Tribuna
Aeroportul din Sibiu, modernizat. Sistemul de controlul automat lasă laptopurile și lichidele în bagajul de cabină
Aeroportul din Sibiu, modernizat. Sistemul de controlul automat lasă laptopurile și lichidele în bagajul de cabină

Sibiul este a treia aerogară din România în care pasagerii vor putea trece de controlul de securitate fără să scoată laptopurile și recipientele cu lichide din bagajele de cabină.

Pentru operarea bagajelor de cală în Aeroportul Sibiu funcționează un sistem complex format din: benzi transportoare, aparate de scanare cu raze X, cântare și sisteme de citire a etichetelor. Echipamentele de scanare cu raze X îndeplinesc cel mai înalt standard în domeniu și sunt prevăzute cu două module integrate: unul pentru vizualizare și energie duală și unul pentru imagistică și reconstrucție volumetrică 3D (CT). Acestea facilitează sortarea automată a bagajelor și ajută operatorii de securitate să intervină prompt în cazul identificării de substanțe potențial periculoase.

În condițiile utilizării noului sistem integrat de benzi transportoare destinat bagajelor de cală, se pot scana până la 600 de bagaje pe oră. 

Pentru verificarea bagajelor de cabină au fost instalate cele mai moderne echipamente de scanare cu raze X, care folosesc tomografia computerizată și algoritmi performanți pentru a produce imagini 3D cât mai clare cu obiectele din interiorul acestora. Astfel, pasagerii vor putea să treacă de controlul de securitate fără să scoată din bagaje laptopul, telefonul sau recipientele cu lichide. 

Sibiul este al treilea aeroport din România, după Cluj și Timișoara, care beneficiază de astfel de tehnologii. 

„Cu fonduri europene și în doar 12 luni, suprafața terminalului de pasageri a crescut de aproape 4 ori, iar dotările au fost dimensionate pentru a putea procesa până la 2,5 milioane de pasageri pe an.

Unul dintre cele mai performante sisteme de securitate din România, care ușurează controlul bagajelor de mână și al documentelor de călătorie, se află în operare la Aeroportul Internațional Sibiu. De asemenea, noua infrastructură crește gradul de securitate al activității aeroportuare.

În momentul de față se lucrează la circuite speciale pentru conformarea la normele „Air Schengen”, Aeroportul Internațional Sibiu făcând deja pași importanți pentru implementarea acestora.

Valoarea investiției se ridică la 64,31 milioane de Euro, sumele fiind obținute din ultimele fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene destinate infrastructurii aeroportuare, precum și din bugetul de stat, bugetul județean și din contribuția Aeroportului Internațional Sibiu.

„Acest aeroport nu a fost închis nici măcar un minut,  s-a lucrat într-un terminal funcțional, cu pasageri, cu avioane care decolau și aterizau, fapt ce a presupus o serie de adaptări privind fluxurile și normele ce țin de securitatea muncii, securitatea la incendiu sau de activitatea de control la frontieră. Termenul de 12 luni a fost extrem de strâns pentru o investiție de peste 64 milioane de euro, și, in ciuda provocărilor din aceasta perioadă de pe piața construcțiilor, suntem în situația de a constata că imposibilul poate deveni posibil dacă există asumare, voința, muncă multă si parteneri serioși”, a declarat Daniela Cimpean - Presedinta Consiliului Judetean Sibiu, la conferința de presă organizată vineri, 19 ianuarie ac, la Aeroportul Internațional Sibiu.

Printre cele mai importante dotări ale aeroportului sibian se află: 

- Aparate de self check-in și zone de drop-off a bagajelor de cală;

- E-Gates – porți electronice accesibile cu cartea de îmbarcare;

- Linii de control al bagajului de mână, fără obligativitatea prezentării separate a  aparatelor electronice și recipientelor cu lichid, cele mai noi și mai performante din România. Pasagerii vor putea trece cu recipientele cu lichid, fără a mai fi condiționați de o anumită cantitate.

- Porți ABC (Automated Border Control) – sistem de scanare a documentelor de identitate și comparare cu imaginea pasagerului, fără a mai presupune controlul polițistului de frontieră, singurul de acest fel funcțional într-un aeroport regional;

- Circuit video intern dotat cu inteligență artificială pentru detectarea persoanelor date în urmărire și a bagajelor nesupravegheate” transmit reprezentanții CJ Sibiu.

