Tribuna
Jidvei
Am fost pe la noul Mall de la gară, să vedem ce mai e nou
Dumitru CHISELIŢĂ
2920 vizualizari

Ultima oară am trecut prin toamnă. Zic de noul Mall de la gară. Am mai trecut şi înainte, ca să vedem cum evoluau lucrările, ce mai face linia „Mocăniţei”, cum a fost deschiderea, ce a fost după deschidere, plus alte date şi detalii interesante. Am fost chiar să vedem cum se stă cu lucrările conexe acestui obiectiv: trotuare, alei, carosabil, etc. După aceea, am lăsat treaba în pace, că nu doream să plictisim cititorul pe unul şi acelaşi subiect şi nici să fim acuzaţi că avem „pată” în mod special pe subiectul acesta. Dar, trecând ceva luni, ne-am gândit că „ia să vedem ce mai e nou”. Am fost şi am văzut. Şi „e nou” faţă de data trecută.

Căile de acces sunt OK

Ultima oară când am fost, străzile din jurul noului Mall, pe nume „Promenada Sibiu”, erau cam şifonate şi neterminate, chiar dacă inaugurarea „de facto” a avut loc cu multă mediatizare şi discursuri mobilizatoare din partea oficialităţilor. Trotuarele erau asfaltate şi cam nu, cu şanţuri sau nu, spaţiile verzi nu erau chiar aşa de verzi, sermaforizarea dinspre pod abia se monta. Aleile parcului de pe str Oberth-Fabricii erau nici asfaltate nici neasfaltate, plus alte detalii care demonstrau că mai e de finisat  până la finalizare.

Acum, chiar dacă pe afară era cam ceaţă, vă putem spune că, după o tură în zonă, aici finalmente, treaba e terminată: nu mai există gropi, şanţuri, colţuri de trotuar cu denivelări sau trotuare încă „în lucru”.

Şi în spate s-a mai făcut ceva. Dar se pare că linia Mocăniţei tot nu a fost pusă la loc

Am dat o tură şi prin Mall, ora şi situaţia meteorologică făcându-l mai accesibil decât în perioada aceea de imediat de după deschidere, când era destulă înghesuială. Dar asta parcă am mai povestit-o. În fine, am urcat-coborât pe scările rulante, m-am mai uitat aşa, în trecere pe la ce e acolo, şi am zis că „gata” ca să vedem şi cum mai e situaţia în spate, spre calea ferată.

În mod sigur, treaba s-a mai liniştit şi acolo, multe utilaje au plecat, oamenii circulă fără a avea impresia că au intrat accidental într-un şantier. Ştim că a fost ceva cu repunerea la loc a liniilor căii ferate înguste (Mocăniţa), şi, de fiecare dată când am trecut pe acolo, am făcut referire la aceasta. Chiar dacă am da vina pe stratul de zăpadă care, cumva, mai reduce vizibilitatea a ceea ce e pe la sol, nu am văzut semne ca linia aceea să fi fost pusă la loc. Noi aşteptăm, chiar dacă nu avem speranţe să vedem vreun tren de tip „mocăniţă” să plece din Sibiu. Dar aşa, de dragul istoriei, ar merita...

În fine, periplul nostru s-a încheiat la o cafea în gară, cu autobuzul 5 plecându-ne de sub nas, aşa că am purces pe jos. Vorba aceea, în Sibiu, în 30 de minute ajungi în centru şi pe jos...

comentarii
4 comentarii

Din pacate daca te duci in vizita la cineva pe aceasta strada din foto nu ai unde sa parchezi masina.Dnii de la politia locala au locuri de parcare berechet.Noi daca ne ducem in vizita la cineva unde sa parcam In Moll?Ce ar fi sa faceti niste parcari si pentru cei de pe acea strada?Intrebare retorica ptr Primarie
loredana
15.01.2020 13:31
Deci, n-ati cazut nimic in noul mall. Nici macar libraria Carturesti. Nici n-ati baut o cafea la Starbucks...
15.01.2020 22:02
„Din pacate daca te duci in vizita la cineva pe aceasta strada din foto nu ai unde sa parchezi masina”- Loredana

Tanti, există autobuz, taxi, mai lasă mașina acasă! Toți sunt cu curul în mașini. Și după aceea se plâng că e aglomerat și că e poluare.

Ei, (și) asta este diferența dintre noi și occidentali: Occidentalii, în interiorul orașelor utilizează foarte mult transportul în comun, bicicleta sau taxiul. Mașina o utilizează pentru deplasări externe.
Andrei
17.01.2020 09:04
Andrei, taxiul e cam scump pt. punga noastra! Ia tu taxiul cand te grabesti la scoala!