri...
11.03.2021 22:40
Din aceeasi categorie
Noua ne pasa

publicare anunturi

Somarest

PORTAL MEDICAL

Vacanta Eurotrip
info
Palatul Brukenthal Avrig
Licitatie publica

accentmedia