 

.

Terminalul și zonele adiacente sunt supravegheate cu camere video de înaltă rezoluție, iar sistemul de analiză video bazată pe Inteligență Artificială, furnizat de partenerul UTI CFM, Ipsotek,  permite detectarea automată a incidentelor de securitate pe baza prelucrării imaginilor video, precum și alertarea operatorilor. Astfel, vor fi semnalate automat bagaje sau vehicule abandonate, intrarea neautorizată a vehiculelor în zone restricționate etc. 

Sistem de control automat la trecerea frontierei similar celui de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris

Un sistem foarte important, Automated Border Control (ABC), asigură controlul automat la trecerea frontierei atât pe fluxul de sosiri, cât și de plecări, fără a fi nevoie de control manual, prin simpla prezentare de către pasager a pașaportului și recunoașterea fizionomiei persoanei. 

De asemenea, acesta are și rolul de a detecta persoanele aflate pe liste de urmărire ale instituțiilor statului ce au responsabilități pentru aplicarea legii și protecție antiteroristă.

Un astfel de sistem se regăsește pe Aeroportul Charles de Gaulle din Paris, dar și în alte aeroporturi din Europa. 

Aeroportul Sibiu este al doilea din România pe care a fost instalat un sistem ABC, după Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni). 

 

În Aeroportul din Sibiu, UTI CFM a instalat sisteme de self-check-in și self-baggage drop, care cresc confortul pasagerilor, scurtează timpul necesar pentru pregătirea îmbarcării și oferă alternative la cozile create pentru serviciile operatorilor.   

 

Zonele care nu sunt destinate publicului sunt protejate de sisteme moderne de control al accesului, iar spațiile critice beneficiază de tehnologii de alarmare la efracție.

 

Un rol extrem de important îl are și sistemul de detecție și alarmare la incendiu, care are scopul de a identifica un incendiu încă din stadiu incipient și de a comanda alarmarea vocală, activarea sistemelor de evacuare a fumului, precum și deschiderea ușilor de acces.

 

 

„UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT, alături de asociatii CON-A si Bog’Art, a finalizat proiectul de Extindere și modernizare a Aeroportului Internațional Sibiu. Dacă partea efectivă de construcții și instalații „clasice” aparține celor doi asociați, compania noastră a avut rolul de a implementa tehnologiile aeroportuare care fac dintr-o clădire de uz general un aeroport funcțional. 

 

UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT este lider regional pentru tehnologii aeroportuare, 

în portofoliul nostru regăsindu-se în prezent 9 aeroporturi din România pentru care compania a livrat soluții si servicii complexe. Pe lângă Sibiu, am participat la construcția de la zero a Aeroportului Brașov – Ghimbav, în timp record, de doar un an. De asemenea, în 2021 am derulat lucrări de reabilitare și modernizare a primului city airport din România, Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu. UTI CFM a mai derulat lucrări de extindere și modernizare la aeroporturile din București Otopeni, Cluj, Satu-Mare, Oradea, Constanța, Bacău. 

 

Obiectivele noastre sunt respectarea întocmai a reglementărilor și standardelor din domeniul aeroportuar, securitatea și siguranța tuturor persoanelor și activităților din aeroport, reducerea timpilor de procesare a bagajelor și a călătorilor, optimizarea energetică, managementul alarmelor tehnice, asigurarea unei platforme integrate pentru managementul mentenanței tehnice și, nu în ultimul rând, oferirea de soluții instituțiilor și operatorilor aeroportuari pentru a lua deciziile optime prin identificarea precoce a riscurilor.

Sistemele de curenți slabi puse în funcțiune de UTI CFM - sonorizare și alarmare vocală, informare a călătorilor (FIDS) și ceasoficare - permit informarea promptă și, după caz, alarmarea persoanelor aflate în terminal” au transmis reprezentanții UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT.






