Continental
Tribuna
39 de exproprieri pentru construcția drumului ce va lega Ștrandul și Turnișorul printr-un nou pod peste Cibin
Sorana MAIER
7718 vizualizari
39 de exproprieri pentru construcția drumului ce va lega Ștrandul și Turnișorul printr-un nou pod peste Cibin

Un drum de legătură între cartierele Valea Aurie, Ștrand și Turnișor va fi realizat după exproprierea a 39 de sibieni care au terenuri în zona respectivă și care vor primi drept despăgubire un preț de 107,83 lei/mp.

Proiectul face parte dintr-un plan mai amplu al administrației locale, care presupune inclusiv construcția unui nou pod peste Cibin, toate cu scopul de a decongestiona traficul de pe străzile Maramureșului și Șoseaua Alba Iulia și pentru a crea legături mai bune între cartierele din zonă.

Consiliul Local Sibiu va vota în ședința de vineri proiectul cuprinzând lista terenurilor afectate de coridorul de expropriere, cu proprietarii, suprafețele și sumele pe care le vor primi drept despăgubire.

Raportul atașat proiectului menționează „intenția Municipiului Sibiu de realizare a unui proiect de importanţă strategică, de interes local și de utilitate publică, care prevede crearea unui drum în zona Câmpșor, pentru asigurarea conectivităţii între cartierele Ștrand și Turnişor, pentru realizarea căruia este necesară reconfigurarea drumului existent neasfaltat prin dezvoltarea acestuia în afara limitelor actuale, ceea ce duce la o afectare a proprietăţilor vecine situate pe latura dinspre Est a drumului, fapt pentru care se impune exproprierea proprietarilor acestora”.

 

Fără ambuteiaje zilnice

Reprezentanții Primăriei Sibiu au explicat anul trecut, în momentul aprobării indicatorilor tehnico-economici pentru drumul respectiv, că odată cu implementarea acestui proiect se vor rezolva în mare parte ambuteiajele care se formează zilnic pe șoseaua Alba Iulia și Maramureșului.

„Noul drum va face legătura între cartierele Valea Aurie, Ștrand și Turnișor, pe podul nou care va fi construit peste Cibin, în dreptul străzii Rozmarinului. Acesta va fi foarte util pentru cei care lucrează în zona industrială vest, fiind o alternativă la deplasarea pe șoseaua Alba Iulia, peste podul Peco”, spunea Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Drumul va avea o lățime de 7 metri, vor fi amenajate trotuare de 1,5 metri lățime pe fiecare parte și piste pentru biciclete cu o lățime de 2,5 metri, spații verzi și va fi amenajată și rețeaua de iluminat public cu LED. Drumul va avea și o trecere la nivel cu calea ferată care va fi reglementată prin bariere.

Construcția drumului ar urma să coste aproximativ 12 milioane de lei.

Cei aproape 40 de sibieni ce vor fi expropriați dețin terenuri de diferite suprafețe în acea zonă. Ei vor trebui să cedeze însă doar porțiunile de care va fi nevoie pentru construcția drumului și care sunt diferite, variind între 8 mp și 879 mp.

Proprietarii vor primi contravaloarea despăgubirii dintr-un cont deschis de Primăria Sibiu în maxim 30 de zile de la aprobarea hotărârii de Consiliu Local.

Cea mai mare sumă care se acordă ca despăgubire este de 94.782,57 lei pentru un teren de 879 mp, la valoarea de 107,83 lei/mp.

 

 