comentarii
15 comentarii

Acum 60,63 ani,ne jucam in fata cladirii aeroporului spre pista aterizare - decolare care era iarba fara betoane.Asteptam Taromu de la Bucuresti la Cluj care facea escala la sibiu.O vecina,care facea curatenie ne lasa in avion sa ne uitam putin.Cum a intors spatele eram in cabina la piloti. Asa se schimba vremurile,atunci nu era controlat nimeni si a functionat totul.
LAE
19.01.2024 17:57
Degeaba dc nu sunt zboruri !!!
Ce facem stergem prafu de pe scaune?
Sa aduca madam zboruri si o felicitam
Pana atunci zero barat
Inafara de hlizeli si poze , zero
Pana la urma vorba lu un cetatean orice prost sitie sa cheltuie da nu orice prost stie sa faca venituri
Cine stie cunoaste !
Ia exemplu de la privati
Ii invit pe cei de la stat sa facem schimb 3 saptamani sa vedem cat rezista
Ha ha ha
Zburatoru din cj
19.01.2024 18:01
Până la urmă Clujul nu e atât de departe
Un alt zburător din Cluj
@Zburatoru din cj
19.01.2024 18:46
Companiile aeriene sunt cele care efectueaza zborurile pe un Aeroport.
Ele au un singur criteriu : RENTABILITATEA. Se incearca zboruri si rute noi si daca nu merg, le suspenda.
SI cum sibienii nu-si muta curul din masinile lor personale sa mai circule si cu avionul, slabe sanse sa avem mai multe curse cu avionul, ca sa aumpli cursele regulate in avioane mari de 180 de pasageri doar cu sibieni.
Sa aduci posibili pasageri din alte judete sunt sanse slabe. Alba alege Clujul fiind cam la aceeasi distanta , Muresul si Brasovul au Aeroport iar pe oltenii din Valcea nu-i intereseaza sportul asta.
Asa ca ,,madam,, nu poarta vina in acest caz. Bravo ei ca se zdrobeste sa creeze conditii excelente pentru noi.



@zburatoru din cj
Andrei
19.01.2024 20:02
Au scos cursa de la Madrid de la Wizz Air, care funcționa foarte bine, chiar și în februarie avionul era complet, și nu au fost în stare să o înlocuiască cu un alt operator.
Alex
19.01.2024 23:24
SBZ nu e aeroport de lowcost-eri. Prin Viena și Muenchen ajungi unde vrei în lume, Cui nu-i convine, să zboare de la Brașov :))
Erlkoenig
20.01.2024 03:38
Pai daca se stie ca nu vin operatorii din motivele expuse de dvs , atunci madam de ce a cheltuit 64 mil de coco ???
A pro pos la o asa investitie se face un studiu de fezabilitate /rentabilitate
Vrem sa l vedem ptr ca dc studiu zice ca e potential inseamna ca pe el s a bazat aceasta cheltuiala
Deci andrei sa vedem studiu si dupa mai vorbim
Zi la madam sa l prezinte public
Iar repet dc studiu zice ca e , atunci sa aduca operatorii dc nu cine l a intocmit sa si asume minciuna si sa plateasca
Capissci
@andrei
20.01.2024 08:20
Ca s-au terminat lucrarile la cladire e bine, evenimentul fiind frumos prezentat in articol. Poate intrun viitor articol veti scrie si despre lucrarile exterioare, despre pista, parcare si acces de exemplu.
Cititescu
20.01.2024 12:03
Va mai ramane alternativa cu ghiseul pentru cei care nu vor sa li se colecteze datele personale si biometrice de firmele care produc softurile astea?
Intrebare
20.01.2024 13:38
1. "A câștigat mafia!”. Ciolacu a trimis jandarmii în vama Siret pentru a debloca drumul tirurilor ucrainene!
„A câștigat mafia! Când au infracțiuni în fond forestier nu vin atâția jandarmi. Treceau camioane de Ucraina și râdeau șoferii de noi. Ați înghețat ca fraierii degeaba aici”, a spus un protestatar.
„Am fost vânduți de Iude. Au venit să ne scoată ca pe niște sclavi. Am deranjat că s-au blocat niște TIR-uri ale unor șmecheri”, a spus alt protestatar.