comentarii
9 comentarii

pai nu se poate face un viaduct peste calea ferata daca e cu bariere la circulatia care o fi sa vezi atunci accidente
bum
27.01.2020 18:58
Intrebare ptr.d-na Fodor . Pe unde se va realiza evacuarea fluxului de trafic dinspre str.D.Camtemir ??? Și asa toate stradutele din zona sunt extrem de inguste , ele se vor bloca . Largim un drum , va rezulta un trafic mult mai mare dar practic el va fi strangulat formandu-se un dop de flux.
Popa Darius
28.01.2020 00:13
Acest proiect daca se realizeaza fara a se intocmi un studiu de trafic privind capacitatea de preluare a traficului creat de către stradutele inguste ce deriva din Dimitrie Cantemir nu numai ca nu va rezolva nimic dar va crea probleme foarte mari blocând practic toata zona . Degeaba se va devia traficul de pe Alba Iulia peste Câmpșor pentru ca se va crea blocaj total la intrarea pe straduțele adiacente Dimitri Cantemir. Se impune studierea posibilității evacuării traficului către str. Cristianului / C.Poplăcii , Argeșului altminteri madam Fodor va arunca banii pe apa Sâmbetei și va crea alte mari probleme locuitorilor urbei .
Ga?par
28.01.2020 08:56
Draga Darius, Tante Fodor nu poate sa iti raspunda la intrebare pt ca nu s-a gandit la asa ceva. In general Tante Fodor nu prea gandeste pt ca ii oboseste foarte repede singurul neuron. Asadar te rog nu ii mai pune intrebari dificile precum aceea daca s-a gandit sau nu, pentru ca o stresezi.
HAI FDGR cu Tante Fodor...
pt Popa Darius
28.01.2020 09:00
Pai in acest moment sunt destule masini care merg prin zona respectiva. Zona strand are trei strazi care pot prelua traficul fara probleme. Una este strada Dimitrie Cantemir si strada Sacel. Sunt strazi paralele si prima ajunge in strada Cristian colt cu Maramuresului, iar cea dea doua in sensul giratoriu cu strada Litovoiu Voda, care mai apoi se intersecteaza cu panta de pe Cristianului. A treia strada este strada Islazului prin care se poate ajunge in cartierul Tilisca si de aici prin strazile Fundatura Brazilor si Aciliu in calea Poplaci. Eu merg din cand in cand pe acest drum insa in acest momet calitatea lui este foarte proasta. Si da se pot crea diverse ambuteiaje, dar se poate decongestiona sos. Alba - Iulia. Zona de Vest este in crestere si numarul de autovehicule la fel. O solutie mai buna este cea de a crea o centura ocolitoare care sa mearga pe zona de Sud - Vest a orasului care sa lege cartierele Turnisor - Strand - Valea Aurie - Arhitectilor - Doamna Stanca. Aceasta ruta ar fi o alternativa pentru cei care vor sa ajunga fie in zona de Vest sau Sud al orasului. E usor sa stai la un calculator si sa scri pareri legate de primarul orasului fara sa intelegi ca bani nu vin din veniturile orasului ci din redistribuirea veniturilor la nivel national. Parea mrea.
Om sarac
28.01.2020 09:56
Care este motivul pentru care traseul ocoleste pe str. Rozmarinului in loc sa meargă drept pe strada Ghiocelului?
1. pod nou trebuie construit indiferent de traseu.
2. pe perioada santierului constructia noului pod spre Ghiocelului nu incurca circulatia
3. cele doua strazi au aceeasi latime
4. ocolind se pierde mai mult timp in trafic si se produce mai multa poluare (franari + accelerari)
5. ocolind sunt afecatate fonic mai multe gospodarii
Ghiocel
28.01.2020 10:05
bune observatiile tale - pod la str. Ghiocelului era mai logic.
raspunsul la intrebarea ta l-a dat cineva intr-un comentariu mai sus: "In general Tante Fodor nu prea gandeste pt ca ii oboseste foarte repede singurul neuron"
@Ghiocel
28.01.2020 12:22
Ideea cu centura de sud nu este rea si ea va reduce din traficul prin centrul orasului , DAR cu , conditia ca aceasta centura sa nu treaca prin mijlocul cartierului Valea Aurie ( pe str.Ludps ) ci obligatoriu prin exteriorul intravilanului undeva pe langa unitatea militara si apoi sa se realizeze jonctiunea cu drumul spre scoala de dresaj caini. Altminteri sacrificam un cartier al Sibiului de 7000 de locuitori sectionandu-l chiar prin mijloc cu aceasta centura sau sosea de viteza cu cel putin 4 benzi care va crea un imens disconfort de poluare fonica si nu numai , doar pentru a sprijini probabil alte cateva mii de locuitori al localitatilor Selimbar si Cisnadie .
Ptr.Om s?rac
28.01.2020 14:03
Sper sa devina acum vizibila poluarea facuta de cei 2 care colecteaza fier vechi pe malul Cibinului. Pacat ca nici o autoritate nu vede ce se intampla in "Cel mai frumos oras din Univers"
vasile
29.01.2020 08:20
Din aceeasi categorie
Muzeul Brukenthal

Publica anunturi

Vacanta Eurotrip
info
Apa Canal
Licitatie publica

accentmedia