2. Șeful diplomației UE, Josep Borrell: Israelul a finanţat Hamas, pentru a slăbi Autoritatea Palestiniană
Şeful diplomaţiei Uniunii Europene, Josep Borrell, a afirmat vineri că Israelul a finanţat crearea grupării militante palestiniene Hamas.
Responsabilul european l-a contrazis astfel în mod public pe prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu, care a negat anterior astfel de acuzaţii, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

3. Judecătoarea Dana Gîrbovan: Curtea de Justiție a UE a pus drepturile fundamentale ale omului mai prejos de interesele financiare ale Uniunii / Apărați-vă și libertatea pentru că statul nu mai pare dispus s-o facă

4. VIDEO | Mirel Palada: Cel mai bun prieten al lui Marcel Ciolacu, al PSD și al Securității este „civila” de Șoșoacă

5. Papa l-a felicitat pe Klaus Schwab pentru „Construirea unei Lumi mai Bune”

6. Secretarul general al ONU la summitul Forumului Economic Mondial de la Davos 2024: E necesar un model de "guvernare globală” într-o "nouă ordine globală multipolară”, în care ONU îndeplinește un rol central

7. Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, la Davos 2024: Dezinformarea este cea mai mare amenințare globală în 2024. Este nevoie de colaborare între guverne și corporații pentru a o combate - VIDEO

8. Vin taxele pe carbon. Comisia Europeană vrea să știe câtă carne consumă fiecare cetățean și cât timp folosește mașina
Pentru 2025, statele UE au obligativitatea să transmită Comisiei Europene date statistice referitoare consumul de carne al fiecărui cetățean, numărul de ore în care circulă cu mașini care nu sunt electrice, numărul de autoturisme pe familie sau numărul de zboruri private într-un an. Datele colectate vor fi utilizate pentru stabilirea amprentei de carbon și introducerea unei suprataxări împovărătoare.

9. Directorul OMS, deranjat de publicațiile naționaliste: Istoria COVID s-ar putea repeta. Trebuie să facem o Poliție Globală
Organizația Mondială a Sănătății a anunțat că intenționează să înființeze o forță de poliție globală care va fi responsabilă de pedepsirea cetățenilor care răspândesc pe internet conținuturi care nu sunt de actualitate, dezvăluite The People s Voice.

10. Cunoscutul psiholog Dr. Jordan Peterson, condamnat de guvernul canadian la „reeducare” pentru „a-și corecta opiniile”
„O instanță superioară din Canada a decis că Colegiul Psihologilor din Ontario are dreptul să mă condamne la un lagăr de reeducare. Nu mai am alte căi legale deschise acum. Ori capitulez în fața birocraților mărunți și a mulțimii woke stupide sau îmi pierd licența profesională”, a scris Peterson pe X. Într-o postare separată postată tot marți seara, Peterson a scris că cetățenii canadieni se amăgesc să creadă că există libertate de exprimare în țara lor.
Alte stiri
20.01.2024 20:13
Tot o dai cu studiul de fesabilitate si rentabilitate...
Pai s-a facut . Altfel UE nu dadea banii.
Investitia se refera la ...viitor.



@ 08.40
ANDREI
20.01.2024 21:25
Se pare ca habar nu ai cum functioneaza un aeroport. De taxe de aeroport ai auzit ? Daca nu cred ca e bine sa te interesezi cat e la Sibiu si o sa vezi de ce nu sunt zboruri la Sibiu si sunt la Cluj. Cat despre lumina ta de la CJ te anunt ca a reusit sa rateze toate obiectivele pe care cu mare fast le-a anuntat. Asa ca voteaza in continuare .
Vivi Dragan pentru Andrei
21.01.2024 07:27
Posibil sa se aiba in vedere o crestere a fluxului de calatori militari la noul centru de comanda Nato.Le trebuie circuite separate fata de prostime.
newman
21.01.2024 13:00
Azi am aflat ca s-a modernizat si aeroportul Iasi.
90 mil eur(64 mil eur la Sibiu)Ce s-a facut la Iasi de acesti bani: aerogara pe trei nivele cu suprafata de 31000 m2.La Sibiu o aerogara cu un singur nivel si 16200 m2.
La iasi 7 porti de imbarcare, la sibiu 2.La Iasi 34 de noi ghisee, la Sibiu 13.
Cine a furat mai mult?
newman
23.01.2024 10:14
Pe una dintre usile de acces in aeroport este afisata informatia ca acest spatiu functioneaza fara autorizatie de securitate la incediu.
Cum se explica acest fapt?
Coca
23.01.2024 19:01
Din aceeasi categorie
Intre sine si bani

Sibiu Opera Festival

Astra Film Festival

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Tribuna
Marquardt Schaltsysteme
Licitatie publica